marco Posted June 15, 2014 Posted June 15, 2014 Hey mannen, (Joost, pak niet meteen je jachtgeweer om vervolgens naar zoetermeer te rijden.... ) Aangezien ik twee straights heb liggen (waarvan een nog steeds opgeknapt dient te worden...) , maar geen strop, vroeg ik mij het volgende af: Is het mogelijk om een straight, net als een keukenmes, aan te zetten op mijn keramische aanzetstaal? Je zou denken dat het principe hetzelfde is.... Iemand wel eens geprobeerd?
Marcel Posted June 15, 2014 Posted June 15, 2014 Daar verneuk je naar mijn idee de subtiele snede mee. Dat soort aanzetstalen richten niet alleen de snede, ze slijpen hem ook. Ik vind ze heel fijn voor keukenmessen, maar dit lijkt me geen strak plan.
joostmoree Posted June 15, 2014 Posted June 15, 2014 Ik kom niet naar Zoetermeer met mijn jachtgeweer. Maar met mijn kalashnikov. J
Snuff Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Als je echt niet kunt wachten tot je een strop in huis hebt kan je zolang een vlakke lederen riem gebruiken of zelfs krantenpapier die je opvouwt tot je een strook hebt, die kan je dan bijvoorbeeld tussen de lade van een kast klemmen (maak zeker dat ze niet los schiet) en de andere hand strak trekken met je hand. Dat zijn echter nood oplossingen. Joost is blijkbaar nog het genadige type, een heel klein mesje waarbij langzaam de buitenste laag van je lichaam wordt afgepeld vind ik een gepastere straf
marco Posted June 16, 2014 Author Posted June 16, 2014 Volgens mij heeft snuff teveel gesnoven.... Maar goed, een strop en de hele bende kopen zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zal de straights binnenkort te koop aanbieden. Hier mag een slotje op wat mij betreft.
marzman Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Dat is bij mij ook de hoofdreden dat ik er niet aan begin. Het scheren met zo'n ding zou ik nog best willen leren maar het onderhouden en alle materialen die je daar weer bij nodig hebt dat zie ik niet zo zitten.
marco Posted June 16, 2014 Author Posted June 16, 2014 Daarom. Heb de Golddollar nu 4 keer gebruikt en ik vind het best leuk. Maar ik geef dat geld liever uit aan een lekkere edt voor mezelf of aan kadootjes voor mn meisjes.
joostmoree Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 (edited) Ha reuzen! Wat vertellen jullie nu!? Daar zijn we toegewijde leden van een vooraanstaand forum waarvan de daarop verschijnende gezaghebbende publicaties zelfs - om bij de les te blijven - door een Oostenrijkse Meestersmid worden gelezen die de moeite doet om ons complex heden - en neder- lands, te ontrafelen. Het gaat hier niet over een beetje sporten met een DE'tje. Hier wordt daadwerkelijk geïnvesteerd. In tijd. Inzet. Vernuft. En, altijd beter! "Het scheren met zo'n ding zou ik nog best willen leren maar het onderhouden en alle materialen die je daar weer bij nodig hebt dat zie ik niet zo zitten." Wat is dat voor slappe hap? En: "Daarom. Heb de Golddollar nu 4 keer gebruikt en ik vind het best leuk. Maar ik geef dat geld liever uit aan een lekkere edt voor mezelf of aan kadootjes voor mn meisjes. " Gossamekrake! Een Gold Dollar kost minder dan een patatje. Als je de investering daarvoor liever aan vriendinnetjes besteed, in de vorm van cadeautjes, dan vraag ik me af. . . . . dat wil ik hier niet niet opschrijven. Want ik ben een aardige vent. Probeer ik. Maar, om mij ervan de weerhouden om mijn pen hier genadeloos te laten ranselen, is een bijna niet te verwerken kwelling. J P.S. En wat is in Here Jezus naam een edt voor een investeringsvorm? Edited June 16, 2014 by Guest
Noxa Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Oei nu hebben jullie Joost boos gemaakt. Marcel ik beredeneer het andersom. Ik vind traditioneel scheren leuk, het ritueel de diversiteit, maar mijn baardgroei is laat het scheren maar 1 maal per dag toe, je zou haast willen dat het harder groeide. Ergo ik kan maar een beperkt aantal tijd in mijn hobby steken. Dat is met een straight razor wel anders, wederom is het ritueel en en de traditie erg leuk maar ik ben nu vaker bezig met mijn messen dan voorheen. Maar goed dat moet je denk ik een beetje liggen, ik vind het wel lekker om te pielen met wetstenen en strop tot ik de perfecte scheerbeurt heb bereikt. Een ander krijg er misschien al de zenuwen van als hij er aan denkt.
marco Posted June 16, 2014 Author Posted June 16, 2014 Je leest niet goed Joost. Het geld wat ik zou moeten besteden aan alle extra spullen, buiten een straight, vind ik teveel van het goede. Dat is mijn goed recht. Als ik zeg waar ik liever geld aan uitgeef, dan zie ik dat niet als een investering, maar als een aankoop. Anders had ik het woord investering namelijk wel gebruikt. Het kan me niks verrotten welke buitenlanders meelezen, mijn mening verandert hier niet door. Mijn meisjes zijn mijn vrouw en dochter, niet mijn vriendinnetjes. Niet iedereen heeft het zo breed dat hij maar geld kan blijven uitgeven aan messen en stenen en andere goedbedoelde klerezooi. Misschien is dat iets om over te denken voordat je hier je mening gaat lopen spuien. Nogmaals, topic kan dicht. Heb al antwoord genoeg, en heb verder niks meer aan de mening van een ouwe vent die niets anders in zn leven lijkt te hebben dan scheermessen. Ransel maar met je pen wat je wil, het zal me aan mn reet roesten.
joostmoree Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Ha die Nox! Joost heeft niet alleen breeje messen maar ook een breeje rug die daarenboven is gelouterd en gepekeld. Met mijn prietpraat katalyseer ik de jeunesse dorée om ook wat zinnigs te schrijven. J amuseert zich kostelijk.
Noxa Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Je leest niet goed Joost.Het geld wat ik zou moeten besteden aan alle extra spullen, buiten een straight, vind ik teveel van het goede. Dat is mijn goed recht. Als ik zeg waar ik liever geld aan uitgeef, dan zie ik dat niet als een investering, maar als een aankoop. Anders had ik het woord investering namelijk wel gebruikt. Het kan me niks verrotten welke buitenlanders meelezen, mijn mening verandert hier niet door. Mijn meisjes zijn mijn vrouw en dochter, niet mijn vriendinnetjes. Niet iedereen heeft het zo breed dat hij maar geld kan blijven uitgeven aan messen en stenen en andere goedbedoelde klerezooi. Misschien is dat iets om over te denken voordat je hier je mening gaat lopen spuien. Nogmaals, topic kan dicht. Heb al antwoord genoeg, en heb verder niks meer aan de mening van een ouwe vent die niets anders in zn leven lijkt te hebben dan scheermessen. Ransel maar met je pen wat je wil, het zal me aan mn reet roesten. Niet zo zwaar opvatten Marco, we bedoelen het niet kwaad.
marzman Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Het is niet alleen een investering in geld. Het is ook een investering in ruimte en in tijd. Je moet het mes goed onderhouden, goed laten drogen, op tijd stroppen, slijpen. Ik ben niet zo goed in die dingen Ik ben niet zo van het eindigen van discussies met een slotje, maar aangezien het Marco zijn eigen topic is.
Recommended Posts