Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nadat ik al een tijdje met de Captain Reds van Lord geschoren heb, heb ik sinds een week ofzo dit mesje in de krabber gedaan. Ik had het al aangegeven in het Reds topic dat ik er heel tevreden over ben, maar vandaag heb ik me voor de 4e keer geschoren met een mesje uit deze Platinum Class, een baard van 3,5 dag, en het mesje sneed erdoor heen alsof het niets was. Ik moest echt kijken of ik de hoek wel goed had en of de haren wel echt weg waren, zo smooth ging het.

Bij de Captains begint het met de 4e scheerbeurt toch wat trekkeriger te worden en haal ik er nog wel een wat oncomfortabelere vijfde beurt uit, maar bij deze gaat het na 4 nog steeds smooth. Met stip op de eerste plaats bij mij. Heerlijk mesje voorlopig.

Posted

Ik heb er nu ook 3 beurten uit en ik denk dat er nog wel 2 zullen volgen.

Heb jij die 'classic' ( groene doosje) ook wel is gebruikt ? Die werken bij mij ook zeer goed.

Posted

Ja, die heb ik ook geprobeerd, maar vond ik niet zo heel bijzonder. Zeker niet slecht, maar niet zo superglad en maximaal 3 beurten.

Guest JanWinters
Posted (edited)

Als deze je goed bevalen, dan ben ik benieuwd wat je van de Super Chrome vindt.

Edited by JanWinters
Posted

Die super chrome zat bij mn Lord L 6 krabber, maar bij de 2e beurt liet ie al veel haar zitten en begon een beetje te trekken.Mijn beste ervaring was met de groene en de Platinum class

Posted
Die super chrome zat bij mn Lord L 6 krabber, maar bij de 2e beurt liet ie al veel haar zitten en begon een beetje te trekken.

Ik heb het mesje al na de eerste scheerbeurt afgedankt. Voor mij minder geschikt dan de super stainless.

Posted

Ik heb de Lord platinum class gisteren voor het eerst gebruikt en vond het best een prettig mesje. (alhoewel de Lord super stainless zeker niet overtroffen wordt....)

Ben benieuwd hoe lang deze het uithoudt.

Posted

Als ik de Platinum Class vergelijk met de Super Stainless Super (blauw/witte pakjes) dan is-ie in mijn Lord L6 of Merkur 33C minder lang meegaand, lijkt minder scherp en is niet echt prettig als ik hem ATG (als 2e pass) gebruik. Kortom, in een milde krabber is-ie op alle fronten minder.

Bij toeval echter is zo'n Platinum Class ooit in mijn Slant terechtgekomen en daar gedroeg hij zich voorbeeldig; scherp, smooth en een veel betere levensduur. Na dit type in meerdere 'agressievere' krabbers gebruikt te hebben (Mühle R41 '11, Fatip etc.) kan ik niet anders concluderen dat voor mij de Platinum Class een wat moeizaam en harkerig mesje is in milde DE's maar bijzonder prettig in agressievere krabbers.

Zodanig zelfs dat als ik me voor de eerste keer met een nieuwe agressieve krabber ga scheren er standaard een PC ingaat. Voor mij een mesje met twee héél verschillende gezichten!