Schuinscheerder Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 https://www.google.nl/search?q=sedef+shavette&client=ubuntu&hs=eYn&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OKmkU4OuFui47AbtnoDwDA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1621&bih=953#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Js0eutT2qJ5FHM%253A%3BvCnWt-f4xMFIpM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fotoagent.dk%252Fsingle_picture%252F10621%252F54%252Flarge%252FSedef.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.proshave.dk%252Fforum%252Fsedef-shavette-type.aspx%3B600%3B400[/img]Sinds een paar weken scheer ik me nu met een Sedef shavette. Dit Turkse scheermes kost slechts €2,50 maar voelt absoluut duurder aan. Onder aan het handvat zitten karteltjes waardoor je zelfs met glibberige handen nog steeds veel grip hebt. Het grote voordeel en de schoonheid van dit mes vind ik de eenvoud. Het scheermesje zit simpelweg ingeklemd tussen de twee metalen uiteinden. Hierdoor is de shavette heel dun en kun je dus goed zien wat je doet. Het grote nadeel is dat in het begin de stripjes te strak zitten en het moeilijk is om de mesjes erin en uit te schuiven. Dit is echter simpel op te lossen door er voor het eerste gebruik een aardappel scheermesje meermalen erdoorheen te jassen. In het begin lijkt het verwisselen van mesjes lastig en gevaarlijk maar als je het truukje eenmaal door hebt is het geen probleem meer. Ik zou niet weten waarom ik ooit nog een andere shavette aan zou schaffen. Ook ben iki deze shavette regelmatig bij barbieren in Turkije en Griekenland tegengekomen. Hier kun je zien hoe je de Sedef laadt: How to load a sedef shavette Ik heb wel één opmerking: Ik zou niet met iets hards het mesje erin duwen zoals hier aangeraden wordt. Ik heb zelf gemerkt dat het puntje hierdoor kan verbuigen waardoor je ermee in je gezicht snijdt.
karaqz Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 (edited) Mwah. Als je een shavette koopt zou ik minimaal toch een dovo of Parker nemen. Persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Parker omdat dat laad system wat vertrouwder is. Ik vind dit systeem niet bijzonder handig aangezien ook de hoekjes er nog af moeten. Maar voor 2 Euro kun je ook niets verwachten natuurlijk. Parker Is ook niet zo veel duurder. Lijkt me ook dat dat mesje steeds losser gaat zitten? Als een aardappel mesje er tussen hem breder maakt zit hij al losser dan de bedoeling Is natuurlijk. Laatste wat ik zou willen in een shavette is een meisje wat niet muur vast zit. Moet je verder zelf weten natuurlijk Maar voor grofweg 7 euro meer heb je een Parker en als je je regelmatig scheelt is dat toch veel fijner. Edited June 21, 2014 by Guest
Snuff Posted June 21, 2014 Posted June 21, 2014 Welkom op het forum, als jij tevreden bent over de Sedef dan is dat het belangrijkste.
Schuinscheerder Posted June 22, 2014 Author Posted June 22, 2014 Snowmiss: bedankt voor het plaatsen van de foto! karaqz: Ik zal zeker in de gaten houden of het mesje na verloop van tijd te los gaat zitten. Het lijkt me echter sterk aangezien dit een heel populair mes is dat al jaar en dag verkocht wordt! In elk geval bedankt voor de tips. Voor mij heeft dit type shavette ook sentimentele waarde omdat het me doet herinneren aan de kapperszaken in Turkije van toen ik daar werkte. Ik heb van de week met een duurdere shavette (5 euro) in mijn hand gestaan die wel een veilig laadsysteem had, maar bedacht me dat de Sedef niet onhandig genoeg is om hem te vervangen.
jctsoares Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Jeetje, ik probeer al een tijdje aan een Sedef te komen en een Arko stick ... waar haal je die voor 2,50€? Turkije is wat uit de buurt ... ik heb wel twee vriendinnen in Bodrum wonen maar komen zelden in NL en portokosten naar Portugal zijn waarschijnlijk duurder dan de Arko en het mes. Is daar in NL makkelijk aan te komen (er zijn veel Turkse kappers o.a. in Den Haag waar ik nog familie heb wonen). Reden dat ik dit graag wil proberen is 1 - zeer goedkoop mes, 2 - zwaar beproefd model wat in de loop der jaren nooit is gewijzigd en wereldwijd door Turkse barbiers wordt gebruikt dus dan moet het wat mij betreft gewoon goed zijn anders waren die allang over op Parkers, Feathers etc. ... denk ik.
efsk Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Jeetje, ik probeer al een tijdje aan een Sedef te komen en een Arko stick ... waar haal je die voor 2,50€? Turkije is wat uit de buurt ... ik heb wel twee vriendinnen in Bodrum wonen maar komen zelden in NL en portokosten naar Portugal zijn waarschijnlijk duurder dan de Arko en het mes. Is daar in NL makkelijk aan te komen (er zijn veel Turkse kappers o.a. in Den Haag waar ik nog familie heb wonen). Reden dat ik dit graag wil proberen is 1 - zeer goedkoop mes, 2 - zwaar beproefd model wat in de loop der jaren nooit is gewijzigd en wereldwijd door Turkse barbiers wordt gebruikt dus dan moet het wat mij betreft gewoon goed zijn anders waren die allang over op Parkers, Feathers etc. ... denk ik. Arko-stick heb je in Den Haag voor 99ct. Sedef weet ik niet.
Kogel Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Www.schuym.com heeft sedef. Maar niet voor 2,50
LongShave Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Deze op Ebay. Sedef Razor + Arko Shaving Soap Stick
antonius Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Op sommige markten staat weleens een Turkse kraam met zeep en shampoo Enzo. Die heeft ze misschien wel. Gr ton
jctsoares Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Jeetje, ik probeer al een tijdje aan een Sedef te komen en een Arko stick ... waar haal je die voor 2,50€? Turkije is wat uit de buurt ... ik heb wel twee vriendinnen in Bodrum wonen maar komen zelden in NL en portokosten naar Portugal zijn waarschijnlijk duurder dan de Arko en het mes. Is daar in NL makkelijk aan te komen (er zijn veel Turkse kappers o.a. in Den Haag waar ik nog familie heb wonen). Reden dat ik dit graag wil proberen is 1 - zeer goedkoop mes, 2 - zwaar beproefd model wat in de loop der jaren nooit is gewijzigd en wereldwijd door Turkse barbiers wordt gebruikt dus dan moet het wat mij betreft gewoon goed zijn anders waren die allang over op Parkers, Feathers etc. ... denk ik. Arko-stick heb je in Den Haag voor 99ct. Sedef weet ik niet. 99 ct dat vind ik nou een redelijke prijs want volgens turkse sites kost zo'n stick in land van herkomst rond de 50 eurocent. Weet je ook waar in Den Haag? Alle anderen bedankt voor de tips maar veel te duur want zo'n mes kost in land van herkomst 1 a 1,5 euro dus tot een paar euro is leuke deal, rond de 10 of daarboven is wat mij betreft te duur. Dus ik ga nog ff verder speuren.
Johan Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Gewoon een Turkse winkel, is meestal een euro inderdaad.
efsk Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 99 ct dat vind ik nou een redelijke prijs want volgens turkse sites kost zo'n stick in land van herkomst rond de 50 eurocent. Weet je ook waar in Den Haag? Turkse supermarkt "Basis E-markt". Kruising Paul Krugerlaan - Steijnlaan. Andere Turken in de omgevinge meestal 1,25.
marco Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Gezellige omgeving... Betaal liever meer voor een zeepje dan...
jctsoares Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Gezellige omgeving... Betaal liever meer voor een zeepje dan... Off-topic en totaal overbodige en ongepaste opmerking. Ik ben in Den Haag opgegroeid in een hardwerkend gastarbeidersgezin. Heel Den Haag is gezellig en ik ken elke steeg als m'n broekzak. Ik heb me nooit ergens onveilig of onprettig gevoeld en zeer zeker niet in Transvaal. Jouw opmerking zegt helaas meer over jou dan over Transvaalkwartier of de vriendelijke mensen die daar werken en wonen ... maar doet me wel meteen weer herinneren waarom ik nooit spijt heb gehad dat ik sinds 10 jaar in de Algarve woon en nooit meer in NL ben teruggeweest. Ik mis alleen de haring met ui!
jctsoares Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 99 ct dat vind ik nou een redelijke prijs want volgens turkse sites kost zo'n stick in land van herkomst rond de 50 eurocent. Weet je ook waar in Den Haag? Turkse supermarkt "Basis E-markt". Kruising Paul Krugerlaan - Steijnlaan. Andere Turken in de omgevinge meestal 1,25. Bedankt, ik zal m'n zus vragen daar wat staafjes voor me te halen en wie weet kunnen ze haar daar wel vertellen waar je goedkoop zo'n turks Sedef mes kunt krijgen. Overleeft ze vast wel in die omgeving ...
marco Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Gezellige omgeving... Betaal liever meer voor een zeepje dan... Off-topic en totaal overbodige en ongepaste opmerking. Ik ben in Den Haag opgegroeid in een hardwerkend gastarbeidersgezin. Heel Den Haag is gezellig en ik ken elke steeg als m'n broekzak. Ik heb me nooit ergens onveilig of onprettig gevoeld en zeer zeker niet in Transvaal. Jouw opmerking zegt helaas meer over jou dan over Transvaalkwartier of de vriendelijke mensen die daar werken en wonen ... maar doet me wel meteen weer herinneren waarom ik nooit spijt heb gehad dat ik sinds 10 jaar in de Algarve woon en nooit meer in NL ben teruggeweest. Ik mis alleen de haring met ui! Nou nou nou, rustig maar... Heel den Haag gezellig?? Laat ik maar niks zeggen voordat ik weer op iemands tenen sta. Je hebt helemaal gelijk. Veilige stad, lekker schoon en iedereen is er vriendelijk voor elkaar, wat je van mij niet kan zeggen natuurlijk. Want ik ben geen eerlijk hardwerkend persoon, dat zijn de mensen die in al die fijne buurten in den Haag wonen. Ga jij maar lekker ergens een haring scoren, dan blijf ik uit de buurt van jouw mooie den Haag, daar willen ze nare mensen als ik vast niet hebben. Shame on me! Maar laten we wel reëel blijven. Edit: en dat heeft voor mij niks met allochtoon of autochtoon te maken, voordat ik straks ook nog beschuldigd wordt van discriminatie. Excuses voor het off-topic zijn, je zal van mij geen last meer hebben.
jctsoares Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 ... Edit: en dat heeft voor mij niks met allochtoon of autochtoon te maken, voordat ik straks ook nog beschuldigd wordt van discriminatie. ... Zo kwam het anders wel bij mij over want een ieder die Transvaal kent weet dat daar tegenwoordig alleen nog maar allochtonen wonen. Is altijd al een volksbuurt geweest wat aan de Schilderswijk grenst. 'T is inderdaad geen Wassenaar maar je kan daar rustig een Turks zeepje bij de Turk halen. Mocht je het niet discriminerend hebben bedoeld dan bied ik je bij deze mijn excuus voor mijn heftige reactie. Ik heb vaak zat dit soort opmerkingen over me heen gekregen, was daarom tegen het zere been, en is niet iets wat ik op dit forum over onze gemeenschappelijke hobby verwacht. Ik wil hier gewoon gezellig over scheren ouwehoeren. Wat mij betreft zand erover en even goede vrienden.
marco Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Het ging mij om de verhalen die ik heb gehoord over de buurt van een bewoner zelf en van wat ik zelf heb gezien van de slechte kant van Den Haag. Niet om de mensen die daar wonen dus. En al helemaal niet om waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Maar laten we nu inderdaad lekker verder ouwehoeren over scheren. Excuses geaccepteerd en zand erover. Nu terug naar de Turkse zeep
Marcel Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Fijn dat jullie dit zelf hebben kunnen oplossen heren. Nu weer on topic inderdaad.
jctsoares Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Kado gekregen van m'n zus die de rit naar Transvaal heeft overleefd 8 Arko sticks, door m'n moeder meegebracht naar de Algarve. P_20141211_121429 por João Carlos Soares, no Flickr
Snuff Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Kado gekregen van m'n zus die de rit naar Transvaal heeft overleefd 8 Arko sticks, door m'n moeder meegebracht naar de Algarve. kan je een hele tijd mee weg, superschuim .... alleen die geur
Stoppel Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Kado gekregen van m'n zus die de rit naar Transvaal heeft overleefd 8 Arko sticks, door m'n moeder meegebracht naar de Algarve. kan je een hele tijd mee weg, superschuim .... alleen die geur Ik vind t ook een meer dan prima zeep. Ben met 1 stick al maanden bezig overigens. De geur is een kwestie van smaak, ik vind het lekker fris.
Thorical Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Is er al iemand een Sedef tegengekomen bij de lokale Turk voor een paar Lira? Hier in de omgeving alleen maar oninteressante shavettes gezien.
Recommended Posts