Jump to content

Proraso vs Osage Rub: Weer eens een menthol-gesprekje...

Recommended Posts

Posted

Heren,

Mijn Proraso splash is toch wel behoorlijk over de helft heen, dus er moet binnenkort wat nieuws komen.

Nu weet ik van "horen zeggen" dat de kick van de Osage een stuk sterker is, wat dus een pluspunt is. De geur is op ons forum wel eens omschreven als de geur van groentjes (de snoepjes). Ook geen probleem.

Maar: hoe lang/sterk is de geur aanwezig?

Bij Proraso kan ik namelijk na het aankleden al een eau de toilette opspuiten zonder dat de Proraso die geur in de weg zit. Je ruikt de Proraso namelijk zo goed als niet.

Maar als mn favoriete geurtjes verpest worden door de geur van groentjes dan hoeft het voor mij niet....

Dus mannen, brandt los....

Posted

Proraso ruik ik veeeel langer dan Osage Rub. Uren versus hooguit een half uur. Meestal korter als het om Osage Rub gaat. Die laatste kwak ik op een warme dag ook wel gewoon op m'n gezicht of nek, heerlijk! Dat doe ik met Proraso echt niet. De kick van Osage Rub is echt veel heftiger, tranende ogen ogen zijn dan ook geen uitzondering :lol:

Posted

Wel grappig, dat jij de Proraso lang ruikt terwijl ik het juist zo kwijt ben.

Dan zou ik dus ook geen probleem moeten hebben met de Osage Rub. Verzorgt deze net zo goed als Proraso eigenlijk?

(Niet dat het heel veel uitmaakt, ik gebruik sowieso asb achteraf.)

Posted

De Proraso groen vind ik meer verzorgend dan de Osage Rub. Als je de geur van groentjes geen probleem vindt zou ik het zeker een keer proberen.

Posted

De geur is geen probleem, zolang deze maar niet te lang en te sterk aanwezig is ivm gebruik van EdT.

Posted

Oké, nog 1 optie erbij.

Misschien wel niet zo (extreem) verkoelend als de anderen, maar ik lees toch positieve reacties.

Het gaat tenslotte om een verzorgende, kalmerende en verkoelende aftershave.

Dus nieuwe deelnemer: Speick.

Welke van de drie zetten jullie boven aan de lijst?

De aftershave moet dus zn werk doen, maar niet te lang geuren. Daarvoor heb ik nl al EdT staan...

Pffff.... keuzes, keuzes, keuzes....

Heb een beetje verjaardagsgeld liggen, dus wil iig een goede aftershave en misschien nog een lekker TFS zeepje. Maar aangezien mijn splash bijna op is (nu dus Proraso) heeft splash de prioriteit.

Brandt los.....

Posted

Voor wat betreft verzorgend staat bij mij Speick bovenaan, dan Proraso gevolgd door Osage Rub.

Voor wat betreft verkoelend Osage Rub bovenaan, dan Proraso en daarna Speick.

Wat betreft geur afhankelijk van de gebruikte zeep de Proraso en Speick gelijk. De "groentjes geur" van de Osage Rub vind ik echt minder.

Posted

Ik zou voor de Speick gaan want vind die persoonlijk bij meer verschillende zepen passen. Is overigens ook niet duur en offline te koop bij die natuurvoedings winkels waar ik de naam even van kwijt ben.

Edit: bij EkoPlaza dus.

Posted

De speick lotion is geweldig maar ik ken de andere twee niet. het is wel een geur die aanwezig blijft.

ik gebruik meestal een edt maar niet in combinatie met speick. overigens vind ik de lotion (splash) veel fijner dan de asb. die is me te vet.

Een goede witch hazel, Dickinson's of Thayers heeft mijn voorkeur. Minder alcohol, werkt verzorgend en de geur blijft niet lang hangen. vaak versterkt het zelfs de geur van de scheerzeep.

Het is ook afhankelijk van welke edt je gebruikt.

Posted
Ik zou voor de Speick gaan want vind die persoonlijk bij meer verschillende zepen passen. Is overigens ook niet duur en offline te koop bij die natuurvoedings winkels waar ik de naam even van kwijt ben.

Edit: bij EkoPlaza dus.

Is inderdaad wel echt het proberen waard. Ga bij een EkoPlaza langs om te ruiken. de geur is erg fijn.

Posted

Speick staat bij mij voor verzorging bovenaan.

Van de drie genoemde aftershaves gebruik ik Osage Rub het meeste, maar voornamelijk in de warme maanden. Speick gebruik ik het hele jaar door, maar dat gebruik ik tegenwoordig wat minder door de komst van andere aftershaves die ik wat lekkerder vind ruiken. Verkoeling merk ik niet bij Speick, hoewel er wel menthol in schijnt te zitten.

Proraso groen is voor mij de minste van de drie, maar dat mag je niet als een afrader zien.

UEKAZ uiteraard :)

Als je graag verkoeling wilt met Speick, dan kun je net als ik heb gedaan, wat menthol kristallen kopen en deze oplossen in de aftershave. Ik heb daarvoor ter test 10 ml Speick genomen en daar 1 kristal bij gedaan. Daarmee benaderde ik al behoorlijk de mentholsterkte van Osage Rub.

Mijn Speick spullen heb ik trouwens gekocht bij GooodyFooods, een kleine biologischeh supermarktketen waar ook veel verzorgingsartikelen worden verkocht

Posted

Qua verkoeling volgt hier mijn lijstje:

1. Osage Rub - Geur blijft niet lang hangen en is weinig verzorgend

• Billy Jealousy Shaved Ice After Shave Balm - Cool en goed verzorgend. Echter prijzig

• Alcolado Glacial - De "airconditioning in a bottle". Geur blijft niet lang hangen maar voelt meer verzorgend aan dan de OR
Posted

Nog even gekeken in de webshop van ekoplaza. Geen speick, alleen weleda.

Maar sowieso valt deze al af omdat de geur te sterk aanwezig blijft voor een EdT.

Het gaat dus echt tussen Proraso of Osage Rub in dit geval, moet nl wel gewoon bij BdF te koop zijn.

Andere optie die ik nog wel kan proberen is Alcolade opzoeken in een toko.

Maar dit is toch eigenlijk geen echte aftershave, maar meer een bodysplash?

Er moet nl wel iets van alcohol ofzo in zitten voor de desinfecterende werking.

Posted
Nog even gekeken in de webshop van ekoplaza. Geen speick, alleen weleda.

Maar sowieso valt deze al af omdat de geur te sterk aanwezig blijft voor een EdT.

Het gaat dus echt tussen Proraso of Osage Rub in dit geval, moet nl wel gewoon bij BdF te koop zijn.

Andere optie die ik nog wel kan proberen is Alcolade opzoeken in een toko.

Maar dit is toch eigenlijk geen echte aftershave, maar meer een bodysplash?

Er moet nl wel iets van alcohol ofzo in zitten voor de desinfecterende werking.

viewtopic.php?f=19&t=159

Posted

Goed om te weten :)

Nu nog een winkel in de buurt vinden. Ga geen 7 eurie betalen om een fles van 5 eurie te laten verzenden....

En anders toch BdF :)

Posted

Een week geleden ben ik terug gekomen uit Curacao en heb daar een paar flessen Alcolado Glacial aangeschaft. De Alcolado Glacial is minder cool dan de overtreffende trap Osage Rub maar voelt wel meer verzorgend aan na het scheren.

"Een stukje Curacao om niet te vergeten | Alcolado Glacial

“Tegen buikpijn, hoofdpijn en natuurlijk tegen de warmte. Alcolado Glacial heeft een heilzame werking op al deze klachten. De stokerij werd in 1896 opgericht door de familie Senior. En Curaçao Laboratories Ltd bestaat sinds 1948. Alcolado Glacial viert dus bijna haar zeventigste verjaardag.” Alcolado Glacial: het flesje gevuld met de frisgroene cologne en de pinquin op het etiket wordt al jaren in de markt gezet met de slogan: airconditioning in a bottle. “Feitelijk is het een ‘allemans product’ product.

Zo is het product ook ontstaan: voor hen die geen airco konden betalen maar met Glacial diezelfde verfrissing kregen. Voor even dan.” Verfrissende colognes zijn niet nieuw, ze bestaan al eeuwen. Deze specifieke cologne, bestaande uit 74% alcohol, een vleugje eucalyptus en nog enkele andere ingrediënten, is vooral bekend in de Caribische regio en Zuid Amerika. “Behalve dat Alcolado Glacial het heel erg goed doet op de locale markt, is er ook een stijgende vraag voor dit product in het buitenland. En dan met name Zuid Amerika. Maar ook in Nederland is Alcolada Glacial verkrijgbaar. Dit pure Curaçao product is hét home-sick cadeautje bij uitstek”.

Posted

Alcado Glacial kun je kopen bij de Amazing Oriental winkels. Die zitten in meerdere steden. Ze verkopen het vanachter de balie want het wordt gezien als iets tegen hoofdpijn.

Ik vind het meer iets dat ik tegen muggen en muggenbulten gebruik dan als een after shave. Ruikt goedkoop, zelfs ietwat chemisch. Beetje zoals een citronella kaars ruikt. Verkoelend is het wel.

Dat de geur van Speick after shave lang blijft hangen ben ik niet met je eens. Ik heb me zojuist geschoren met de di'Vino zeep en die ruik ik nog goed door de Speick heen.

Waarom kijken in de webshop van EkoPlaza? Die winkels zitten op veel plekken.

Posted

Er werd gezegd dat de geur van Speick te sterk is om samen met een edt te gebruiken en dat is wel een eis.

Ik heb eerst in de webshop gekeken omdat ik liever niet meteen een ritje naar den Haag of weet ik veel waar maak om er achter te komen dat ze het niet verkopen/uitverkocht is.

Zonde van tijd en benzine.

En bovendien voldoet het niet aan mijn eisen, dus is het sowieso niet meer nodig.

De geur van de Alcolado mag best goedkoop zijn, als het maar snel vervliegt.

Amazing oriental zit ook niet in Z'meer, maar heb inmiddels een andere gevonden (vorig bericht)

Voor die paar euro ga ik die dus eerst proberen voor ik verder ga twijfelen tussen Proraso/Osage.

Als het niet bevalt gebruik ik het wel voor muggenbulten ;)

Posted
Er werd gezegd dat de geur van Speick te sterk is om samen met een edt te gebruiken en dat is wel een eis.

Ik heb eerst in de webshop gekeken omdat ik liever niet meteen een ritje naar den Haag of weet ik veel waar maak om er achter te komen dat ze het niet verkopen/uitverkocht is.

Zonde van tijd en benzine.

En bovendien voldoet het niet aan mijn eisen, dus is het sowieso niet meer nodig.

De geur van de Alcolado mag best goedkoop zijn, als het maar snel vervliegt.

Amazing oriental zit ook niet in Z'meer, maar heb inmiddels een andere gevonden (vorig bericht)

Voor die paar euro ga ik die dus eerst proberen voor ik verder ga twijfelen tussen Proraso/Osage.

Als het niet bevalt gebruik ik het wel voor muggenbulten ;)

Anders kun je het altijd nog proberen op Ebay: http://www.ebay.nl/itm/Alcolado-Glacial-Mentholated-Splash-Lotion-ALL-SIZE-125ml-250ml-500ml-/190896642261?pt=UK_Health_Beauty_Skincare_PP&var=&hash=item2c725398d5

Posted

Maar wel nog steeds te duur voor iets wat in een fysieke winkel voor een paar euro te krijgen is. Dan heb ik er gewoon niet het dubbele voor over. Mocht ik het niet in Zoetermeer in die winkel kunnen vinden, dan bestel ik gewoon een van de andere twee bij BdF.

Maar ja, dan moet ik van mezelf weer iets van TFS erbij nemen om de verzendkosten te rechtvaardigen en dan is het eind zoek en weet ik niet meer hoe ik door mn zeep heen kom...

Pfff... Leuke hobby hoor.... ;)