Jan Zoethout Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 (edited) Nog steeds in het kader van het projectje van @HansLeeuw en mij (zie "Nieuw kwastje (3)") is er weer een fraai handvatje gecreeerd: (Bovenstaande plaatjes van Hans) Handvatje netjes in de matte blanke lak gezet: Het borstelkopje is een 22 mm black fibre van Mühle (nog bedankt @wimbouman ) Hel handvatje is van purperhart - vers gezaagd of geschaafd is het knalpaars, onder invloed van licht (UV) kleurt het donkerbruin. Het wachten voordat ik verder ga, is de komst van schijfjes abalone (een soort parelmoer) dat in de verdieping aan de onderzijde van het handvatje gelijmd gaat worden (zie ook het derde plaatje): Wordt vervolgd ... Edited July 4, 2014 by Guest
Noxa Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Cool dat parelmoer! Leuk om scales mee te versieren. Mooi handvat en goede combi met die donkere knot.
Jan Zoethout Posted June 18, 2014 Author Posted June 18, 2014 Cool dat parelmoer! Leuk om scales mee te versieren. Mooi handvat en goede combi met die donkere knot. Die schijfjes hebben een diameter van 15 mm - is dat niet wat (te) groot voor scales ?
cutthroat Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Heb je de scales van mijn Koraat gezien. Daar had ik bijna een halve boom voor nodig
Jan Zoethout Posted July 4, 2014 Author Posted July 4, 2014 Eindelijk waren de abalone schijfjes binnen - uit de States, met de stoomboot lijkt 't wel. Enfin, mooi abalone schijfje uitgezocht en in z'n uitsparing gelijmd, en de borstelkop gemonteerd: Het resultaat mag er zijn - al zeg ik 't zelf ... De maten: taille 23 mm, hoogte borstelkop 50 mm. Morgen meteen uitproberen.
Recommended Posts