Jacomo Posted June 21, 2014 Posted June 21, 2014 Goede morgen, Mijn naam is Jacob en ik heb mij vandaag aangemeld bij dit forum. Ondanks het feit dat ik al 52 jaar op deze aardbol rondloop, ben ik bijzonder groen voor wat betreft scheren, laat staan nat scheren. Vanaf het moment dat ik baargroei heb 'scheer' ik mij met een tondeuse, tot een half jaar terug. Altijdt met een 1dags baardje rondgelopen dus. Door omstandigheden ( werk) moest ik mij glad scheren wat ik een straf vond. Scheerapparaat gekocht, maar is niet super. Dan maar tussendoor nat scheren met het standaard gebeuren van -in mijn geval- Wilkinson. Ook niet super, maar na verloop van tijd went het en gaat dat steeds beter. Tot ik bij mijn kapper zit en hij begint over het safety blade en lekker inzepen met een goede kwast. Ik heb mij daar eens lekker in verdiept en hoe leuk kan zoiets zijn. Vaderdag kwam voorbij en hoe leuk is het om je dochters aan te geven wat je wil hebben.ik heb nu een mooie set van muhle, krabber, kwast en bakje van een mooie houtsoort. Een lekkere scheerzeep van Taylor of old bond en scheren maar. Vanavond voor de eerste keer, maar dat was wel wennen. Ik heb nog een hoop te leren, daar ben ik wel achter. Geeft niets, ik vind het allemaal leuk. Ik hoop dan ook een hoop van jullie op te steken door allerlei tips en trucs te krijgen en lezen. Mijn eerste vraagje, hoe krijg je een lekkere volle schuim? Doe je dat in een apart bakje, of op het blok? Groeten en ik hoor jullie, Jacob
Mesmer Posted June 21, 2014 Posted June 21, 2014 Welkom hier. Zeg ons welke zeep en we hebben de tips.
Jacomo Posted June 21, 2014 Author Posted June 21, 2014 Hoi Mesner, Sandelwood van Taylor of old bond
moxie66 Posted June 21, 2014 Posted June 21, 2014 Welkom! en mooie set! Zelf gebruik ik een aparte kom. Eerst de kwast een tijdje over de zeep halen en daarna in een kom schuim maken. Heb je de zeep of creme? probeer het anders eerst een paar keer zonder je er gelijk me te scheren. Eerst je kwast een tijdje in het water leggen, uitschudden en dan over de zeep halen. In de kom schuim maken en indien nodig (meestal wel) water druppels toevoegen. Op youtube zijn enkele video's te zien van Mantic59, erg goed. deze gaat over scheerzeep en schuim maken: Succes
karaqz Posted June 21, 2014 Posted June 21, 2014 Welkom! De crème van tobs zou vrij makkelijk moeten gaan en je hebt het over een houten bakje dus ik gok dat je de zeep hebt. Mooie heeft eigenlijk voldoende gezegd om even vooruit te kunnen. De mesjes die je hebt zijn erg scherp btw. Mocht je ze iets te scherp vinden kun je bij de hema ook een pakje mesjes kopen. Iets milder en meeste mensen vinden ze prima.
Robert79 Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Welkom ! je hebt een mooie set spullen.Ik denk dat je snel gaat uitbreiden met andere cremes, zepen, en aftershaves Zijn de blades ook van Wilkinson ?
marzman Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Welkom Jacob, luxe start met die mooie set en Tobs.
DeFries Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Hallo Jacob welkom hier, ikzelf scheer me pas een paar weken op deze manier en wil niet meer anders. Met een beetje geduld heb je het zo door en anders kan je hier heel veel info vinden.
Henkiepenkie Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Ook goedemorgen Jacob en welkom, Ja. Schuim maken moet je een beetje leren. Ik doe dit de laatste maanden apart in een scheermok en dat bevalt mij beter dan de tientallen jaren dat ik dit rechtstreeks op mijn gezicht deed. Ik zou gewoon een paar keer proberen en experimenteren met de hoeveelheid water. Ik gebruik nu hoofdzakelijk de zeep van TFS en die hebben veel water nodig zodat het voor je begint te kloppen denkt dat het nooit goed komt. Op YouTube staan genoeg filmpjes waar lather maken te zien is. Wel zoals reeds gezegd de kwast in het water zetten. Groet Henk
CeesT Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Hoi, Een leeftijdgenoot, leuk. Welkom ook namens mij. Mooie set heb je. Ervaring is het hier op het forum ruim voorhanden en bruikbare tips wordt je hier onder bedolven als je niet oppast . Dus houd je vooral niet in... Als ik je een tip mag geven, ik scheer namelijk al wel heel mijn leven nat maar nog niet zo heel lang met de Safety Razor. Neem vooral de tijd in het begin. Claim de badkamer als niemand hem nodig heeft en ga op je gemakkie aan het klooien. Je zult versteld staan van de resultaten. Maar neem de tijd. Je zult ook merken dat het ontspannend is en vooral leuk. Je moet ook een beetje je eigen ritueel ontwikkelen dan gaat het vanzelf op den duur sneller. Succes!
Bartmen Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Welkom Jacob! De eerste keer is meestal niet super bij het natscheren zullen we maar zeggen. Vaak druk je te hard of wil te snel. Korte haaltjes en goed blijven zepen. Liefst na het douche scheren dat werkt wel mee aan een goede scheerbeurt zonder irritatie of rode vlekjes Op Youtube staan ook wel goed tips tips vind ik Succes !
cutthroat Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Hoi Jacob, van harte welkom! Ik laat zelf mijn kwast meestal even in heet water staan, schud deze dan een paar keer goed uit, even rustig over de zeep of crème draaien en dan in een aparte kom (in mijn geval een rvs soepkom/terrine uit de kringloopwinkel) of op het gezicht opschuimen. Eventueel tijdens het opschuimen wat water toevoegen (per x aantal druppels, geen scheut). Hoeveel of hoe lang laden, benodigde hoeveelheid water en dergelijke leer je door ervaring. YouTube is, zoals eerder gezegd, een goede bron van voorbeelden. Zoek dan onder andere naar mantic59 of shavenation (ben even de naam van die gozer kwijt). Succes en veel plezier!
Jacomo Posted June 22, 2014 Author Posted June 22, 2014 Dank jullie wel, ja ik ben erg tevreden over de uitstraling van mijn setje. Het oog wil ook wat, nu het ermee leren omgaan Ik ga zo even naar de you tube filmpjes kijken. Mensen ontzettend bedankt voor de vele leuke en waardevolle reacties en tips Groeten van een enthousiaste beginner, Jacob
Jacomo Posted June 22, 2014 Author Posted June 22, 2014 Welkom ! je hebt een mooie set spullen.Ik denk dat je snel gaat uitbreiden met andere cremes, zepen, en aftershaves Zijn de blades ook van Wilkinson ? Nee van feather. Deze werden mij aangeraden door mijn kapper
Jacomo Posted June 22, 2014 Author Posted June 22, 2014 Lekker in het zonnetje naar de YouTube filmpjes gekeken over allerlei scheer zaken. Heb een hoop geleerd, met name opschuimen, hoe en wat. Dank jullie voor de tip, Jacob
3gor4 Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Welkom Jacomo. Inderdaad een mooi setje van je dochters gekregen. Moge jij nog veel scheerplezier beleven!
Recommended Posts