Okke Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Hallo allemaal, Ik kijk al een tijdje mee op het forum en ga nu ook mee doen. Na ongeveer 10 jaar (ben nu 26) scheren met gillette mach 3 ben ik aan het overstappen op open scheermes. Sinds de donsharen op zijn ben ik gefascineerd geraakt door baarden en snorren. Het maakt mij altijd blij een goed verzorgde baard te zien. Afgelopen Dauwpop was er een barbier aan het werk. Na een tijdje kijken ben ik zelf onder het open mes gegaan en kwamen er twee dikke bakkebaarden uit. Super tof gezicht en een geweldige beleving! Sinds dien wil ik niet meer met de gillette scheren maar met open mes. Maar ja hoe begin je dan? Rond kijken op internet naar messen. Ik wou niet bij mijn eerste scheerset 300 euro neer leggen om het een beetje onder de knie te krijgen. Uit eindelijk ben ik bij de winkel van Paul Kox terecht gekomen en heb een Bartputzer uit 1930 meegenomen met wat andere gebruiksspulletjes. Nu een paar keer mee geschoren en ik vind het een fantastische beleving. Je moet een hele nieuwe kunst ontdekken en onder de knie krijgen. Dat vind ik geweldig! Elke scheerbeurt leer ik nu weer wat. Mijn hals is nog niet helemaal glad maar de stukken die het zijn leveren grote voldoening. Ik merk nu al de drang naar andere zeepjes, borstels en mesjes. Vorige verjaardag had ik geen idee wat ik moest vragen. Dat zal vanaf nu geen probleem zijn. Ik merk aan de reacties van mensen op dit forum dat scheren echt hun passie is geworden. Ik vind het nu nog iets te vroeg om het mijn passie te noemen maar ik heb z'n onderbuik gevoel dat het wel zo kan uitpakken. Ik hoop veel kennis op te doen en gezellige topics te lezen! Okke
3gor4 Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Welkom en heel veel plezier op dit forum en met het scheren uiteraard. En het is inderdaad iets wat we hier met passie doen!
SakasakaHeyhey Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Welkom Okke. "Je moet jezelf kietelen want een ander doet het niet " zei mijn oma altijd. Dus veel scheerplezier toegewenst met alle mooie dingen die er allemaal te krijgen zijn
Henkiepenkie Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Hartelijk welkom Okke. Als scheren van een vervelende bezigheid wat er nu eenmaal bijhoort is geworden tot iets waar je door fijne zepen, asb`s, aftershave`s enz. plezier van hebt is dat natuurlijk mooi meegenomen. Je moet het je hele leven blijven doen en dan maar met groot plezier. Info is hier op scheergebied ruim voorhanden en cadeautjes om te vragen komt ook goed. Het is alleen vervelend dat je niet genoeg jarig zult zijn per jaar om alles te kunnen krijgen wat je zou willen vragen.
PI56 Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Welkom Okke. Gelijk aan het werk met een open mes. Goed bezig. En je weet het nog niet, maar de passie is bij je binnengeslopen op het moment dat je je hier aanmelde.
talibeard Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Welkom. Oh ja, eenmaal hier is er niet meer echt een weg terug.
Marcel Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Welkom Okke, je hebt gelijk een vliegende start gemaakt, heel mooi!
cutthroat Posted June 25, 2014 Posted June 25, 2014 Van harte welkom! Gelijk een goede start met een open mes! Maar ja, door je hier aan te melden gaat die drang naar andere spulletjes vorm krijgen hoor. We heten niet voor niks "Enabling Society"
Okke Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 Bedankt voor alle leuke reacties! Ik zal mijzelf ook eens kietelen dan!
Recommended Posts