Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bedankt voor de waarschuwing Snuff;)

Ik vind de Amerikaanse modellen wel erg mooi en ben op zoek naar een 7/8 of 8/8 met Amerikaanse kop (Spaanse kop vind ik ook mooi trouwens). Mag zeker 2e hands zijn. Mocht iemand iets leuks hebben in deze categorie dat hij weg wil doen, dan houd ik mij aanbevolen :)

Deze messen vind ik erg mooi en gezien het feit dat ik van mijn wederhelft maar 1 mes mag kopen (heb hemel en aarde moeten bewegen om dit voor elkaar te krijgen) kan ik beter gelijk gaan voor wat ik echt wil. Het heeft niets met kwaliteit te maken van de andere typen messen, maar ik wil niet nu iets aanschaffen waarvan ik weet dat ik eigenlijk wat anders wil. De modellen spreken mij niet aan. Het gaat puur om het uiterlijk. Shame on me:oops: Ik vind ook niet iedere auto mooi ook al brengt deze je prima van A naar B. Ik weet zeker wanneer ik na een tijdje opper dat ik een ander scheermes wil dat de bom barst.

Vrouwen ik begrijp ze echt niet. Wanneer ik iets wat scheergerelateerd is in mijn mond neem, dan krijg ik de opmerking "Heb je nu nog niet genoeg! :mad:" Maakte nog een leuke opmerking zaterdag toen mijn vrouw spontaan kleding had gekocht wat ik niet nodig had: "Zo dat had mij scheermes kunnen zijn; mag ik het terugbrengen :lol:" Ik laat hier in het midden hoe mijn vrouw reageerde hahaha.

Dus ik ben flink aan het Googelen.

Heeft iemand nog ideeën? Ik weet niet of het haalbaar is maar budget is ongeveer € 100,00.

Posted

Ik zou even wachten tot er hier op het forum een mooi en vooral goed geslepen mes langs komt. Dan weet je seker dat je goed aan de de slag kunt. Een eerste mes dat heel mooi is maar niet scheerklaar blijkt te zijn is best klote.

Verder snap ik nog steeds niet dat er mannen zijn waarvan de vrouwen schijnbaar kunnen bepalen of er nog iets voor de hobby wordt gekocht. En überhaupt waarom het niet zou mogen. Of dat er mannen zijn waarvoor de vrouwen kleren kopen. Zal daar tzt maar eens een opruiend topic over starten ;)

Posted

Kijk voor 2 vintage messen van rond de €50. Per stuk.

Genoeg te vinden op fora zoals straightrazorplace.com of b&b. Ebay en dergelijke. Wellicht hier op het forum ook nog wel.

Kan je tegen de dame zeggen "aanbieding" let maar op ,dan is het goed.

Sterkte met uitzoeken en gooi wat schoenen van je ega in een vuilnis zak en zeg je hebt aan 1paar genoeg.

Posted
Bedankt voor de waarschuwing Snuff;)

Veel succes met je zoektocht, als je een beetje geduld hebt loop je er wel tegenaan.

O ja, en dit is een opmerking van mevr. Snuff dus: Grow a pair :lol:

Posted

Bedankt mannen... misschien durf ik het als enige toe te geven maar wat dat betreft heeft mijn vrouw de broek aan :roll:

Jullie mogen best weten dat het behoorlijk frustrerend is. Zeker omdat mij vrouw heel veel handtassen en schoenen heeft. Dat is blijkbaar

normaal en ik krijg als antwoord van haar "Waarom doe je zo moeilijk; je kan je toch net als alle andere mannen gewoon normaal scheren"

Ik wacht geduldig af tot er wat moois voorbij komt.

Posted

Voor 100 EUR ga je géén nieuw mes 7/8" kunnen kopen, jammer, anders kon ik je verwijzen naar Revisor of Ralf Aust. Ze zijn te vinden, 7/8" met rechte of spaanse neus, maar daarvoor zal je serieus wat mogen zoeken vrees ik. Ik zou zeggen, als je je wil beginnen leren scheren met een straight, koop er alvast één (maakt niet zozeer uit wat), later als je je gading gevonden hebt, kan je het terug verkopen.

Wat je thuissituatie betreft, ik ben zeer conflict avers, maar dit zou ik eerlijk gezegd niet pikken, zeker niet als vrouwlief zelf veel handtassen, schoenen etc... heeft. Mijn vrouw heeft dit begrepen 8-) Is nochtans een dame met héél veel karakter. Ze weet ook wel niet hoeveel ik al gespendeerd heb aan deze hobby moet ik toegeven. Ik maak er me altijd vanaf door te zeggen "als het nodig is kan ik deze messen weer kwijt aan minstens dezelfde prijs". Wat niet kan gezegd worden van handtassen of schoenen.

Posted

Hi decraew, nieuw wordt inderdaad lastig, maar dat hoeft van mij echt niet. Een goed 2e hands mes ben ik al heel blij mee. Die Ralph Aust messen heb ik gezien en die zijn prachtig.

Ja de thuissituatie dat is denk ik het Zuid-Amerikaanse temperament. Wat dit onderwerp betreft is het gewoon oorlog wanneer ik daar over door ga en op mijn strepen ga staan. Eerlijk gezegd heb ik dat er niet voor over. Verder ben ik heel gelukkig met mijn vrouw:)

Jammer dat zij het hele scheergebeuren niet begrijpt.

Posted

goed,

Ik heb wat oude messen en net een Aust. Heel lekker mes vind ik, vanmorgen voor het eerst mee geschoren en ik ben blij. Maar ik heb ook een GD 208. Net zelf geslepen en dat is goed gelukt. Doet het ook lekker. Kwaliteit is bagger, de scales zijn al kapot en het met is eigenlijk wel ok. Maar het schijnt dat dat per mes verschilt. Maar dat kost 10 euro.

En wat is er dan precies mis met de Straight Amrican van TS? Ziet er best ok uit. Zijn de scales slecht? Is het mes slecht? Tis toch wel 80 dollar.

Posted
Krap budget. Maar. 6/8 hier http://www.taylors1000.com/direct_sales/set18/allen_j_46/allen_46_page.htm en daar is ook een 13/16 met een niet amerikaanse kop maar wel erg mooi: http://www.taylors1000.com/direct_sales/set17/walky/walky_1_page.htm

Hoi efsk,

Heb net de messen bekeken en ze zijn erg mooi. Ik heb twee vraagjes:

1.Die maat 13/16 moet ik dit zien als dat hetzelfde is als 6,5/8 of betekent dit iets heel anders?

2. Wanneer ik de tekst lees dan zijn het goede messen alleen moeten deze nog geslepen worden zodat ze scheerklaar zijn?

Posted

de basis is niet zo lastig. 6/8 is gelijk aan 12/16. Eigenlijk heel erg logisch.....

Posted

Je kunt, voor een bescheiden extra, vragen om scheerklaar. Je kunt ook hier vragen of iemand wil slijpen.

13/16 zit tussen 6/8 (=12/16) en 7/8 (=14/16) in. Let op! Die heeft geen amerikaanse kop zoals je ziet. Je kan het beste nadenken wat je zelf het belangrijkst vind: Kopvorm of formaat. Als het de vorm van de kop is begin dan gewoon met een 6/8. Als 7/8 of 8/8 echt een eis is dan heb je het juiste al gedaan, namelijk hier vragen. Je kunt dan ook een gokje wagen op de ebays, maar wees daar voorzichtig.

Wellicht helpt het eerder als je een scheerklaar geslepen mes hier van het forum van de markt plukt. Dan heb je weliswaar niet helemaal wat je wilt maar kun je wel vast oefenen terwijl je spaart voor wat je wel wilt. Je loopt zelfs het risico dat je vrouw begrijpt wat dat is, echt scheren, als ze je met een open mes bezig ziet. Tegelijk: de eerste keren heb je kans dat het allemaal niet zo best gaat dus misschien lacht ze je wel uit.

Reken haar tevens even voor wat dat kost per jaar, die fusionmesjes. Jij nu een goeie straight is voor haar de komende jaren een handtas extra per jaar ;-)

Posted

Gewoon logisch nadenken dus:)

Bedankt voor de link naar de tabel. Ziet er goed uit.

Die twee vintage messen vind ik toch wel erg mooi; je hebt een stukje geschiedenis in je handen wanneer je je daar mee scheert.

Ik denk dat ik voor één van die twee messen ga. Weet nog niet precies welke.

Laten slijpen door een forumlid? Graag:)

Wie zijn hier goed in? Ik wil er ook wel voor betalen.

Posted

Ja die fusionmesjes zijn duur. Ik ben zelf op DE overgestapt toen die mach3 mesjes in waren. Ik kon niet eens 3 scheerbeurten met 1 zo'n cartridge volmaken. Was heel snel bot. Qua comfort vond ik het ook niet je van het. Heb bij de toko van die cheap-ass DE-krabbers gekocht. Werkte prima, maar laat je de krabbel per ongeluk een vallen of je draait net iet xyy

Posted

Mooie set heb je zo inderdaad, die krabber is net een dikke sigaar ;) maar wel heel mooi als ze zo bollend zijn.