Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste heren,

Ik heb zin in een nieuwe zeep, maar zie door de zepen het schuim niet meer:p Ik vind de sandalwood van TOBS erg lekker en ook de lemon & lime vind ik super. Laatst de crema Cella besteld en die vind ik ook lekker. Ben nou opzoek naar een zeep die ergens in die hoek hoort maar mag ook iets anders zijn, mits er een goede geur omschrijving bij zit;)

Groeten, Rob

P.s. Ik geef de voorkeur aan de wat zachtere zepen en crèmes.

Posted

Rob,

Kijk eens op de site van Barbiere di Figaro. Ik zelf ben gecharmeerd van de TFS zepen. De geuren zijn in grote lijnen zoals ze beschreven staan en erg lekker. (Vind ik).

Verder zijn het halfzachte zepen die makkelijk opschuimen.

Groet Henk

Posted

L'Occitane Cade is een lekkere zeep, net weer wat andere geur maar uitstekende eigenschappen.

Posted

Als je Sandalwood van TOBS lekker vindt, dan kan ik me voorstellen dat je Tabacco Verde van TFS ook een lekkere zeep vind. Zacht, makkelijk op te schuimen, een heerlijke geur die stevig is maar toch fris. De tabacco staat voor de geur van de tabaksbloem trouwens, niet de geur van een asbak ;). Een refill van 50 ml kost je een paar euro

Misschien is de geur van de TFS "Italian Fern" ook wel wat voor je, maar daar kan ik morgen pas wat over vertellen. Dan krijgt die zeep zijn vuurdoop bij mij. De eerste geurindruk is in ieder geval erg positief! Naast TFS en Proraso gebruik ik eigenlijk geen andere zachte zepen.

Posted

Ik sluit me aan bij de TFS zepen en ook de Barbiere di Figaro zepen zijn zeer fijn. Mijn voorkeur heeft de Esclusivo.

Een zeer fijne tabac (pijp)/vanille/hout/oakmoss geur heeft de Petal Pusher Fancies - Briar zeep die echt uitstekende lather maakt. Windsor van DR Harris is een geweldige zeep met een citrus/zwarte peper geur (wel een harde zeep). Verder zijn de Calani zepen zeer goed maar hebben een aparte geur.

Als je een specifieke geur in gedachte hebt kijk dan bij Mike's Shaving soap of Mystic Water geweldige zepen en de geuren zijn zoals omschreven.

Posted

btw PPF heeft een Sandalwood maar ik heb geen idee hoe deze ruikt. De ingrediënten zijn:

Pure Kokum Butter, Organic Mango Seed Butter, Organic Cocoa Butter, Organic Coconut Oil, Organic Avocado Oil, Organic Sweet Almond Oil, Organic Castor Oil, Pure Essential Oils, Fragrance.

Posted

Hmmm, zoals je die Windsor omschrijft, moest ik die ook maar eens proberen. Ik ken alleen de Arlington en Lavender harde zepen.

En inderdaad: de Esclusivo is ook mijn favoriet van de BdF zepen, heerlijk spul.

Posted

De Arlington was mijn eerste echte zeep, na enkele Tobs cremes waaronder Advocado, en nog steeds een van mijn favoriete zepen. De Marlborough heb ik alleen als creme, sandalwood maar erg licht van geur. Ben benieuwd of de zeep sterker is. De Lavender staat op mijn lijst..

Posted

Alvast bedankt voor de reacties heren:) zoals mijn lijstje er nu uitziet is het ongeveer dit:

TFS Scheerzeep Tabacco Verde Forte

TFS Scheerzeep Zagaro e Gelsomino Drago Dure

TFS Scheerzeep Italian Fern

Scheerzeep Barbiere di Figaro Classico

Scheerzeep DR Harris Windsor

Harde zepen is misschien niet helemaal mijn ding maar dit komt meer doordat ik tot nu toe alleen sandalwood van EJ heb als harde zeep, in het begin ging die goed maar sinds ik wat andere zepen heb (voornamelijk zacht/crème) vind ik dat deze tekort schiet maar dit kan aan mij liggen en ik word in dit geval graag het tegendeel bewezen:p

Die petal pusher fancies klinkt ook goed dus deze hou ik ook in m'n achterhoofd.

Groetjes Rob

Posted

Ziet er goed uit!

De TFS zepen zijn zacht en makkelijk in gebruik. De DR Harris zepen bevatten tallow (evenals Tabac, Arko, MWF ea) niet te vergelijken met de EJ harde zepen.

Succes,

Maxim