Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal ik ben 38 jaar kom uit friesland en ik scheer sinds een week of 2 met een ED89 double edge razor en ik heb spijt. Spijt dat ik dit niet jaren eerder heb gedaan. Ik ben ook een van die mensen die altijd razorburn ed had van de dure cardridge systemen. Ik had verwacht dat de overstap best wel groot zou zijn maar dat is achteraf helemaal niet zo geweest, met het goede materiaal en een beetje geduld is het heel goed te doen. Zelf heb ik het idee dat ik nu ik maar 1 mesje heb de controle over wat ik doe vele malen groter is dan voorheen.

Dat te samen met het hele ritueel er omheen van zepen ed zorgen er voor dat je veel meer bewuster aan het scheren bent ipv ff vlug wat schuim er op kwakken en ff een mesje er langs raggen. Ik vind het een heel erg prettige bezigheid moet ik zeggen. Veel info heb ik van dit forum af waarvoor mijn dank. De scheerspulletjes heb ik bij Barbiere weg en dat is een fijne winkel om als beginner spulletjes te kopen op de mail word heel snel gereageerd.

Datgene waar ik de meeste moeite mee had om over te stappen was het feit dat het mesje nu 2 kanten heeft dat vergat ik nog weleens in het begin. Ow en menthol scheerzeep ruikt alleen maar zo het smaakt heel anders :P . Alleen nu beweerd man dat dit goedkoper scheren is en zal ook best zo zijn maar ik begin een meer dan normale belangstelling voor after shaves en zeepjes te krijgen. Ik mijn vriendin al gewaarschuwd dat ik meer kastruimte nodig ben in de badkamer waarop ik als reactie kreeg "je lijkt wel een wijf straks met al die zeepjes".

Waarop ik maar heb geantwoord dat dit goed is voor mijn persoonlijke ontwikkeling en dat ik bezig ben mijn vrouwelijke kant te omarmen.......voorlopig kom ik er mee weg. Afijn het wordt wel heel lang verhaal zo ben blij met dit forum in elk geval.

Posted

Mijn vriendin vroeg afgelopen weekend of ze mocht kijken als ik mij met een straight scheer.

Vond ze geweldig en enorm stoer. Dus als de krabber je een te verwijfde status geeft kun je er altijd nog een straight bij nemen 8-)

Ze snapt nu ook waarom het niet in 5 minuten klaar is haha

Posted

Van harte welkom hier. Een heel herkenbaar verhaal hoor. Maar misschien dat je vast een kastje erbij kunt kopen voor al je toekomstige spulletjes :D

Posted

Van mij ook een hartelijk welkom bij de club van ´wijvzen'.

Hier nog iemand die dit al veel eerder had willen ontdekken, weliswaar geen razorburn van die andere systemen, maar dat komt misschien ook omdat ik me daar maar 1x in de twee weken mee schoor ;)

Posted
Ik mijn vriendin al gewaarschuwd dat ik meer kastruimte nodig ben in de badkamer waarop ik als reactie kreeg "je lijkt wel een wijf straks met al die zeepjes".

Ik denk dat ieder forumlid dat wel eens te horen heeft gekregen.

Posted

Welkom. Die opmerkingen herken ik wel :D Ik ben nu precies 1 jaar over op DE en het afgelopen jaar al flink wat spulletjes verzameld. Als je eenmaal wat bij BDF gekocht hebt, ben je hooked for life. Afgelopen maand hebben we i.v.m. een verhuizing een nieuwe badkamer gekocht en ik heb alvast extra kastruimte geclaimd :lol:

Posted

Hoi,

Ook namens mij van harte welkom hier.

Alleen nu beweerd man dat dit goedkoper scheren is en zal ook best zo zijn maar ik begin een meer dan normale belangstelling voor after shaves en zeepjes te krijgen. Ik mijn vriendin al gewaarschuwd dat ik meer kastruimte nodig ben in de badkamer waarop ik als reactie kreeg "je lijkt wel een wijf straks met al die zeepjes".

Het zal per keer scheren echt wel goedkoper zijn maar als ik bekijk wat ik in een paar weken al heb aangeschaft dan kan dat per jaar onmogelijk goedkoper zijn...icon_rotflmao.gif.

Ik heb er nog lol in ook dus wat maakt het allemaal uit. Scheren heeft voor mij een andere dimensie gekregen.

Posted

Leuke presentatie en heel herkenbaar als nieuweling. Ook bij mij was het de bedoeling goedkoper te scheren maar al gauw betrap ik mezelf erop dat ik er zoveel plezier aan beleef dat ik inmiddels meer uitgeef aan nieuwe zeepjes, scheerapparaten en kwasten en er een nieuwe hobby bij heb!