Jump to content

Recommended Posts

Posted

Die nieuwe straights zoals o.a. de Koraat knives zijn schitterend maar zelf vind ik mijn plezier meer in de oudere messen.

Vorige week vond ik deze snubtail die waarschijnlijk uit de periode 1800 -1830 stamt. De scales zijn van hoorn en zijn mogelijk de originele. De snede is gedeeltelijk nog vrij scherp en de bevel-angle is nog net geen 18 graden dus hij kan waarschijnlijk scheerklaar gemaakt worden. Het metaal is wat zachter dan ik gewend ben dus zal ik mijn minst agressieve coticule gaan gebruiken. Mijn onderzoek tot nu toe heeft nog niet geleid tot de naam van de maker, als iemand mij hierbij kan helpen hoor ik het graag.

Tony

5a24b991dc5a7_LB1.jpg.4dc6568d5da2023d453ffc181af55a7e.jpg

5a24b991df3dc_LBsnubtail.jpg.e032b5f41906976442c97decddd5ee73.jpg

Posted

Het is dat er LB staat in plaats van GB (George Brittain) want het kruisje is hetzelfde bij beide evenals de tijds periode.

Posted

Die scales zijn echt te gek. Erg mooi. Zo'n oud mes, daar ben ik best een beetje jaloers op zal ik je zeggen.