Jump to content

Recommended Posts

Posted

had je de aluin steen al eerder gebruikt? en als ik het goed heb is de pre shave ook nieuw?

geef het wat tijd. zelf gebruik ik geen aluin ik krijg daar uitslag van evenals de pre-shave maar dat is heel erg persoonsgebonden. tegenwoordig spoel ik eerst met koud water en wacht dan even met de after shave balsem etc. in het begin is het vooral uitproberen..

Feathers zijn scherp maar imo erg fijn. Tegenwoordig bevallen mij Astra SP's beter, iets milder maar ook dit is afhankelijk van je huid/baardhaar. Je kan het mesje best nog eens proberen. Vaak is bij mij de tweede scheerbeurt met een mesje beter dan de eerste. welke mesjes heb je allemaal? en nee probeer gewoon uit welke je wil, je kan erna altijd weer terug gaan naar het eerste mesje. Vergeet alleen niet dat het wel even duurt voordat je het onder controle hebt. hoe minder variabelen hoe beter. (maar daar heb ik mijzelf nooit aan kunnen houden... rad/sad/srad etc) succes!

Posted

Feathers zijn de scherpste mesjes die er zijn, en niet iedereen vindt ze even prettig. Voor sommigen zijn ze te "rauw". Probeer de mesjes uit in de volgorde die je zelf wilt. Scheer met een mesje totdat deze begint te trekken. Dan wissel je van mesje. Gebruik een paar mesjes van 1 soort om een beeld te kunnen vormen. Als je eerst een pakje op wilt maken is dat ook goed. Naarmate je techniek vordert kan dat ene, niet zo fijne mesje ineens wel prettig worden.

Dat de baard wordt afgeschoren wil overigens niet zeggen dat de hoek goed is. Precies de juiste hoek vinden is een kwestie van ervaring opdoen. Wanneer de hoek niet goed is, of het mesje niet al te scherp meer is, kun je geneigd zijn om (onbewust) meer druk te zetten. Om dit onder controle te houden is een goede tip om het uiteinde van de steel tussen duim en wijsvinger te houden.

Als je huid wat rauw aanvoelt na het scheren, ongeacht wat de oorzaak is, vind ik zelf een vettige asb prettig. De Vergulde Hand of, vaak te vinden in Turkse winkels, Arko asb. Van deze laatste is er ook Arko C(lassic). Dit is een wondermiddel tegen scheerbrand. Klein tubetje (20ml) ontzettend dikke creme. Om dit goed te kunnen smeren kun je deze verdunnen met een andere balsem of aftershave.

Posted

Ik heet je van harte welkom op dit forum.

Ik denk dat je nog veel tips zult krijgen.

Ik ga er vanuit dat nog veel ervaringen zult delen

Posted

ik heb een sample pack met mesjes,waar de volgende inzitten.

personna platinum,treet platinum,derby extra,shark,feather en astra.

ik ga het gewoon uitproberen.

bedank voor de tips

Posted

Mijn tip. Laat je haar even twee dagen groeien en bestudeer dan goed welke richting ze op welke plek groeien.

Dus jezelf niet direct zo scherrn als je de persoon in een youtube filmpje ziet doen.

Als je de groeirichting in je hoofd hebt geprent dan vooral eerst met de richting van de haargroei mee scheren. Misschien denk je dat je dit nu ook al doet maar het kan serieus geen kwaad dit nog eens goed te bestuderen.

Posted

ik ga me het weekend pas weer scheren,om de huid even tot rust te laten komen.

ik las ook de feather die ik heb gebruikt voor een grove baard is.

ik heb een gewone baardgroei,geen grove of zware baardgroei.

en ik heb ook te lang het mesje over plekken gescheerd dat er geen schuim zat,ik moet er dan zeker een keer overheen gaan waar schuim zit?

ik ga bij de volgende scheerbeurt de astra gebruiken uit de sample pack.

ik las ook goeie recensies over de arko c aftershave balsem,die ga ik ook even kopen,waar kan ik dit in de winkel kopen?

Posted

Zelf haal ik het mes wel een paar halen achter elkaar over dezelfde plek, maar dan wel direct na elkaar als de huid nog glad is. Wacht je daar een halve minuut mee dan kan je wachten op irritatie.

Ik ben zelf ook niet te spreken over feathers, krijg er lichte irritatie van en ze scheren voor mij gewoon niet lekker.

Arko C kan je bij een Turkse supermarkt vinden. Anders werkt asb van De Vergulde Hand ook prima.

Posted

bedankt voor de tips.

ik ga ze allebei gewoon halen,voor de prijs hoef ik het niet te laten

ik ga dan wel direct over dezelfde plek heen ja als ik me scheer.

Posted
En natuurlijk scheren na het douchen. Dan zijn je baartharen zacht. Maar dat zul je al wel doen.

succes en het komt helemaal goed

Nee hé.

Baard baard baard baard!!!!! :mrgreen:

Posted
Zelf haal ik het mes wel een paar halen achter elkaar over dezelfde plek, maar dan wel direct na elkaar als de huid nog glad is. Wacht je daar een halve minuut mee dan kan je wachten op irritatie.

Ik ben zelf ook niet te spreken over feathers, krijg er lichte irritatie van en ze scheren voor mij gewoon niet lekker.

Arko C kan je bij een Turkse supermarkt vinden. Anders werkt asb van De Vergulde Hand ook prima.

Ook de Osage Rub werkt prima als splash na het scheren ;)

Posted

Schrijf de Feather mesjes niet meteen af. Over een paar maanden heb je wat meer ervaring en dan kun je een dergelijk mesjes waarschijnlijk wat beter op waarde schatten. En dan nog Is het maar afwachten of ze je liggen. Ik vind ze erg fijn maar niet in elke krabber.

Posted

Ik vind de Feather ook een erg fijn mesje maar idd niet in elke krabber. In mijn Merkur Progress is het geweldig, in mijn Fatip Piccolo een ramp.

Ik zou zeker in het begin niet vaker dan 1 keer over de plek gaan dus: alleen scheen waar schuim zit. Als je niet tevreden bent dan kun je beter weer op die plek inschuimen en nog een stukje rustig scheren.

Zo min mogelijk druk. Hou je krabber anders aan het einde van de steel tussen duim en wijsvinger vast.

En zoals ik al gezegd heb: bestudeer de groeirichting van je haren.

Posted

Welkom, hopelijk werkt de Feather popular bij jou beter dan bij mij, maar hoorde van Johan dat het Feather mesje met de Popular een hele goede combi is.

Posted
Welkom, hopelijk werkt de Feather popular bij jou beter dan bij mij, maar hoorde van Johan dat het Feather mesje met de Popular een hele goede combi is.

ik vond het feather mesje heel agresief.

ik ben nu het astra mesje aan het testen,die bevalt beter.

ik heb een sample pack en ga elk mesje 2 weken uitproberen.

en kijken welke ik het beste vind.

Posted

Ik heb de ervaring dat de Derby extra en de Shark bij mij toen in deze krabber niet werkte.

Maar alvast, veel succes met de zoektocht.