Jump to content

Recommended Posts

Posted

- EJ DE89L

- Croma diamant

- Jerusalem silvertip

- TOBS Mr. Taylor's cream

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat ASB

Een probleemloze scheerbeurt vandaag. Het mesje voelt lekker scherp en smooth. Dit was de vorige keer wel anders. Maar schijnbaar moest het mesje, zoals ik al vermoedde, inlopen. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) is het resultaat BBS.

Aluin gaf nauwelijks prik, de Pinaud iets meer. Afgemaakt met de Kruidvat ASB ben ik klaar voor een nieuwe week.

Posted

Hey, nog niemand zijn SOTD geplaatst? Kom op heren! Nog maar eentje van mij dan.

Gisteren eindelijk mijn stenen binnen gekregen. Gelijk gevlakt en mijn eerste mes geprobeerd te slijpen. Vanochtend de scheertest.

- ERN Crown & Sword extra full hollow 6/8

- Jerusalem silvertip

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat ASB

Voorzichtig aan met dit voor mij nieuwe mes. Huid strak trekken, gekke bekken trekken, en het mes glijdt mooi over de huid. Mmm....is er wel haar afgeschoren? Het ging zo soepeltjes. Als ik naar het schuim kijk zie ik allemaal zwarte puntjes (nee, geen vanille). Dan maar verder. In totaal drie passes (WTG, XTG en ATG) gedaan met als resultaat een DFS.

Aluin geeft hier en daar wat prik, de Pinaud doet daar een flinke schep bovenop. Gelukkig is de Kruidvat ASB onder handbereik om de boel te blussen.

Blijkbaar is deze eerste poging tot slijpen van een scheermes gelukt, en daar ben ik best trots op!

Posted
Blijkbaar is deze eerste poging tot slijpen van een scheermes gelukt, en daar ben ik best trots op!

Gefeliciteerd, het heeft toch wel iets je eerste mes hé!

Posted

Zeker. Ik had wel verwacht (of eigenlijk gehoopt) dat het iets zou opleveren dat in de buurt van scheerbaar kwam, maar dat het scheren zo soepeltjes zou gaan was echt boven alle verwachting! Ik kan nu niet wachten tot ik mijn Koraat zover heb dat deze naar de stenen kan :D

Posted

Nou vooruit...

Mühle silvertip fibre

Monsavon

EJ de89l

Polsilver (12*)

Aluin

Proraso splash

Mühle sea buckthorn asb

Posted

Semogue TSN LE 2012

TFS Italian Fern

Merkur Progress op stand 3.5

Voskhod

Proraso groen splash gevolg door de balsem.

Posted

Vanmorgen voordat ik wou gaan douchen, kwam de postbode aan de deur met een doosje van BdF. :mrgreen:

In mijn SOTD heb ik de volgende gebruikt.

- Dovo 'Best Quality' 5/8.

- Muhle R41 met nieuwe Feather.

- Thiers Issard dassen kwast.

- Proraso Pre-shave wit.

- BdF Esclusivo scheerzeep.

- Capt. Fawcett Alum.

- BdF Esclusivo ASB.

Na een grondige douche had ik snel wat pre-shave van Proraso op mijn dampige huid gesmeerd. Dit gaf een lichte tinteling.

Dan was het de beurt om de BdF zeep om te toveren naar een rijke, smeuige schuim.

Ik had genoeg aan een paar flinke omwentelingen in de zeep potje en de rest gebeurde vanzelf met een paar druppels water in de mok.

Omdat dit mijn eerste keer ging worden met de open DOVO nadat ik hem over de 12k super stone had gehaald. Beviel het me erg goed.

Als eerst mijn bakkebaarden en wangen gedaan en vervolgens nog een stukje bij mijn hals.

Toch vond ik de mes nog niet scherp genoeg om gemakkelijk te scheren rondom mijn kin gebied dus had ik het gelaten voor wat het was en verder de draad opgepikt met de muhle R41.

Snel afgespoeld, laagje pre-shave van proraso erop gesmeerd en weer schuim op mijn baard gekwast.

Omdat dit mijn eerste 'agressieve' krabber is, was ik benieuwd naar de ervaring. En ik vond het zeer prettig om de mesje aan te voelen. Ik kreeg een goede feedback en de rest ging vanzelf eigenlijk.

Ik had genoeg aan 2 passes en zelfs in mijn 'problem area' ging dit stukken beter dan met de EJ DE89 LBL.

Na mijn 2e pas, gezicht afgespoeld met koud water en ingesmeerd met aluin. Ik had een lichte prik, echter lang niet zoals ik die had met EJ DE89.

Ik sta er nog versteld van of dit nou komt door de pre-shave van proraso, scheerzeep van BdF... dat kan ik nog niet zeggen! Maar één ding kan ik wel zeggen dat dit tot nu toe mijn fijnste shave is geweest!

Vervolgens mijn gezicht ingesmeerd met het 'waterige' BdF Esclusivo ASB. Wat een top spul!

Mijn huid voelt nog gehydrateerd (maar niet vettig), zacht en die frisse bergamot geur... heeeeerlijk!

Ik ben verkocht!

Posted

Begrijp ik goed dat dit de eerste keer met straight en R41 was? Jij durft nogal zeg! Goed dat het allemaal "gladjes" verlopen is.

Posted

Lord L6

Lord super stainless (3*)

Omega 10019

Prorasso groen

Home made Splash

Sanex dermo active ASB

Deze krabber is inmiddels mijn onbetwiste nummer 1. In combinatie met het Lord SS scheermesje en heerlijke scheerbeurt in twee passes (WTG en XTG )

Posted (edited)

- Proraso preshave

- Semogue 1305

- Engelswerk open scheermes (1/3)

- Gillette Tech (2/3)

- Mike's barbershop

- Sul filo del rasoio asb

9e9yde8y.jpg

Eerste scheerbeurt met open scheermes. Klamme handjes :o

Verslagje op thread 'waarom scheren met een open scheermes'.

Edited by Guest
Posted
Begrijp ik goed dat dit de eerste keer met straight en R41 was? Jij durft nogal zeg! Goed dat het allemaal "gladjes" verlopen is.

Met de straight was het nu voor de 3e keer, maar de eerste keer met de Dovo!

En ik vond die R41 zeer aangenaam. Ik voel beter wat de mes doet, wat ik wel eens miste met de mildere Edwin Jagger DE89.

En dat gecombineerd met nieuwe zeep voor extra punten

Dat TFS en BdF goeien zepen ken je wel uit al die reacties halen, dus daar ken je sowieso niet de mist mee in gaan :mrgreen:

Posted

9e9yde8y.jpg

Eerste scheerbeurt met open scheermes. Klamme handjes :o

Verslagje op thread 'waarom scheren met een open scheermes'.

:lol:

die hansaplast aahahaha!!

Posted

Gillette Canadian Tech

Astra SP (1)

TFS - Ginestra di Taormina Forte

Semogue Cerda

Dickinson's Witch Hazel

Wat was ik blij toen vandaag de TFS Italian Fern binnen kwam. Daarnaast ontving ik een sample van de TFS Ginestra. Een geweldige geur dus moeilijke keus vanavond. Het is de Ginestra geworden, wat een fijne zeep !!!

Posted

Fatip Grande

Gillette Silver Blue 1*

Omega trekpleister

Proraso sensitive pre-shave

Proraso scheercreme groen

Proraso ASB groen

Voor de 2e keer dit mesje en krabber gebruikt.Na eerst de Pre-shave en de face lather gedaan te hebben had ik een DFS in 3 passes :D

Posted

Vanochtend was het dan zover, de eerste Koraat scheerbeurt, de "proof of the pudding". Afgezien van het feit dat het nog redelijk wat scherper kan, viel het resultaat me verre van tegen.

- Koraat 8/8 near wedge Schorkopf

- Jerusalem silvertip

- TFS bergamotto neroli

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte ASB

Gewapend met een kwast vol geurig schuim en een mes gelijk een machete ging ik mijn baard te lijf. Wat een machtig gevoel! Met een knisper sprong mijn baard van mijn gezicht. Ik meende de haren te kunnen gillen, want het mes maakt verder geen geluid.

Na drie soepele, doch vanwege het formaat van het mes ietwat onwennige gangen had ik een DFS resultaat. De aluin gaf wel wat prik, evenals de Floid, maar gelukkig was de TFS ASB onder handbereik om dit een halt toe te roepen.

Ik ga de dag door met een grijns van oor tot oor :D

20140618_045446.jpg

Posted

Dat kan ik me voorstellen, Koraatjes scheren hééél erg lekker, heb die van mij ook wat moeten bij tunen. Een ieder heeft nu eenmaal z'n eigen voorkeur qua scherpte maar daarna ..... zalig!

Posted

Mühle silvertip fibre

Monsavon

EJ de89l

Polsilver (13*)

Aluin

Proraso splash

Nivea sensitive asb

James Bronnley "Original" EdT

Tia, het wordt bijna saai, maar die Polsilvers blijven te gek!

Ik wil eigenlijk weer eens wat anders testen (Softi), maar dat zal wel pas in het weekend zijn...

Posted

B54g4yQl.jpg

WOW! Woensdag vandaag.

Weer iets heel speciaals in huis, een limited edition run van de Anniversary Italian Fern zeep van TFS. Dit is een zeep gemaakt om de 3 jarige (als ik het goed heb) samenwerking tussen TFS en BdF te vieren.

Dus vandaag maak ik er wat speciaals van, ik ga mijn open scheermes weer eens uit het vet halen!

Setup:

Tuxedo Hamburg 7/8

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

TFS LE Anniversary

BAUME.BE ASB

And are we in for a treat!

Het eerste wat je opvalt is de kleur van de zeep, beetje heel licht roze/bruin waasje. De geur is ook iets wat je direct goed ruikt, lekker fris en zoet en je ruikt ook duidelijk een beetje bloemige en herbal ondertonen.

Zeer lekker tot dusver.

De zeep is qua structuur wel echt superzacht.

Het zit als we het over "croaps" wel bijna tegen een crème aan, zo zacht is het :)

(met het woord croap duiden wij vaak zepen aan die qua stevigheid tussen een zeep en een crème in vallen)

Het opschuimen van deze zeep is ook wel een opvallende bezigheid :P

Omdat de zeep zo ontzettend zacht is, is het laden van de kwast al een kunst op zich. Je neemt, zonder dat je het door hebt, VEEEL TE VEEEL zeep in de kwast. :D Dat was wel even wennen, maar de zeep lust gelukkig wel een flinke slok water, dus voldoende schuim hoefde ik me geen zorgen om te maken :P Dat was zo gemaakt :D

Dus schuim produceren is geen probleem :D Had meer dan een bak vol van dat spul! :D Superdik, heeeeeeel slick (slickste wat ik tot nu toe uit een TFS gehaald heb en i have tried quite a lot of those..... en de geur blijft heeel goed aanwezig, zelfs na het opkloppen.

Tijdens het scheren, als de lather dus al even op het gezicht zit, gaat de geur ook wat veranderen. De donkere (bruinig als ik geur in kleur moet omzetten) herbal tinten van de zeep komen dan zeer goed naar boven.

Ruikt heerlijk, maar tegelijk zo complex :D

Nu het scheren itself.

Vandaag dus eindelijk weer eens 1 van mijn straights gepakt.

Die heb ik echt al ZOOO LANG niet meer aangeraakt....

Gisterenavond even gestropt, vanmorgen even gestropt en hij was ready to go!

Scheren ging goed, paar plekjes op mijn nek die ik nog niet glad krijg omdat ik daar gewoon niet goed bij kan met zon ding.

Verder 3 passes geschoren, DFS resultaatje denk ik zo :D

Geen irritaties, geen sneetjes of bloedplekken, helemaal niets.

Qua aftershave is deze zeep wel heel moeilijk, in de zin van, de geur is heel complex.En dat is, op het moment, heel moeilijk te matchen.....

Ik heb maar gewoon een beetje neutrale ASB erbij gepakt, leek me de beste keus. Dus een flinke klodder BAUME.BE opgedaan :)

Was echt weer een heerlijke shave :D

Zou ik vaker moeten doen weer, de straights :)

We zullen zien ;)

Fijne Woensdag allemaal en een beetje duimen op lekker weer!

Posted

Lord L6

Lord platinum 2*

Muhle silvertip fiber

Proraso sensitive pre-shave

Proraso scheercreme groen

Proraso ASB groen

Voor de 3e keer deze krabber en mesje gebruikt.Na de Pre-shave en de facelather had ik een DFS in 3 passes.Sinds ik steeds aan facelather doe heb ik geen sneetjes meer.

Posted

Qua aftershave is deze zeep wel heel moeilijk, in de zin van, de geur is heel complex.En dat is, op het moment, heel moeilijk te matchen.....

Ik heb maar gewoon een beetje neutrale ASB erbij gepakt, leek me de beste keus. Dus een flinke klodder BAUME.BE opgedaan :)

Was echt weer een heerlijke shave :D

Zou ik vaker moeten doen weer, de straights :)

Helemaal top dat het goed is gegaan!

Maar even een vraagje, waarom doe je het niet vaker dan? tijdsdruk?

En sinds wanneer scheer jij je al met de open mes? Want als ik je verhaal lees kan je het al redelijk goed.

En betreft je opmerking over de geuren. Dat is dus ook iets waar ik last van heb!

Ik heb bijvoorbeeld laatst ook de TF 1805 scheercreme aangeschaft, man.. man.. man... wat een heerlijke mannen geur!!

Helaas had Eric Flanderhijn de cologne gister niet staan in zijn winkel. Dus ik ga nog even wachten met de TF 1805. en dan heb ik ook meer de gelegenheid om de andere TFS/ BdF producten te gebruiken, die ik overigens wel in setjes heb. :)

Posted

Nah, meer dat ik geen zin heb in het stroppen :P

En ik scheer me al sinds best een hele tijd alweer met straights, alleen niet met regelmaat.

Het onder de knie krijgen van de straight ging, geloof het of niet, best heel snel. Paar weken geloof ik.

Ik heb zelfs met Marcel nog een soort van weddenschapje gehad, dat als ik mijn kin glad geschoren kon krijgen met een straight, ik de boel wel gemastered had :P

Paar dagen later was het al zover :P

Voelde me toen wel goed kaal zonder mn goatee zeg eej...pfff