Shaggy Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Ik ben een zeer tevreden gebruiker van TOBS Jermyn crème, maar ik wil toch ook wel wat variatie af en toe. Nu is het probleem dat ik een zeer gevoelige huid heb en ik met Jermyn iig weinig tot geen last heb van irritaties of razorburn. Wie heeft er een advies voor een soortgelijke crème of zeep welke: * Geschikt voor gevoelige/zeer gevoelige huid * Lekker frisse geur in de lijn van Jermyn, dus geen zware degelijke mannen/muskus geur * Eventueel een bijpassende aftershave balsem. Wie heeft er een tip, en wie heeft er een link naar een winkel waar het te krijgen is
Shave and More Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Je zou Edwin Jagger eens kunnen proberen. Kwaliteit is vergelijkbaar met TOBS. De Aloë Vera en de Lime & Pomegranate serie is geschikt voor de gevoelige huid. Link Andere optie is TwinLuxe. Dit is een relatief nieuw merk, zeer geschikt voor de gevoelige huid. Zit overigens wel in de iets hogere prijsklasse.Link Disclaimer: niet de bedoeling om reclame te maken, maar antwoord te geven op de vraag
Scheerschurk Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Ik zou je een D.R. Harris zeep of crème willen aanraden! De zeep (crème nooit geprobeerd) geeft mij een nog betere lather dan de TOBS Jermyn St. zeep. Ik heb alleen de geur Arlington gebruikt, dat is een lekker frisse geur van citrus en varens. D.R. Harris verkoopt ook AS-balsems in dezelfde geuren maar daar heb ik geen ervaring mee. Jij hebt een gevoelige huid en D.R. Harris biedt geen aparte sensitive-variant aan, maar de zeep is erg verzorgend, al zou je natuurlijk altijd voor een bepaald bestanddeel gevoelig kunnen zijn.
talibeard Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Hier nog een groot voorstander van D.R.Harris zeep; misschien ondertussen (na alle herformuleringen van de grote jongens) wel de fijnste Engelse zeep op de markt. Arlington is lekker maar Almond lijkt nog net iets mooier op te schuimen.
DoubleB Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Ik wil je toch ook Baume.be scheercreme aanraden. Prettige zachte geur, hypoallergeen en bijpassende aftershave. Ik vind het topspul.
Lampuhkap Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 True, is absoluut fijn spul, maar gewoon wel aan de prijs. (de aftershave bijvoorbeld)
DoubleB Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Klopt, maar er is een klein reisformaat die niet zo prijzig is als de grote fles en mooie afmeting heeft om uit te proberen.
Lampuhkap Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 ja true ik heb hier de 100ml fles staan (die ik gewonnen had) en nog 2 losse flessen (waarvan 1 inmiddels verkocht, de ander is mn vervanger als mn oude fles leeg is) Spul is qua geur niet bijzonder, maar het is superfijn op de huid. Enige nadeel is misschien dat de pompjes die uit de fles komen wel een beetje weinig geven, dus je hebt echt wel een pompje of 6 nodig voor een goeie hoeveelheid om op t gezicht uit te smeren
M00 Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Proraso White For Sensitive Skin zeker aan te raden!! TOBS Grapefruit, ruikt heel erg lekker!! zeker aan te raden in de ochtenden. The Gentlemans's Groom Essence of Scotland Scottish Heather in het begin irriteerde het mijn gezicht komt waarschijnlijk door de kruidnagel het is een plantaardige glycerine scheerzeep, het ruikt echt geweldig. Bij sommige webshops kan je samples kopen van scheercremes zoals bij connaughtshaving.
Shaggy Posted July 5, 2013 Author Posted July 5, 2013 Kijk hier hebben we wat aan Ik ga zeker even rondsnuffelen bij een aantal van bovengenoemde merken. Serieuze gegadigden tot op heden: TOBS Grapefruit Edwin Jagger D.R. Harris Heb van mijn vrouw vandaag toevallig een tube Palmolive gehad, ruikt ook wel lekker. Ga hem gewoon eens proberen om te kijken hoe het reageert/werkt De andere zepen ga ik eens op mijn gemak bekijken en kijken voor sample of ruiken in een winkel
DoubleB Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Probeer TOBS Grapefruit eerst goed uit, Grapefruit kan nogal is tot irritatie leiden en er zit veel Grapefruit in
Shaggy Posted July 6, 2013 Author Posted July 6, 2013 Adhv dit topic ben ik in contact gekomen met Rob van Shave and More alhier, en werd keurig geholpen aangaande de mogelijkheid voor testspulletjes. Maar nu blijkt dat hij dichtbij zit ga ik er binnenkort een keertje langs om te snuffelen ( letterlijk en figuurlijk ) Prima geregeld dus
Recommended Posts