Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste medekrabbers,

mijn naam is Carlos en ik ben portugees (niet over voetbal beginnen a.u.b. ... geintje, want ik geef er geen flikker om) en gebruik geen google translator maar ben in NL opgegroeid en heb daar bijna heel m'n leven gewoond in Den Haag en woon nu sinds 10 jaar in de Algarve.

Een aantal weken terug was ik er net als CeesT "helemaal klaar mee" wat de meervoudige peperdure mesjes betreft en besloot ik een pakje DE mesjes te kopen en m'n allereerste eerste krabber die nog van m'n pa was uit de oude doos (eind jaren ´50, zie plaatje hieronder) te halen en weer in gebruik te nemen en sjonge wat was ik glad :-) Inmiddels heb ik er nieuwe hobby bij want net als bij DeFries die zich voorstelde wil ik nu vanalles uitproberen, zeepjes, mesjes etc. en zit ik enthousiast met dezelfde gebruikers naam ook op het portugese forum barbearclassico. Het oude scheermes wat ik gebruik is een LUSO (ouwerwetse open kam van portugese makelij waarvan de fabrikant helaas niet meer bestaat). Heb 'm helemaal opgepoetst en ziet er nu weer redelijk fraai uit. Hoop hier op dit forum meer te leren over het klassieke scheren en een shavette is reeds onderweg uit het verre Azië :-)

14182620658_e817b5fc8d.jpg

PhotoGrid_1402178467813 door João Carlos Soares, op Flickr

Edited by Guest
Posted
Welkom Carlos. Portugal lijkt me ook een mooi land om nog een keer te bezoeken.

Het ís een prachtig land met voor ieder wat wils, zon, zee, uitgaansleven, platteland, drukke grote stad, natuur, bergen, rijke geschiedenis etc. en voor de "krabbers onder ons" hebben we Semogue, Ach. Brito, Confiança, Musgo Real, Antiga Barbearia de Bairro etc. etc. helaas geen messen meer maar ik heb gelukkig nog een oude Luso waar ik om nostalgische redenen heel blij mee ben en scheert ook wel goed al heb ik geen vergelijkingsmateriaal maar daar gaat binnenkort verandering in komen ... :-)

Welkom en veel plezier hier!

... en misschien wel via deze scheervriend uit Zwolle die ik al op het portugese forum had gezien :-)

Even vraagje tussendoor, hebben jullie een fysieke winkel in Zwolle waar je de spullen kan afhalen? ik heb n.l. familie in Zwolle wonen die van de Zomer deze kant opkomen dus dat zou me portokosten besparen ;-)

Posted

Hoi,

Welkom Carlos. Leuk te lezen dat ik niet de enige ben die er helemaal klaar mee was. Hier kun je je hart ophalen. Info genoeg.

Posted

Welkom Carlos, mocht je op het Portugese forum eens wat lezen over een of andere primeur in verband met bijvoorbeeld Semogue ofzo dan lezen we dat graag, ik kom er wel eens om wat te bladeren maar niet zo vaak, vertalen gaat wat moeizamer en is minder prettig lezen.

Posted

Bedankt voor alle vriendelijke verwelkomingen.

@ Snuff uiteraard als er iets bijzonders is op het portugese forum m.b.t. portugese produkten etc. zal ik dat hier melden of als er vragen zijn kunnen jullie me die ook stellen en wie weet kan ik vanwege m'n 2 talige opvoeding een brug slaan tussen beide fora. Toen ik onlangs met kk (klassiek krabben :-) ) begon verbaaste het me positief hoeveel portugese produkten er zijn op dit gebied met goede faam zoals de Semogue kwasten en zepen etc. van verscheidene merken. Wel jammer dat de Luso apparaten niet meer worden gemaakt want vind ze er best simpatiek uitzien en de zware messing materialen maakt ze ook best degelijk. Die van mij is naar schatting 60 jaar oud. :-)

Posted
Bem-vindo ao em nosso clube

Hahaha dank je. Google translator zo te lezen? Dat "ao" is correct portugees en "em" is braziliaans portugees maar beide achter elkaar is dubbelop! :-)

Musgo Real is trouwens wel top volgens de portugese kenners en staat al op de wishlist van dit groentje ;-)