Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van de week de worldmaster uit elkaar gehaald en begonnen met schuren. Er zit flink wat stain en pitting op. Ben begonnen met korrel 150, 240, 400, 600, 1200, 2000 en 3000. Daarna met Peek metalpolish.

Pff wat valt dat schuren tegen.

Wat mooi om te ziet was dat het echt magnetstahl is, want het schuursel bleef mooi aan het staal zitten.

Een grote hoeveelheid aan stain, kreeg ik er niet uit met korrel 120. Vooral het op het blad bleven er veel puntjes zitten. Maar ach ziet er al een stuk beter uit!!

Net even de scales terug gezet met microbolts. Ik vind dat zeer gemakkelijk gaan met microbolts en naar mijn mening ziet het er netjes uit. Overlengte boutjes haal ik er pas af als ik weet wat ik wil met scales.

Eerst wilde ik de scales van de Schuckar aan de worldmaster doen, maar om Schuckar origineel te houden heeft ook weer wat.

Maar eens bedenken of ik het snakewood wil gebruiken voor worldmaster, of toch voor Schuckar.

To be continued

yhugudan.jpg

te5aza9e.jpg

8yry4yby.jpg

eqadesev.jpg

evagymuq.jpg

yjesumeq.jpg

5esegu9y.jpg

Posted

Grappig om te zien wat de levensloop is van dit mes in de afgelopen twee jaar:

Van een marktplaats advertentie met oude kappersmeuk, naar mij, vervolgens naar Buffel en nu bij jou op de werkbank :)

Posted

Die devil's spit krijg je er niet meer uit vrees ik. maar toch best een hele transformatie

Posted

Ja, dat schuren is geen sinecure. Maar als je dan klaar bent heb je er wel veel voldoening van. Jammer van de stain en de Devil's Spit, maar het mes is wel flink opgeknapt. Soms tref je een mes wat toch niet zo mooi gaat worden als je zelf zou willen. Dan zul je je er helaas bij neer moeten leggen. Maar evengoed goed gelukt.

Ik heb zelf een Crown & Sword liggen met flink wat pitting (meer dan op de foto te zien was of de omschrijving deed vermoeden). Omdat het een extra full hollow is durf ik niet veel te schuren. Dan de pitting maar op de koop toe nemen.

Posted

Het is ook maar m'n oefenmes [WINKING FACE] wel tof om vanaf heel grof echt naar spiegel te gaan.

Hij ziet er voor mij al prima uit zo!

Daarstraks de bevel opnieuw gezet op coticule. Duurde wel even, maar de basis is nu goed, zonder verdunningen met goede undercutting.

Armhaar gaat er al met gemak af.

Hopelijk van de week tijd om hem af te slijpen.