lotte2206 Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 Hallo, Ik zou mijn vader graag een italian shave voor vaderdag geven. Hij heeft dit nog nooit gedaan, en wil dit toch graag een keer proberen. Hebben jullie misschien nog tips van een goede barbier in de omgeving Nijmegen, die dat zou kunnen doen? Op internet kon ik er twee vinden, nl. 1. de barbershop op het station en 2. de heerenkamerkappers. Heeft iemand ervaring bij een van deze twee barbiers? Ik begreep van andere forumberichten dat er slechte ervaringen zijn met de barbershop? Mvg Lotte
Wulf Posted June 14, 2014 Posted June 14, 2014 (edited) Op het station van Nijmegen zit Barberstation, een ripp off van Schorem in Rotterdam. Ik ben daar 1 keer geweest en vond niet dat ik was geknipt zoals ik het wilde, ik heb zelf altijd een straight razor fade en dat hadden ze niet gedaan. Als je hem naar een echt goede barbier wilt sturen en je wilt hem niet 5 uur laten wachten (Schorem is altijd erg druk, met name op de zaterdag, ik heb er altijd rond de 4 uur moeten wachten voor ik geknipt kon worden) dan zou ik hem naar New York Barber sturen in Rotterdam , die werken op afspraak en die zijn echt goed en is een klassieke barbiers zaak met een jaren 50 uitstraling. Ik ga als het te druk is bij Schorem vaak naar New York Barber en kan het je vader aanraden om daar dan heen te gaan. Edited June 14, 2014 by Guest
Twitch Posted June 14, 2014 Posted June 14, 2014 Die hipstertentjes zijn niks. Je betaalt je scheel en de scheer/knipbeurt is bijna altijd ondermaats. 60 Euro om een man te laten knippen, wat? Doe je pa een plezier en zoek een goede Turk of een wat ouderwetse Nederlandse kapper. Authentieker, beter en veeeeeel goedkoper.
Wulf Posted June 14, 2014 Posted June 14, 2014 Ik vind New York Barber geen hipster tent en heb er nog nooit 60 euro betaald voor een knipbeurt en dat het ondermaats geknipt is. Ik heb er nog nooit hipsters zien zitten trouwens, die gaan of naar Schorem of naar die tent in Nijmegen. Het is een klassieke barbier (ze bestaan al sinds 1884, dat wil wel wat zeggen)
Stoppel Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Die hipstertentjes zijn niks.Je betaalt je scheel en de scheer/knipbeurt is bijna altijd ondermaats. 60 Euro om een man te laten knippen, wat? Doe je pa een plezier en zoek een goede Turk of een wat ouderwetse Nederlandse kapper. Authentieker, beter en veeeeeel goedkoper. Idd, die nieuwe tenten zijn vaak gemaakt authentiek.
3gor4 Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Ik kan je van harte Eric Flanderhijn in leiden, van scheerwinkel.nl aanraden. Knipbeurt kost daar 19,50 ipv 44 euro bij de New York Barber. Weet de prijs voor een shave niet, dus zou je Eric even moeten bellen om te informeren. En of die het met een hete handdoek doet weet ik ook niet. Maar weet wel dat het een kundige man is! Ben nou al twee keer bij Hotel New York Barber geweest en ben daar tevreden over. Alleen moet je wel vaak een week van tevoren afspraak maken. Bij Eric in Leiden is het binnenlopen zonder afspraak, dus het beste arriveren in de late morgen/ vroege middag. Dan hoef je om en nabij 1 uurtje te wachten.
Guest Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Hmmm leiden, rotterdam is volgens mij niet nabij Nijmegen. Ga gewoon eerst zelf langs bij de genoemde barbiers in Nijmegen. Kijk, ervaar het en vraag het aan de cliënten die daar zitten.
Stoppel Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Hmmm leiden, rotterdam is volgens mij niet nabij Nijmegen. Ga gewoon eerst zelf langs bij de genoemde barbiers in Nijmegen. Kijk, ervaar het en vraag het aan de cliënten die daar zitten. Op de Willemsweg zit een Turk die voor 5 euri scheert. Volgens mijn broer naar volle tevredenheid. Verwacht daar echter geen 'aankleding' zoals bij de zgn 'hippe' tenten. Tis maar wat je wilt.
Snowmiss Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Op internet kon ik er twee vinden, nl. 1. de barbershop op het station en 2. de heerenkamerkappers. Toen ik vrijdagavond door Nijmegen liep kwam ik deze tegen: Jan de Vos, Men's Barber, Lange Hezelstraat 137a Binnen zag ik inderdaad een vitrine met allemaal oude scheerspullen, of en hoe dat nog gebruikt wordt weet ik niet. Leuke link om te lezen: http://www.noviomagus.nl/Gastredactie/SjaakRutten/Kappers/Kappers26.htm
FairArie Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Weet de prijs voor een shave niet, dus zou je Eric even moeten bellen om te informeren. En of die het met een hete handdoek doet weet ik ook niet. Maar weet wel dat het een kundige man is! Ben nou al twee keer bij Hotel New York Barber geweest en ben daar tevreden over. Alleen moet je wel vaak een week van tevoren afspraak maken. Bij Eric in Leiden is het binnenlopen zonder afspraak, dus het beste arriveren in de late morgen/ vroege middag. Dan hoef je om en nabij 1 uurtje te wachten. Bij Eric is binnenlopen zonder afspraak; scheren is alleen op afspraak, eind van de dag. Complete scheerbeurt met hot-towel. Vanwege de voorbereidingen scheert hij alleen op afspraak.
Recommended Posts