CeesT Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Beste scheervrienden, Zoals jullie weten scheer ik sinds een tijdje traditioneel met een safety razor en gebruik ik een Edwin Jagger scheerkwast waar ik niet ontevreden over ben. Maarrr... Ik ben eigenlijk toch wel helemaal weg van de Simpson Duke 3 in Best Badger. Schitterende kwast. Nu is mijn vraag is deze kwast geschikt voor de manier waarop ik hem gebruik: Ik gebruik meestal scheercreme Ook wel eens harde zeep, niet vaak Opschuimen meestal in de bowl Als ik haast heb ook een enkele keer op het gezicht Ik heb weinig tot geen last van prikken van haren van kwasten Dus voor ik hem ga bestellen zou ik graag jullie advies horen wat jullie denken van deze kwast voor mij persoonlijk. Dat het een dijk van een kwast is heb ik overal wel gelezen. Mocht hij voor mij minder geschikt zijn hebben jullie dan alternatieven en eventueel ook goede en betaalbare adressen waar ik hem zou kunnen kopen. Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt.
Snuff Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 De Duke 3 is een zeer geliefde borstel Scheercreme zal geen probleem vormen alhoewel deze vooral met zeep heerlijk samengaat. Bowl opschuimen ook geen probleem (alhoewel er daarvoor veel betere kwasten bestaan) Op het gezicht opschuimen is de sterkte van deze borstel Laat de zeep niet zo makkelijk los vanwege de haar dichtheid wat weer opgelost kan worden door meer product te gebruiken. Zelf ben ik geen fan van Simpson, niet vanwege de eigenschappen van de borstels maar de kans dat je er eentje treft die onregelmatig gevormd is of andere dingen die met productcontrole te maken hebben is me te groot. Let wel ik zal hiermee vast in de minderheid zijn dus laat je dit niet tegenhouden. Er zijn voor scheercreme + bowl betere borstels maar dat hangt dan weer af van je voorkeuren. Ik denk bijvoorbeeld aan een Kent BK8, verschillende Semogues. Maar gezien je helemaal weg bent van de Duke 3 is de kans groot dat je die toch aanschaft nietwaar?
CeesT Posted June 24, 2014 Author Posted June 24, 2014 Maar gezien je helemaal weg bent van de Duke 3 is de kans groot dat je die toch aanschaft nietwaar? Hoi, Om te beginnen dank je wel voor je reactie Snuff. Toch is je bewering niet helemaal waar. Kijk ik vraag als komplete Noob natuurlijk niet voor niets om jullie gewaardeerde advies. wat heb ik aan een, in mijn ogen, redelijk dure borstel als er iets te krijgen is wat veel beter aan mijn manier van gebruiken voldoet. En ja, ik vind het een prachtige borstel maar als ik hem toch had willen kopen had ik niks aan jullie moeten vragen en gewoon bestellen dat ding. Ik ga de Kent toch eens bekijken Snuff, bedankt.
Marcel Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 De Duke 3 wordt vooral geroemd voor facelatheren maar er zijn volgens mij genoeg mensen die hem met een kom gebruiken. Het handvat is daar ook lang genoeg voor. Ik zou hem daarom zeker niet wegstrepen.
Recommended Posts