Jump to content

Recommended Posts

Posted

- ERN Crown & Sword 6/8 extra hollow

- Jerusalem silvertip

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Arko maximum comfort ASB

Gisteren dit mes ter oefening weer over de stenen gehaald. Van de teen tot het midden lukt de HHT, de achterste helft lukte dit niet. Maar omdat de scheertest pas echt uitsluitsel geeft, vanochtend aan de wastafel.

Tijdens het scheren blijkt dat wat ik al vermoedde, waar te zijn. Het mes is nog niet optimaal scherp. Er is mee te scheren, maar het mes trekt wel redelijk. Ik heb gewoon mijn gebruikelijke drie passes gemaakt, met een DFS als resultaat.

Aluin gaf weer wat prik, wat in de schaduw werd gesteld door de Pinaud. Omdat ik toch een wat trekkerige huid had, heb ik de Arko ASB maar gepakt, en deze bood verlichting.

Hopelijk nemen de buren een zeker Zwols pakketje aan vandaag, dan heb ik morgen weer wat heerlijke TFS als software :D

Posted

Jammer dat het nog niet helemaal goed was, het is nu eenmaal niet de makkelijkste manier van scheren zolang je in de leercurve zit.

Ik wacht nog met scheren, vandaag zou een nieuwe borstel en twee van nieuwe handvaten voorziene messen moeten in de bus vallen.

Posted

Het scheren gaat me, afgezien van de flanken van mijn hals, al behoorlijk goed af. Mijn gezicht krijg ik prima een BBS resultaat, nu de hals nog.

Nu nog leren slijpen. Dat was vandaag het probleem. Maar ook dat leer ik nog wel. Ik zat al te denken om eens bij een ervaren slijper mee te kijken. Daar leer je natuurlijk een hoop van.

Posted

Lord L6

Captain Red (3*)

Omega 10019

Arko cool

Sanex dermo active ASB

Master Perfumers Black woord No 28

Posted (edited)

Gilette black beauty

Feather

Semogue SOC 2 band

Pro-raso pre shave

Cella

Floïd Amber

Edited by Guest
Posted

Gillette Tech nr. 1932

Astra SP (1)

Semogue Mistura 2013

DR Harris - Arlington

Dickinson's Witch Hazel

Nivea sensitive asb

Posted

Vanmorgen maar weer eens geschoren met de Pearl OC TTO

Setup:

-]Dr Harris Marlbouragh

-SOC 2 Band

-Pearl OC TTO

-Lord Platinum class

-Osage Rub

-Prep asb

Het was weer lekker om met dit mes te kunnen scheren (mijn vader had hem een paar weken te leen om te proberen samen met mijn progress (de progress beviel

hem zo goed, dat ik er een voor hem besteld heb bij BDF voor zijn verjaardag) :D

Posted

Het was weer eens tijd om de oude vertrouwde Gillette slim tevoorschijn te halen.

Gillette slim

Voskhod

Duke 3 best badger

Proraso pre shave groen

Proraso groen scheercreme

Pinaud osage rub

Een heerlijke en verkoelende shave vandaag.

Posted

Weber classic handle

Astra SP 1*

Muhle Silvertip fiber

Bartex

BDF classico

Proraso ASB groen

Voor de 2e keer was het een feestje deze krabber en Astra mesje.In 3 passes BBS :D

Ik ga morgen nog 1 keer dit mesje gebruiken en dan wissel ik m voor een Personna :D

Posted

- Charles Hake Charlex nr 60 5/8

- TFS Ginestra di Taormina Forte

- Trekpleister kwast

- DvH aluin

- asb van Nivea

- After Shave Floid Blue

Vandaag was de Carlex aan de beurt. Dit is 1 van mijn favoriete messen gewoon omdat dit mes erg goed scheert en ik het zelf opgeknapt heb.

Al met al een goede scheerbeurt met dit keer de Ginesta di Taormina Forte die toch ook maar in de 150 ml. verpakking gekocht moet worden. Maar eerst even wachten hiermee. :mrgreen:

Posted

Zojuist voor de 2e keer de Muhle R41 ter hand genomen:

Voorbehandeld met Nivea schub

Preshave TFS Zagara & Gelsomino

BdF Esclusivo scheerzeep

Personna blue mesje

Vergulde hand aluin

Aftershave balm Pro Raso blue

De 2e keer ging een stuk makkelijker en na 3 pases geen wondjes (alleen op de adamsappel). Met aluin een klein beetje prik maar het viel me erg mee. Ik ben nog een beetje op zoek naar de juiste hoek van het mes. Ik had een baard van 5 dagen en rond de kin trok het een beetje. Ik denk als ik m'n baard iets minder lang laat staan het makkelijker zal gaan. Tot nu toe tevreden over deze krabber.

Posted

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- BdF mistero

- Aluin

- Floid suave

- DVH ASB

Vannacht beroerd geslapen, maar toch het open mes gepakt. Niet doen! Onbewust te veel druk gezet en een paar bloedpuntjes op de hals. Wel na drie passes een DFS resultaat, dat dan weer wel :D

Aluin gaf redelijk wat prik, net als de Floid. Voor de extra verzorging maar de DVH erbij gepakt.

Posted

Ahoy dekzwabbers!

Vandaag een piratenshave harrrr harrrr

Software:

The Bluebeards Revenge

- shaving cream

- aftershave cologne

- postshave balm

Hardware:

Mühle s.f.

EJ de89l

Softi platinum (2*)

Op zich scheert zo'n Softi best goed, maar het is natuurlijk geen Personna of Polsilver.

Ondanks dat het scheren erg makkelijk en "smooth" ging, toch wat irritatie :shock:

Daarna mn gelaat in de fik gezet met Bluebeard, heerlijk!

Posted

Vandaag maar eens een nieuwe zeep geopend, de Haslinger Ringelblumen. Ben bekend met (en fan van) de aloë Vera en de Sandelholz, dus was erg benieuwd. Ook deze zeep stelt niet teleur. Fijne geur en dikke lather. Haslinger staat hoog in de lijst met favorieten!

De set-up:

- Gillette Rocket

- Voskhod (2)

- muhle dassenhaar

- Haslinger Ringelblumen

- aluin

- Weleda asb (past wel bij bloemengeur)

Mijn zoon scheerde zich vandaag met:

- Muhle synthetic

- Gillette super speed

- Palmolive cream

Geen mesje, gezien het feit dat hij nog zeven is :)

Posted

Wat leuk dat de kleine man ook al "mee doet" .

Dat zal een leuk en gezellig tafereel zijn in de badkamer :)

Posted

Weber classic handle

Astra SP

Muhle silvertip fiber

TFS bergamotto Neroli Forte

Proraso pre-shave groen

TFS Bergamotto Neroli

Aluin

Voor de 3e keer de Weber met Astra mesje gebruikt en de TFS bergamotto Neroli Forte zeep.

Ik ben teleurgesteld in de zeep. Ik dacht dat deze geur meer sinaappel geur had maar het is gewoon de BDF Classico of andersom.Ik had ook een aantal sneetjes dus Astra mesje morgen maar vervangen.Scheer resultaat was wel een mooie DFS.

Posted

Ik heb zowel de TFS bergamotto neroli (zeep en ASB) als de BdF classico (zeep), en ik vind daar toch overduidelijk een wereld van verschil in zitten!

Posted

Timor bleu steel 6/8

Mama bear Wood

Fine badger borstel

Aftershave floid

[attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1403639535.177608.jpg[/attachment]

Posted

- Bartex (als preshave)

- Lord LP1822 aka L6

- Lord SS Super (2)

- Williams mug shaving soap (bijna op!)

- Simpsons Berkeley B46

- Pitralon Polar (tja, weggooien is ook zoiets...)

Redelijke scheerbeurt maar het mesje begint bij de tweede beurt al te trekken bij de ATG. Zat ik laatst nog op te scheppen over 16 keer scheren met zo'n Lord SS, krijg ik pal erna een zwakke broeder. Ik ben gewend dat ze behoorlijk constant zijn maar blijkbaar krijg ik alle uitzonderingen achter elkaar. Niet uit hetzelfde pakje overigens; dit was de eerste uit een nieuw pakje maar wel uit dezelfde 'omdoos' van 200 stuks.

Posted

petudu8u.jpg

Vandaag bestelling binnen gehad, en gelijk een deel geprobeerd.

- TFS Anniversary, hmm een zeer byzondere geur, kan deze niet zo goed plaatsen. Ik vind de geur iedergeval lekker. Schuimde snel op in de kwast met facelatheren. Lekker slick.

Volgende keer nog iets meer water en dan is het helemaal super.

- Floid mentolado suave, eerste keer gebruikt. Geur uit fles is lekker mannelijk. Heel anders dan floid Black. Eenmaal op het gezicht voelde ik een beetje koelende werking en ik ruik nu vooral de ouderwetse geur van mentholpoeder. Lekker zacht geurtje. Net als de Black heb ik lekker zacht, totaal niet vet en trekkerig huidje. :D blijvertje dus!

- Schuckar 5/8", blijft een zeer lekker mes.

- Simpson Colonel x2L in best, had ook zin in veel zeep vandaag ;)

Posted

Vandaag nieuwe spullen binnen, dus voor een tweede keer geschoren :D

Mühle sf

BdF Raffinato

EJ de89l

Lord platinum class (1)

Aluin

BdF Raffinato asb

Heerlijk geschoren!

Ik blijf de amandelgeur van BdF echt het lekkerst vinden, de asb maakt het helemaal af.

En wat scheer die Lord platinum class geweldig!

Posted

Aangezien ik behoorlijk beroerd ben leek het me niet zo handig om met het open mes te scheren.

- EJ DE89L

- Croma diamant

- Jerusalem silvertip

- TOBS Mr. Taylor's cream

- Aluin

- La Toja manantiales ASB

Mijn gebruikelijke drie passes gemaakt, met als resultaat een DFS. Aluin deed niks, en de La Toja voelde en rook weer uit de kunst.

@Michigalex: die suave is inderdaad waanzinnig lekker. Het is ook echt mijn favoriete aftershave. Ik heb altijd het idee dat het een beetje een combinatie is van sinaasappel/citrus en menthol. Ik vind 'm ook goed matchen met de TFS bergamotto neroli.