Tony Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Die nieuwe straights zoals o.a. de Koraat knives zijn schitterend maar zelf vind ik mijn plezier meer in de oudere messen. Vorige week vond ik deze snubtail die waarschijnlijk uit de periode 1800 -1830 stamt. De scales zijn van hoorn en zijn mogelijk de originele. De snede is gedeeltelijk nog vrij scherp en de bevel-angle is nog net geen 18 graden dus hij kan waarschijnlijk scheerklaar gemaakt worden. Het metaal is wat zachter dan ik gewend ben dus zal ik mijn minst agressieve coticule gaan gebruiken. Mijn onderzoek tot nu toe heeft nog niet geleid tot de naam van de maker, als iemand mij hierbij kan helpen hoor ik het graag. Tony
Snuff Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Mooie vondst voor iemand die van de oude messen houdt, hopelijk vind je de makers info.
joostmoree Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Ha Tony! Ik neem aan dat je: http://straightrazorplace.com/razor-clubs/27017-stub-tailed-shavers.html maar liefst 33pagina's, al helemaal hebt uitgepluisd. Zo ja laat het dan even weten; dan hoeft een forumlid dat je wilt helpen dat niet vruchteloos opnieuw te doen. J
Snuff Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 Het is dat er LB staat in plaats van GB (George Brittain) want het kruisje is hetzelfde bij beide evenals de tijds periode.
cutthroat Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 Fraaie vondst hoor. En ook bijzonder fraai versierde scales. Veel plezier ermee!
efsk Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 Die scales zijn echt te gek. Erg mooi. Zo'n oud mes, daar ben ik best een beetje jaloers op zal ik je zeggen.
Recommended Posts