Jan Zoethout Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Gisteravond 26 juni om 22:22 u. een PB'tje verstuurd - vandaag 27 juni ca. 16:30 zit 'ie nog in het postvak UIT. Het hoeft allemaal niet flitsend te gaan (zo snel ben ik zelf ook niet ), maar iets sneller zou ik toch wel fijn vinden ...
Marcel Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Dit ligt niet aan het systeem, dat betekent dat de ontvanger het bericht nog niet geopend heeft. Het is alleen wel erg verwarrend zoals nu ook weer blijkt. Dat hoort bij deze forumsoftware en die vraag zie je overal terug komen waar deze software wordt gebruikt.
Jan Zoethout Posted June 27, 2014 Author Posted June 27, 2014 Echt waar ? Dus een bericht in mijn postvak UIT zit in het postvak IN van de ontvanger en verhuist naar mijn verzonden berichten zodra de ontvanger het bericht opent ? Wil ik best van je geloven, Marcel - maar het komt bij mij wat onwaarschinlijk over. Misschien omdat ik het bij email programma's zoals Outlook iets anders gewend ben ...
marzman Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Het klinkt een beetje raar als je het zo zegt, maar zo werkt de forumsoftware inderdaad
Marcel Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Het is echt zo. Wie dat bedacht heeft weet ik niet, maar handig is het niet inderdaad. Iedereen verwacht dat een bericht verdwijnt uit Postvak uit zodra hij op verzenden heeft geklikt en het bericht succesvol is verstuurd.
Jan Zoethout Posted June 27, 2014 Author Posted June 27, 2014 Had even de post van karaqz over dit onderwerp over 't hoofd gezien - had ik niet hoeven reageren. Inderdaad - raar maar waar, dus ... Sorry voor de overlast.
karaqz Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Had even de post van karaqz over dit onderwerp over 't hoofd gezien - had ik niet hoeven reageren.Inderdaad - raar maar waar, dus ... Sorry voor de overlast. Maak je niet druk. Ik was toen net zo verbaasd als jij Het is gewoon niet logisch.
Jan Zoethout Posted June 27, 2014 Author Posted June 27, 2014 Neu ... maak me niet druk ... Als we voortaan postvak UIT veranderen in verzonden berichten en verzonden berichten in geopende berichten zou het voor iedereen (op z'n minst de (oud-) automatiseerders onder ons) wat logischer overkomen. Enfin - zand erover, van mij mag deze in 't (halfrond) archief ...
marzman Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Kan best dat het een vertaaldingetje is. Ik vraag me af hoe het op een engels forum heet in PHPBB.
Mesmer Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Ik zou het hier zelf vertalen. Volgens mij is dat niet zo ingewikkeld en maakt alles een boel duidelijker.
Mesmer Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Ik bedoel dat je de tekst op die knoppen hier gewoon zelf aanpast. Dus de Nederlandse vertaling van dit forum aanpassen. Het gaat alleen om tekst dus het zou me niet verbazen als dat vanuit het admin panel gedaan kan worden.
Marcel Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Een snelle blik in het admingedeelte leert dat ik dat in ieder geval niet kan aanpassen, helaas.
marco Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Misschien kan je een bugreport indienen? Dan kunnen de ontwikkelaars zich er misschien mee bezig houden.
karaqz Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Een snelle blik in het admingedeelte leert dat ik dat in ieder geval niet kan aanpassen, helaas. Je moet dit bestand aanpassen (hier staat die file met de engelse taal ingesteld, daar werkt het precies hetzelfde): languages/en/ucp.php Als je dat wil dan tenminste. Navraag leert dat je een bericht in postvak uit nog aan kan passen voor de ontvanger hem leest. Als je de tekst aan gaat passen levert dat weer verwarring op misschien.
Marcel Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Ik mag dan wel admin zijn hier, dat reikt voor mij echter niet verder dan wat het admingedeelte van phpBB te bieden heeft. DrParanoid is wat dat betreft de baas der bazen alhier
marco Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Ik dacht dat pastapipo ook een "hogere baas" was? Zal wel een foutje in mn geheugen zijn denk ik Waar is die gast eigenlijk gebleven?
marco Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Missing in action? Man in achterhoek? Meesterlijke Ikea aap?
Dr.Paranoid! Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 Ik vind postvak UIT duidelijker dan verzonden berichten en verzonden berichten duidelijk genoeg als gelezen en compleet verzonden. Dus een stukje voor iedereen anders ga ik van uit (en dus niemand 100% tevreden te maken )
Recommended Posts