JaapU Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Net vandaag kwam ik dit Forum tegen toen ik bij BdF een bestelling plaatste. Tot nu toe had ik alleen engelstalige fora gevonden. Even wat background info: al ongeveer 40 jaar in de weer met allerlei scheermesjes van de grote aanbieders en zeep uit de spuitbus. Met een elektrisch apparaat is het nooit wat geworden, kan ik wel drie keer per dag scheren. Als laatste gebruikte ik de Wilkinson 3D Protector, prima mes, maar duur en bijna niet meer te krijgen. De huidige high tech mesjes zijn zo idioot duur dat ik besloot toch weer eens naar het oude DE systeem te kijken. Krabber besteld, kwast, zeep en mesjes. Diverse fouten gemaakt bij de keuze: Feather mesjes (dat waren de beste..) en een harkje met een open kam was wat overmoedig. Bloody mess. Om een lang verhaal kort te maken: inmiddels meer geoefend, juiste combi gevonden (Merkur R89 met Astra Platinum) en ik ga nooit meer terug naar de Gilettes etc. Blijft nog de juiste zeep en daar kun je je zelf in uitleven. Huidige favo is de DR Harris Marlborough.
Marcel Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Welkom! Met zepen kun je het zo bont maken als je wilt, er lopen hier genoeg mensen rond, kuch, die dat kunnen onderschrijven.
LongShave Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Welkom op het forum JaapU en ik wens je veel leesplezier!
Snuff Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Welkom, met de aktie van BDF kan je meteen een voorraadje zeep inslaan
cutthroat Posted June 21, 2014 Posted June 21, 2014 Van harte welkom Jaap! Je bent al goed bezig. Nu nog een open mes en gebruik maken van de BdF actie en een voorraadje inslaan
talibeard Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 Hartelijk welkom. Ik kan me prima vinden in een DRH variant als favoriete zeep trouwens!
Recommended Posts