Robert79 Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Vandaag de Bergamotto Neroli Forte zeep en asb binnen gehad. Als zeep qwa opschuimen en werking is het een hele goede zeep want het scheren gaat prima. Over de geur ben ik wat minder te spreken want de geur vind ik een overdreven chemische geur hebben.Het heeft iets weg van een Toilet reiniger (WC eend) en als je goed wilt ruiken om bepaalde geuren te herkennen loop je de kans dat je hoofdpijn krijgt. Ben je een liefhebber van de zoete geur is het een prima keuze, maar heb je bijvoorbeeld de BDF Classico al thuis liggen, dan kun je de Bergamotto Neroli Forte beter niet nemen want dat is gewoon dezelfde zeep.
Barbiere di Figaro Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Deze heb ik nu ongeveer een week En ben er blij mee Zelfde geur, licht andere mening???
michigalex Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Deze mening deel ik ook niet. De geur is zoveel anders. Bergamot neroli is naar mijn mening veel zoeter dan de classico. De BDF exlusivo is iets meer in de richting, iets zoeter, maar niet zoveel als de neroli. Denk dat je even je neus moet snuiten
Marcel Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Hier kijk ik ernstig van op, behalve dat het scheerzepen zijn die van dezelfde fabrikant afkomstig zijn, zie ik niet zoveel overeenkomsten.
3gor4 Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Zoals michigalex zegt. De neroli is zoeter van geur dan de esclusivo. En denk dat er weinig geuren in de buurt komen van de bergamotto neroli behalve hubba bubba of bubblicious. Ik heb me er vandaag weer heerlijk mee geschoren. En als je eenmaal op pad bent en af en toe die licht zoete geur van de asb te pakken krijgt. Hmmm... Candy! Het is een sterke geur, dat wel! Maar je moet er maar van houden.
Henkiepenkie Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Ik vind hem super. Maar ja. dat werd niet gevraagd.
Robert79 Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 Tja, ik vind ze gewoon veel overeen komen alleen de Classico heeft op de achter grond een lichte geur extra en vind dat de Neroli Forte een versterkte citrus variant is waar die lichte geur op de achtergrond is weg gelaten. Daarom was ik ook teleur gesteld omdat ik die Classico al had.Toen ik die Classico binnen kreeg was het mn eerste zoete geur en had ik ook net die Personna's dus vandaar dat ik schreef dat er toen blij mee was.
Lampuhkap Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Vandaag de Bergamotto Neroli Forte zeep en asb binnen gehad.Als zeep qwa opschuimen en werking is het een hele goede zeep want het scheren gaat prima. Over de geur ben ik wat minder te spreken want de geur vind ik een overdreven chemische geur hebben.Het heeft iets weg van een Toilet reiniger (WC eend) en als je goed wilt ruiken om bepaalde geuren te herkennen loop je de kans dat je hoofdpijn krijgt. Ben je een liefhebber van de zoete geur is het een prima keuze, maar heb je bijvoorbeeld de BDF Classico al thuis liggen, dan kun je de Bergamotto Neroli Forte beter niet nemen want dat is gewoon dezelfde zeep. Als WC eend, dezelfde zeep..... Ga je mond eens spoelen....! En zoals ik al eerder zei, ik weet niet wat er mis is met je neus....verkouden of hooikoorts of whatever... Maar de zepen liggen qua geur een BEHOORLIJK eind uit elkaar. Waar de Bergamotto Neroli heerlijk fris/fruitig en zoet is heeft de Classico dat hele fruitig/zoetige niet. De Classico is fris, maar bevat ook wat donkerdere tonen. Wat meer mannelijk geurtje. Ik denk dat je je neus eens moet nakijken.....ik denk dat ie opnieuw voor APK op moet..... Absoluut niet vergelijkbaar met de Bergamotto Neroli, thats for sure.
Robert79 Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 Jammer dat je hier geen andere mening mag hebben, maar als die Neroli Forte fruitig is dan vind ik het alleen maar een citroen geur hebben en die BDF Classico citroen met een beetje amandel die maar heel licht is. En aangezien ik die Classico eerder had, dan vind ik de Neroli Forte niet echt een toegevoegde waarde.
3gor4 Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Hmm die citroen geur is ver te zoeken naar mijn mening. Voornamelijk het zeer zoete honing-achtige neroli komt goed naar voren samen met het zacht zoete bloemige bergamot. Misschien heb jij wel net een batch die anders ruikt dan anders? Vanmiddag heb ik mezelf met de BdF classico geschoren en deze ruikt bij lange na niet zo sterk als de bergamotto neroli. Maargoed, blijft een UEKAZ
Marcel Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Die geurbeleveing is inderdaad een typisch geval UEKAZ. Als iemand hem anders vind ruiken dan jijzelf kun je wel zeggen dat hij niet gelijk heeft, uiteindelijk moet die ander het gewoon door eigen waarneming bepalen. Laten we andermans mening dan ook respecteren.
LongShave Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Die geurbeleveing is inderdaad een typisch geval UEKAZ. Als iemand hem anders vind ruiken dan jijzelf kun je wel zeggen dat hij niet gelijk heeft, uiteindelijk moet die ander het gewoon door eigen waarneming bepalen. Laten we andermans mening dan ook respecteren. Helemaal mee eens
Barbiere di Figaro Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Als het gaat om hoe iemand een geur ervaart, dan is dat feitelijk zo (voor hem of haar) Ik heb alleen maar gereageerd op de vergelijking met wc-eend en het bijzondere dat iemand feitelijk zegt dat de geuren vrijwel gelijk zijn maar de ene wel lekker vindt en de andere naar wc-eend vindt ruiken. Bovendien werd het naar mijn mening breed (op 3 plaatsen) uitgemeten dus is het dan wat bijzonder om dan nu te zeggen dat je hier niet je mening mag geven. Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Het is juist TFS die op basis van voorgaande recensies van zepen geuren sterker heeft gemaakt en andere basis-olieën heeft toegepast, ondermeer vanwege eerste kritiek dat de zeep minder hydraterend zou zijn dan bijvoorbeeld MdC. Maar het kan best zijn dat ik de vergelijking met wc-eend of het posten op 3 plaatsen tegelijk te negatief uitleg. Sorry daarvoor.
Robert79 Posted July 19, 2014 Author Posted July 19, 2014 Ik heb trouwens ook geschreven dat de zeep goede scheereigenschappen heeft maar ik vind het raar dat als er negatieve dingen worden geschreven over andere zepen, het wordt geaccepteerd, maar als je wat negatiefs zegd over een TFS zeep, het schuim bij personen op de mond komt. Net of dat er personen een belang hebben !
Robert79 Posted July 19, 2014 Author Posted July 19, 2014 Nee, maar ik vind het een beetje jammer, maar ik ga erover ophouden
iwan073 Posted July 19, 2014 Posted July 19, 2014 Ik heb trouwens ook geschreven dat de zeep goede scheereigenschappen heeft maar ik vind het raar dat als er negatieve dingen worden geschreven over andere zepen, het wordt geaccepteerd,maar als je wat negatiefs zegd over een TFS zeep, het schuim bij personen op de mond komt. Net of dat er personen een belang hebben ! Was mij ook al opgevallen. Misschien hebben ze aandelen?
LongShave Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Ik heb trouwens ook geschreven dat de zeep goede scheereigenschappen heeft maar ik vind het raar dat als er negatieve dingen worden geschreven over andere zepen, het wordt geaccepteerd,maar als je wat negatiefs zegd over een TFS zeep, het schuim bij personen op de mond komt. Net of dat er personen een belang hebben ! Was mij ook al opgevallen. Misschien hebben ze aandelen? Idem, Robert
Recommended Posts