Leander Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 [attachment=0]IMG_1555.JPG[/attachment][attachment=1]800-1B.jpg[/attachment]hoi. ik ben leander en kom uit rotterdam. ik ga beginnen te scheren met een safety razor. ik heb hem eergisteren besteld van het merk feather met een sample pack mesjes. ik heb vandaag even op de oude binnenweg een goeie kwast gehaald van dashaar en een pre shave en scheerschuim. ik hoop dat het bevalt. ik zal in het begin wel snijwondjes hebben maar oefening baart kunst. ik zet er even wat fotos bij van wat ik heb aangeschaft
3gor4 Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Welkom hier Leander. Veel lees en scheerplezier! Trouwens, stadsgenootje, waar haal je op de binnenweg dir scheerspullen nou?
Henkiepenkie Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Hoi Leander, Hartelijk welkom en ik weet zeker dat het scheren zoals je het echt hoort te doen gaat bevallen. Rustig aan en je zult zien dat je volgende week er al veel makkelijker tegenaan kijkt. Hier kun je alles vinden en alles vragen.' Hartelijke groet.
Leander Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 wauw!! wat een leuke reacties. ik heb de spullen gehaald bij parfurmerie renata op de oude binnenweg 95c,dit heb ik vandaag ook pas ondekt hoor door te googelen. veel succes ermee
3gor4 Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Heb net even gelezen op stukjerotterdam. Ben er benieuwd naar en zal daar over een paar weken even langs hoppen. Bedankt voor de tip!
LongShave Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Welkom Leander en heel veel scheer- en leesplezier!
Leander Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 even een vraagje. is het maken van de perfecte scheerschuim echt zo moeilijk? waar moet ik op letten bij het maken ervan
Henkiepenkie Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Leander, Ik heb meer als 30 jaar aan kopsoppen gedaan maar de laatste maanden maak ik schuim in een mok of scheerkom. Dit bevalt inmiddels beter omdat je kunt zien wat voor schuim je maakt enz. In het begin gewoon wat testen met de scheerzeep (creme) die je gebruikt en het ook even de tijd gunnen. Ik gebruik op dit moment zeep ven TFS waar ik zeer tevreden over ben maar deze zepen verdragen best wat water. In het begin zou je denken. Dat kan nooit iets worden, maar in geen tijd klop ik daar een mooi scheerschuim uit. Mijn richtlijn is dat het schuim niet moet bestaan uit grote luchtbellen en wanneer ik de kwast uit het schuim haal ik mooie punten trek. Maar zoals reeds gezegd. Gewoon proberen en experimenteren. Groet Henk
cutthroat Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Van harte welkom Leander! Henkie zegt het goed. Je schuim moet bestaan uit minuscule belletjes en de consistentie van stijfgeslagen slagroom of eiwit hebben. Als je je kwast eruit haalt moeten de pieken blijven staan. Met betrekking tot het scheren: rustig aan en je tijd nemen. Ga voor de eerste keer alleen WTG. Je huid moet nog wennen aan deze manier van scheren. Voelt het goed, en jij bent de enige die dat kan beoordelen, kun je ook XTG of ATG scheren. En misschien wel de belangrijkste tip: je moet aaien. Geen druk zetten. Een simpel blokje aluin van het Kruidvat (iets van €1,95) na het scheren over je gezicht en hals halen geeft je feedback over of je teveel druk hebt gezet of niet. Geniet ervan en succes!
Leander Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 bedankt voor de tips. ik ga zo even douchen en daarna rustig ermee an de slag. eerst even uitrusten,ik heb net getraint haha
Leander Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 ik heb me net voor het eerst met de safety razor geschoren. het schuim maken ging de eerste keer goed. ik moet nog wel een beetje oefenen,ik heb wel wat kleine snijwondjes en het is op sommige plekken nog niet helemaal glad. bij me keel is het ook flink geirriteerd,ik heb een feather mesje gebruikt. ik ga de volgende keer een ander mesje gebruiken uit de sample pack die ik erbij heb besteld. ik heb vooraf de pre shave gebruikt en ook als aftershave en daarna een balsem. iemand nog tips om de geirriteerde huid tegen te gaan ik heb nogal een gevoelige huid
moxie66 Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 het trekt vast snel weg. je huid moet ook wennen aan de nieuwe manier van scheren. Gebruik je een sterk alcohol houdende aftershave? heb je drie passes gedaan? Bij mij helpt een balsem aardig maar geef het even de tijd. (edit) en niet te hard drukken op het mes! vooral de eerste keren niet gaan voor een bbs. Probeer eerst de juiste hoek van het mes te vinden. ik kan me herinneren dat ik in het begin ook een zo glad mogelijk resultaat probeerde te bereiken en toen vaak te ver ging. zodra je techniek beter wordt komt dat vanzelf met gemak.
Leander Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 hoi. dat dacht ik ook al ja,dat me huid moet wennen. ik heb erna eerst een aluin steen over me gezicht gehaald en daarna de pre shave gebruikt van proraso voor de gevoelige huid en daarna een balsem van nivea ook voor de gevoelige huid,allebei zonder alcohol je merkt snel genoeg als je de razor niet in de juiste hoek houdt dan scheert ie gewoon niet hoe kan ik het beste de mesjes uittesten van de sample pack,ik bedoel moet ik eerst het ene pakje opmaken en dan het andere of kan ik gewoon eerst een mesje testen uit het ene pakje en daarna uit de andere pakje
Recommended Posts