Jan Zoethout Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 (edited) Deze fraaie Timor 1350 ligt me verleidelijk toe te lachen (koop mij - koop mij) ... Prachtig RVS handvat (kwijl..). Iemand ervaring met deze krabber ? De TTO's die Giesen Forsthoff verkoopt schijnen (blijken ?) rebranded krabbers te zijn, maar deze komt waarschijnlijk uit eigen fabriek. Edited August 18, 2014 by Guest
Jan Zoethout Posted June 26, 2014 Author Posted June 26, 2014 Heb zelf al wat speurwerk verricht: zowel in The Shave Nook als in Badger&Blade krijgt deze krabber positieve recensies. Blijft natuurlijk de vraag of iemand op dit forum iets over deze krabber kan vertellen....
Marcel Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik kijk er wel van op dat ze voor die prijs zowel een RVS handvat en een verchroomde messing kop kunnen maken.
Jan Zoethout Posted June 26, 2014 Author Posted June 26, 2014 De Scheer Salon jokt een beetje: het handvatje is inderdaad van RVS, de scheerkop is van (zwaar) verchroomd zink legering. Desondanks is €49,95 niet echt duur, alleen een los RVS handvat is al vaak duurder ...
Jan Zoethout Posted July 15, 2014 Author Posted July 15, 2014 Heb er 1 besteld ! Waarom ? De een zal zeggen "omdat 't kan" , en de ander "uit pure hebzucht" ... Zowel de een als de ander heeft gelijk ... Wordt vervolgd ....
Robert79 Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Een mooie sierlijke krabber ! is de kop hetzelfde als de R89 de DE89 ?
Jan Zoethout Posted July 16, 2014 Author Posted July 16, 2014 Tsja, da's een lastige ... Op de plaatjes lijkt de Timor best wel op de DE89/R89. Morgen komt 'ie binnen, dan kan ik 'm eens (visueel) vergelijken met m'n DE89, maar ook dat zegt natuurlijk niet alles - ze gebruiken (met eenzelfde mesje) zal de eventuele verschillen aan 't licht moeten brengen. Ik zal morgen een plaatje posten van de Timor en de DE89 (vanaf de zijkant, met een mesje erin). Eigenlijk hoop ik dat ze een ietsje verschillen, ander had ik net zo goed nog een DE89 kunnen kopen ...
Jan Zoethout Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 (edited) En toen stond de postbode op de stoep ... Ik vind 'm nog mooier dan m'n EJ (en die vind ik ook heel mooi). (Voor Robert79 ) De kop is toch iets anders dan die van de EJ : de toppplaat is ongeveer 1 mm breder, en de hele kop is iets langer. Vanaf de zijkant gezien lijkt het mesje iets minder gekromd ingeklemd - maar dat kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn. Tenslotte zijn de ribbels in de onderplaat anders, fijner - zeg maar. Ben er keiblij mee - morgen uitproberen met een meegeleverd Timor mesje erin .... Edited July 18, 2014 by Guest
Robert79 Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 Ja, nog veel plezier en ? hoe scheert de Timor ?
Jan Zoethout Posted August 16, 2014 Author Posted August 16, 2014 Hoi Robert, De Timor scheert heel fijn - een klein beetje effectiever en gladder dan de EJ DE89. Daarnaast vind ik het 10 cm lange handvat erg prettig en nog mooier dan dat van de EJ (en RVS) ....
Robert79 Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Mooi dat die fijner scheert. ik denk dat de Timor ook zwaarder is ? Het lijkt op de foto of de onderplaat van de Timor kleiner is en ook lager ! klopt dat ?
Jan Zoethout Posted August 17, 2014 Author Posted August 17, 2014 Even de schuifmaat erbij gepakt. De onderplaat van de Timor is inderdaad iets lager: 5,4 mm tegenover 6 mm van de EJ. Hij is niet kleiner, eerder groter - de onderplaat is bijna even lang als het mesje, zodat de zijkanten van het mesje nauwelijks buiten de kop uitsteken. Is wel prettig bij het los/vast draaien van het handvat. De Timor in z'n geheel is een stuk zwaarder dan de EJ - 120 gram t.o.v. 75 gram. Edit 20140818: Bij nader inzien begrijp ik waarom de onderplaat kleiner lijkt: de kap van de 1350 is iets breder ...
bronda Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 (edited) Sinds afgelopen zaterdag, gisteren dus, deze Timor 1350 binnen gekregen. Gelijk maar een scheerbeurt eraan gewaagd. Wat een ongelooflijk mooi mes is dit zeg! ligt echt perfect in de hand de vingers worden op een natuurlijk manier gedwongen tussen de twee opstaande verhogingen geplaatst, wat een heel natuurlijk gevoel van vasthouden geeft. Heeft de fa Giesen en Forsthoff uit Solingen perfect gedaan moet ik zeggen met dit model Timor mes. Het gewicht is super , mijn zwaarste mes ooit 119 gram en het bevalt absoluut direct. Een perfecte scheerbeurt , super glad en geen razor burn alhoewel ik er wel een beetje tegen aan zit, kwestie van wennen na 1 scheerbeurt met een DE mesje van Wilkinson sword classic. Dit mes is absoluut agressiever dan mijn Timor 1328 TTO die ook echt lekker scheert. Na net mijn Feather, de handgemaakte uitvoering uit Seki Japan te hebben verkocht op MP , mij toch echt veels te mild en voor een mooi prijsje van de hand gedaan deze 1350 ervoor terug gekocht ben ik weer echt een tevreden mens. Nu in het bezit van alleen een Timor 1328 en deze Timor 1350. Ik heb de Muhle R 106 met de bekende R89 kop gehad maar deze Timor 1350 scheert toch iets agressiever wat mij zeker bevalt. Feather : Te mild voor mij, niet echt een super glad resultaat wel een duur mes van ruim 200 euro. Timor 1328 tto: Een goed scherend mes en zit qua agressiviteit precies voor mij tussen de Feather en de Muhle R106 in. Muhle R106 : Een goed scherend mes licht agressief, weggedaan omdat het niet echt lekker in de hand lag. Timor 1350: Agressiever dan de R106 , even wennen maar wel het beste scheerresultaat op dit moment. Ligt perfect in de hand en lekker zwaar. Gr Henk Edited October 20, 2015 by Guest
Snuff Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Mooi dat je een mes gevonden hebt wat je heel goed ligt Henk, geniet ervan!
mhharsta Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Mooie krabber Henk. Interessant om te lezen hoe je hem vergelijkt met je andere krabbers. Veel plezier met je nieuwe aankoop!
bronda Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Dank voor jullie reactie's!. Net met dit mes geschoren met een Timor mesje erin. Ai! dit doet echt heel veel pijn.!! met een Wtgtje ging het nog wel maar met een ATGtje stond ik bijna je janken, wat een hel dit mesje. Bizar bot! gewoon. Na twee halen tegen het huidje in direct weer verwijderd , het deed gewoon pijn. Vervangen voor een Wilkinson sword classic en echt waar 10 keer scherper en no pain!! echt een verschil van een dag met een nacht. De Timor is echt gewoon een bot mesje! gewoon niet leuk om met dit mesje te scheren, mijn aardappelscheermesje doet het beter....haha! en dan 4,95 euro voor 10 mesje lappen no way! Gr Henk
Jan Zoethout Posted October 19, 2015 Author Posted October 19, 2015 De Timor krabber is best fijn, de Timor mesjes zijn inderdaad echt bagger. Deze krabber met een 7 O'Clock Super Platinum mesje heb ik als een zeer prettige combinatie ervaren ...
bronda Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 Hoi Jan, Ja ongelooflijk wat een verschil er kan zitten tussen mesjes. De Timor mesjes geef ik wel aan een collega, ik mag um toch niet hahaha! geintje.. Ja dat scheermes is echt geweldig, ik moet alleen even wennen dat ik er niet teveel druk op zet want oh oh wat is dit mes voor mij een stuk agressiever dan de TTO 1328 van de fa.G/F en heerlijk zwaar. Ik heb een draadje opgestart waar ik wat mesje test met deze krabber. Ik ben in bezit van Voskhod, Gillette bleue extra (alleen maar in de supermarkten in Frankrijk te krijgen en ook niet via internet) Wilkinson sword classic, Astra SP, en Supermax. Heb in totaal een 18 verschillende merken mesjes gehad maar wil gewoon terug naar rust... en 2 tot max 3 merken in bezit houden. Ook ongelooflijke goede ervaring met Souplex mesjes gehad. Had ze een tijd geleden van een forum lid een paar gehad en die mesjes zijn absoluut top. De Wilkinson sword classic verbazen me echt, wat een heerlijk smooth scherp mesje is dat zeg! Na dat ik over een paar dagen alle 5 de merken heb getest ga ik een top 3 samenstellen waar ik voorlopig mee zal blijven scheren. Mogelijk dat ik dan een hele zwik weg ga doen, ben bang dat de Voskhods als eerste het veld gaat ruimen, de Timor mesjes zijn al afgevallen had er maar 1 pakje van. Kan gelukkig aan scherende collega's wel wat afzetten van de Voskhods. Al een collega die zich wel prettig scheert met de Voskhods. Gr Henk
Jan Zoethout Posted October 21, 2015 Author Posted October 21, 2015 Ik wil niet opscheppen, maar zo'n anderhalf jaar geleden begon ik aan een lijst van meer dan 50 mesjes om uit te proberen - en ik heb er nog 1 of 2 te gaan ... Dus 18 soorten valt nogal mee. Vergelijk jouw bevindingen eens met met die van Harkos Hoewel - scheermesjes zijn heel erg UEKAZ ..
bronda Posted October 21, 2015 Posted October 21, 2015 Klopt Jan wat de een heerlijk vind is voor de ander soms een gruwel. Niks persoonlijker dan mesjes. Is ook zeker geen maatstaf voor. Maar dat de Timor mesjes een gruwel zijn onderstreepte een collega van mij vanmiddag ook. Maar ik hou het dadelijk bij en 3 tal verschillende merken mesjes en ga die eens opmaken en dan weer eens een voorraad aanschaffen. Met een kleine 375 scheermesjes behoor ik bij de kleine jongens...er zitten erbij die kunnen half Europa voorzien van mesjes....haha!
Recommended Posts