Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gegroet allen,

Zijn hier nog mensen die een voorkeur hebben naar de jaren '60 rock met name van dat garage/ psychedelic band achtige stijl. :ugeek:

Posted

Ja, bij tijd en wijle. Ik heb aan paar cd's uit de Pebbles series.

Vrouwlief gaat daar tamelijk hard op en heeft aardig wat vinyl uit die periode, die is 25 jaar te laat geboren wat dat betreft :D

Posted

Ja, pebbles is voortreffelijk!!

Ben zelf wat dat betreft ook veelste laat geboren haha. Maar ben zeer tevreden wat er vandaag de dag nog allemaal te vinden is aan gedigitaliseerde materiaal.

Helaas zijn er van die kleine bandjes veelal vaak geen platen te vinden. Zo ben ik al een tijdje op zoek naar een plaat van The Zoo - Gonna Miss Me.

Hier een link voor de nieuwsgierige 18 - the zoo - gonna miss me.mp3. Een zeer fijne cover van de 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me!

Ik ben ook weg van Link Wray, 13th Floor Elevators en er zijn vele nummers van bandjes die niet lang hebben bestaan en/ of heel weinig hebben uitgebracht.

Posted

13th floor elevators zijn geweldig. (trouwens, roky erickson is sowieso geweldig.) wie er ooit bedacht heeft dat je een electrische kruik als instrument kunt gebruiken verdient een medaille.

Posted

Hier eveneens een groot liefhebber. alle Primitive festivals in Rotterdam bijgewoond. Was fijn aan de Waterfront...

eveneens veel te laat geboren maar toch nog aardig wat goede neo garage bands gezien, Lyres, Fuzztones, The Strollers (Zweden en een van de beste neo garage bands ooit)

een aantal oude bands als The Seeds (helaas niet zo goed meer als vroeger evenals de Electric Prunes) The Sonics spelen binnenkort in de Melkweg meen ik. Ik ga niet veel meer naar bands die voor de gelegenheid weer samen zijn, valt meestal tegen. Ben wel blij dat ik Arthur Lee nog live heb gezien en Ron & de Splinters etc.

er zijn hier meer fans weet ik.

You Gotta Have Moxie was een van mijn eerste sixties verzamelaars...

Posted

Tof dat er nog meer liefhebbers zijn van dit soort muziek, want ik ken niemand in mijn omgeving die het ook leuk vind.

Alleen sommige oude collega's kijken maf op, als ik dat ouwe meuk opzet in de werkplaats. Beginnen ze ook weer te swingen :lol:

13th floor elevators zijn geweldig. (trouwens, roky erickson is sowieso geweldig.) wie er ooit bedacht heeft dat je een electrische kruik als instrument kunt gebruiken verdient een medaille.

Dat zou Tommy Hall geweest moeten zijn. De electric jug speler en de 'brein' achter 13th floor elevators. :D

Roky heb maar een paar nummers geschreven waaronder de meeste bekende "You're gonna miss me".

@ Moxie66

Wel tof dat je het enigszins heb meegemaakt, ik moet het hebben van wat er vandaag nog allemaal beschikbaar is online.

En ben niet bekend met de bandjes die je opnoemde, maar zal het zeker even gaan luisteren, bedankt!

Posted

ik stuur nog wel meer info. ik kan een tapeje maken of cd...

ben midden 30 dus veel meer gemist dan meegemaakt helaas.

Posted

60s garage & psych! Like ! lol: Samen met Max heel wat bandjes gezien idd.

Na aanleiding van d-dayfestival a'dam ook weer Link Wray, Hasil Adkins en andere rockabilly/ psychobilly aan het luisteren. Ook tof!

Posted

helaas kan ik je niet helpen aan de singel van The Zoo. Een geweldige versie trouwens. Misschien zijn er maar enkele in omloop. Hij staat niet in de 200 rarest garage singles, zoals meeste Back From The Grave Singels wel staan. : http://www.g45central.com/g45/?r=0

Gelukkig kan je tegenwoordig wel genieten op youtube van oude opnames zoals The Paragons - Abba (geweldig!!!):

The Bad Seeds - Taste of The Same:

Zakary Thaks:

Posted

Dat zou Tommy Hall geweest moeten zijn. De electric jug speler en de 'brein' achter 13th floor elevators. :D

Roky heb maar een paar nummers geschreven waaronder de meeste bekende "You're gonna miss me".

Meneer Hall is niet de bedenker van de Jug als instrument, dat werd al veel langer gedaan. Zoek maar eens op jug bands, verbazingwekkend wat er dan voor wereld open gaat. Niet noodzakelijkerwijs geweldig of psychedelisch overigens.

En Roky heeft natuurlijk, sinds hij uit het gekkenhuis werd vrijgelaten en wél netjes op tijd zn pilletjes nam, nog wel heel wat meer gemaakt aan muziek. Die gaat nog steeds door.

Posted
helaas kan ik je niet helpen aan de singel van The Zoo. Een geweldige versie trouwens. Misschien zijn er maar enkele in omloop. Hij staat niet in de 200 rarest garage singles, zoals meeste Back From The Grave Singels wel staan. : http://www.g45central.com/g45/?r=0

Gelukkig kan je tegenwoordig wel genieten op youtube van oude opnames zoals The Paragons - Abba (geweldig!!!):

The Bad Seeds - Taste of The Same:

Zakary Thaks:

Thanks!!

Toffe nummers in de youtube linkjes en ook die top 200 lijst. Kan weer wat uitzoeken! 8-)

Meneer Hall is niet de bedenker van de Jug als instrument, dat werd al veel langer gedaan. Zoek maar eens op jug bands, verbazingwekkend wat er dan voor wereld open gaat. Niet noodzakelijkerwijs geweldig of psychedelisch overigens.

En Roky heeft natuurlijk, sinds hij uit het gekkenhuis werd vrijgelaten en wél netjes op tijd zn pilletjes nam, nog wel heel wat meer gemaakt aan muziek. Die gaat nog steeds door.

Dat Tommy Hall niet de bedenker is van de Jug, dat klopt.

En zonde dat Roky gepakt was met een jointje en kon kiezen tussen gevangenis of gekkenhuis waar die elektroshock therapie kreeg. Wat hem zeker niet goed heeft gedaan!

Posted

Dat was de tweede keer gekkenhuis, en de tweede keer electroshock. De eerste keer was nadat hij schizofreen werd gediagnostiseerd, waar hij nu nog steeds medicatie tegen slikt, als ik het alles goed begrepen heb. En dan toch doorgaan met goeie muziek maken. Vinnik knap.

Net als Steven Wray Lobdell. Die kent de Amerikaanse psychiatrie ook iets te goed uit eerste hand maar heeft een paar duizelingwekkend goeie platen gemaakt. Dit is overigens het punt waar we wild offtopic gaan.

Posted

Ja, het is jammer maar waar! Maar zo zijn er meerdere muzikanten geweest die niet helemaal in orde waren maar toch zeker goeie muziek hebben gemaakt.

Ontopic, paar fijne nummers die ik wil delen

The Romancers - She Took My Oldsmobile.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Aluminium Dream - Strangers Calling.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

The Chessmen - You Can't Catch Me.

[bBvideo 560,340]http://youtu.be/h5TyNdCfYPc[/bBvideo]

Yesterday's Children - I Wanna Be With You.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Yesterday's Children - Feelings.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]
Posted

Zeer goed, Yesterday's Children ken ik van oa Teenage Shutdown series. Ben je op zoek naar de originele singels? en zo ja heb al veel gevonden?

Ik ben een grote fan van The Juju's & The Dovers en alle andere moody sounds..

Jujus - You treaded Me Bad:

The Dovers - What Am I Going To Do:

etc.

Luister je ook naar Engelse bands (denk aan 2de Nuggets box) en Nederbeat?

Posted

Nee, weinig ervaring mee, maar kom maar op met het luister voer!! :P

Wederom strakke nummers die je heb gepost!

Het lijkt me leuk om singles tegen te komen, maar wat ik dus begrijp zijn ze heeel erg schaars en vrij kostbaar!

The Paragons - Abba. Dat wordt even sparen :o

Posted

Tja, The Paragons single is in ieder geval beschikbaar.. Overigens zijn singles van The !3th Floor Elevators wel te vinden op e-bay even als lp's van bijvoorbeeld The Music Machine etc.. Zal later wat uitgebreider schrijven maar hier vast een paar links met voorbeelden van:

Nederbeat:

The Sparklings - Now It's Your Turn To Cry (met Ben Cramer …..)

4 PK - Down and out

The Clungels - Dat had ik nog nooit gedaan!

en alles van The Outsiders, Q65 !

Freakbeat (UK):

The Wimple Winch - Save My Soul

The Eyes - When The Night Falls

enz.

Posted

Top nummers, wederom bedankt.

Heb ze gedownload en in mijn playlist gezet.

Kan morgen weer genieten tijdens mijn reis naar Dublin. :)

Posted

Ah veel plezier daar!

Hier nog een, The New Lime - Ain't Got No Soul:

pb/pm me als je terug bent, dan stuur ik je meer...

Posted (edited)

mooi dan hebben we dan contact..

voor nu:

en uiteraard 96 Tears..:

Edited by Guest
Posted
Ik raak toch wel geïnteresseerd, van de week zal ik eens wat van die filmpjes bekijken...

Ha, mooi. mocht je meer interesse hebben dan hoor ik dat graag!

Posted

Ik laat het dan zeker weten! Ik heb toevallig vorige week dat nummer van 13th floor geluisterd, klonk goed!