Jump to content

Recommended Posts

Posted

hoi

ik heb me vandaag voor de 2e keer geschoren met de safety razor.

ik ben iets gladder dan de eerste keer.

bij de kaaklijn moet ik nog even oefenen merkte ik.

ik heb wel wat snijwondjes opgelopen.

ik heb nu een astra mesje gebruikt ipv de feather,ik vond de astra wat prettiger scheren.

ik heb nog wel last van scheerbrand na 3 passes.

de huid moet er nog even aan wennen.

ik heb het van te voren ingesmeerd met prep maar heb niet echt het idee dat het hielp.

na het scheren met een aluin blok erover gegaan en daarna aftershave balsem van de vergulde hand.

Posted

Hoi Leander,

Komt allemaal goed. Belangrijk is om je huid ook te laten rusten; zeker als je irritatie/wondjes hebt. Daarnaast is het een kwestie van de juiste techniek onder de knie krijgen (kijk wat youtube filmpjes van Mantic bijvoorbeeld) en probeer uit wat voor jou het beste werkt.

Begin met 2 passes en kijk hoe het gaat; dit kan je later uitbreiden wanneer het goed gaat. Neem vooral ook de tijd. Ik doe het bijvoorbeeld alleen in het weekend in de ochtend omdat doordeweeks ik 's ochtends echt geen tijd hebt. Voordeel van 's avonds scheren is dat je huid goed tot rust komt.

Het zoeken naar een goede zeep en aftershavebalm/aftershave is ook een kwestie van uitproberen. Ik ben zelf ook na jaren nog op zoek naar een goede aftershavebalm. Heb wel een idee voor mijzelf wat prettig is voor mijn huid en wat niet, maar ik blijf nieuwe aftershavebalms proberen. Wellicht werkt die nog beter dan die ik al heb:P

Leuke hobby!

Posted

Je moet het gewoon lekker twee keer doen. En met je haargroei mee. Als je dan na een week de slag te pakken hebt ga je op bepaalde plekken (kaaklijn etc) eens een beetje experimenteren. Je moet niet meteen alles willen.

Als je sneetjes hebt dan beweeg je teveel links/rechts met het mesje of je drukt te hard.

Posted

Ik vond de Astra's in het begin ook fijner als de Feather. Dan zou ik daar gewoon mee verder gaan. Kan best dat je later de Feathers wel weer gaat waarderen, ik vind ze nu zelf wel erg fijn. De kaaklijn scheer ik vaak gewoon de lijn volgend. Voor mezelf is dat een van de makkelijkere stukjes.

En je hoeft niet per se altijd drie passes te doen natuurlijk, en ook niet per se tegen de haargroei in. Ik ben daar ook mee gestopt. .

Posted

ik heb nu ook het idee dat ik nu een betere scheerhoek had dan de eerste keer.

het lijkt net of het iets minder gerirriteerd is.

ik heb dan te hard gedrukt denk ik dat ik snijwondjes heb.

maar dat moet ik nog even onder de knie krijgen.

ik ben volgende week zondag toch jarig dan ga ik van het verjaardagsgeld een andere scheerzeep halen en een andere aftershave balsem.

ik vind de preshave van proraso eigg niet zo prettig,die kan ik ook als aftershave gebruiken.

maar de scheerschuim van proraso weer wel

en de vergulde hand aftershave balsem vond ik weer wel prettig

ik ga me met elk soort mesje uit de sample pack 2 weken scheren en dan kijken welke ik het fijnst vind.

en elke week standaard een nieuw mesje,ik scheer me om de dag.

het is wel heel leuk scheren met een krabber.

mischien komt er binnenkort een 2e krabber haha

Posted

2 passes doen en niet te hard drukken. Laat het mes het werk doen. Beetje irritatie is heel normaal als je bent overgestapt naar een safety razor. En let op dat je niet droog scheert.

Posted

ik ga voortaan 2 passes doen,1 met de haren mee en een ertegen in.

ik moet er ook nog aan wennen.

ik heb al wat tips gehad om scheerschuim te maken,dat gaat nu goed.

Posted
ik ga voortaan 2 passes doen,1 met de haren mee en een ertegen in.

Zou ik niet doen. Zeker niet in het begin.

Posted
hoe dan?

Een keer met de haren, dan een keer dwars erop, en dan nog even de plekjes bijwerken.

Maar uiteindelijk gewoon zelf proberen natuurlijk.

Posted
hoe dan?

Een keer met de haren, dan een keer dwars erop, en dan nog even de plekjes bijwerken.

sluit ik me geheel bij aan!!

Posted

Ik ook, ik ga nog steeds niet tegen de richting in. Niet dat het irritatie veroorzaakt, maar wel ingegroeide haren :(

Dat is het gewoon niet waard.

(nou ja, heel afentoe omdat het zo lekker glad voelt of dat ik een mesje volledig wil testen.)

Posted

na 3 keer met de astra geschoren te hebben heb ik het derby mesje geprobeerd.

deze scheert wel wat minder glad merkte ik.

nog wel last van razor burn,en wat snijwondjes,

ik heb de feather geprobeerd de astra en de derby.

de astra scheert tot nu toe het lekkerste.

Posted
na 3 keer met de astra geschoren te hebben heb ik het derby mesje geprobeerd.

deze scheert wel wat minder glad merkte ik.

nog wel last van razor burn,en wat snijwondjes,

ik heb de feather geprobeerd de astra en de derby.

de astra scheert tot nu toe het lekkerste.

als je nog steeds last heb van razorburn, want dat had ik ook in het begin, toen ben ik scheerzeep gaan gebruiken waar meer amandelolie inzit, sinds dien heb ik er geen last van, maar iedereen is anders.

ik gebruikte eerst mesjes van derby, maar ik kreeg er veel wondjes mee.

toen naar Bolzano overgestapt wat scherper maar nog syeeds wondjes, nu gebruik ik Rapira SS en Feather,en zal hier zomaar niet meer vanaf stappen.

zoals in meerdere op het fora hebben gezegd, kwestie van wennen, en zoeken naar wa je het beste past. probeer test producten te kopen, dan loopt het niet in de kosten, ebay heeft een variteit en barbiero de figaro heeft ook test producten te koop.

Posted

ik heb eergisteren een sample pack scheerzepen en een aftershave besteld bij bdf en zit daar op te wachten.

ik ga dit uittesten.

ik denk at het niet aan de scheerzpen ligt maar aan de scheer techniek,die ik nog moet verbeteren

Posted

Je hebt minimaal een aantal weken, misschien zelfs maanden nodig voordat je deze techniek volledig onder de hand hebt hoor ;)

Posted

Mijn mening? Met de combinatie van een milde krabber en een scherp mesje is scheren een eitje. Hoe agressiever de krabber, hoe meer techniek je nodig hebt.

Ik zweer bij een milde krabber met scherpe mesjes; ik heb dan ook een hopeloze techniek ;)

Posted

ik heb de feather popular.

ze zeggen hier dat het een milde krabber is.

nu nog een geschikt mesje erbij zoeken,maar komt goed.

ik scheer me nu een week met de krabber,en heb nog wel even nodig om de techniek onder de knie te krijgen.

dit is een leuke manier van scheren

Posted

ik heb me net weer geschoren en voor het eerst geen snijwondjes.

ik ben nog niet helemaal glad,daar moet ik nog even op oefenen.

vooral iets onder de kaaklijn is het lastig glad krijgen

ook heb ik veel minder last van razor burn,nog maar een beetje.

het gaat steeds beter,en toen ik het aluin blok over me gezicht haalde bijna geen pijn.

ik blijf oefenen

Posted

Heel goed! Elke dag een stapje en voor je het weet gaat het automatisch goed, en nog makkelijk ook.

Posted

Een dagje niet scheren helpt ook wel is ;) zeker voor als je de dag daarvoor wat "te" enthousiast bent geweest ;)

Posted
Een dagje niet scheren helpt ook wel is ;) zeker voor als je de dag daarvoor wat "te" enthousiast bent geweest ;)

ik ga me zoiezo om de 2 of 3 dagen scheren,ik heb toch niet zo een snelle baardgroei.

dan heb ik haast geen last van razor burn.

Posted

Ik heb in een ver verleden een keer een programma gezien op tv over scheren. Daarin kwam naar voren dat het belangrijkste is om uit te zoeken wanneer je je het beste kan scheren. Dat is bij iedereen anders omdat de baardgroei per persoon verschilt. Daarna verdiep je je in de producten.

Vond het wel interessant om er achter te komen of dat echt zo is en geen onzin. Heb het uitgetest door mij iedere dag te scheren, om de dag en na 3 dagen, 4 dagen of langer was voor mij geen verschil.

Het prettigst voor mij is om de andere dag.

Er zit denk ik wel een kern van waarheid in

Posted

Dat zou per persoon inderdaad best kunnen verschillen.

Als ik mijn collega als voorbeeld pak. Man van rond de 55, blank, blonde en lichte haren. En scheert zich iedere morgen en tegen de haargroei richting in.

Heeft geen last van irritaties of ingegroeide haren.

Als ik mezelf als voorbeeld pak. 27 jaar, blank, donker en dikke haren. En ik kan mezelf niet elke dag tegen de haargroei richting in scheren. Anders krijg ik gewoon last van irritaties.

Maar nu scheren een heel genot en ritueel is geworden wil ik me gewoon om de dag scheren. :roll: