Timbo35 Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 een vriend van mij scheert zich met een scheerapparaat en een trimmer en 3x per maand nat met een fushion marteltuig. Ik heb hem al een paar keer proberen om te praten, maar zonder succes, hij vind scheren maar verloren tijd. Hebben jullie nog tip, trucs of valse voorwendselen om deze koppige vent om te turnen tot het klassieke scheren? afwachtend met smart op jullie antwoorden
Mesmer Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 - Geef hem een leuke krabber voor zijn verjaardag. - breng het onderwerp scheren ter sprake waar hij en een paar vrouwen bij aanwezig zijn. Dikke kans dat een van de vrouwen zegt: een echte man scheert zich nat.
Timbo35 Posted June 11, 2014 Author Posted June 11, 2014 Dat van verjaardag had ik gepolst, maar geen succes, maar die truc waar vrouwen bij zijn is een goede.
Noxa Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Ag ieder zijn ding toch, je kunt ook genoegen nemen met het feit dat hij daar geen zin in heeft. Ik heb een aantal vrienden het voorgelegd maar geen van allen ziet er de fun of noodzaak toe, alleen mijn vader is weer ouderwets met kwast, zeep, preshave en asb aan de slag. Dat was overigens al een hele overwinning.
Timbo35 Posted June 11, 2014 Author Posted June 11, 2014 Ag ieder zijn ding toch, je kunt ook genoegen nemen met het feit dat hij daar geen zin in heeft. Ik heb een aantal vrienden het voorgelegd maar geen van allen ziet er de fun of noodzaak toe, alleen mijn vader is weer ouderwets met kwast, zeep, preshave en asb aan de slag. Dat was overigens al een hele overwinning. Dat begrijp ik, maar zijn motivatie om een scheerapparaat en een trimmer te gebruiken is dat het scheren hem tegen staat en met nat scheren kan ie er weer van genieten zoals het hoort, denk ik dan.
Johan Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Mijn pa heeft het ouderwetse scheren nooit verlaten. Mijn broer wel, en ik vind het niet mijn missie om hem "weer op het rechte pad te brengen" Hij heeft een goed voorbeeld gehad (mijn vader), en hoe hij zich verder scheert of niet is zijn eigen zaak. Hij heeft tegenwoordig een baard
Snuff Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Dat begrijp ik, maar zijn motivatie om een scheerapparaat en een trimmer te gebruiken is dat het scheren hem tegen staat en met nat scheren kan ie er weer van genieten zoals het hoort, denk ik dan. Of niet? Stel dat hij nu plots steeds probeert om jouw te bekeren tot het gebruiken van een scheerapparaat in plaats van dat ouderwets gedoe, dan krijg je al snel een hekel aan hem. Ik zou het bij suggesties houden en eenmaal je dat aangehaald hebt en er totaal geen interesse is dan moet je daar vrede mee nemen naar mijn bescheiden mening.
efsk Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Hij heeft tegenwoordig een baard Reddeloos verloren. Ga je nog wel met hem om? Ik heb niemand om proberen te praten, ik was gewoon enthousiast over mn eigen ervaringen. Dat heeft twee man op het juiste pad gebracht: beiden aan de krabber. Niet te hard pushen zou ik zeggen, dat kan wel eens tegengesteld effect hebben. En iedere keer dat hij een ingegroeide haar heeft er fijntjes doch villein op wijzen dat je dat met een krabber toch echt niet overkomen kan.
Johan Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Aangezien hij ongeveer net zo vaak vliegt als ik, komen we elkaar vooral tegen op Schiphol
marzman Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Ik vraag me af of het onderwerp ter sprake brengen als er vrouwen aanwezig zijn helpt. Mijn vriendin kan er alleen maar om lachen als ik geurtjes of zeepjes wil hebben. Het is niet echt dat ze het stoer vindt Ik probeer zelf helemaal niemand om te praten. Er zijn mensen die vinde de fanfare helemaal geweldig, maar ik zit er niet op te wachten om omgepraat te worden om bij een fanfare te gaan. Je zou hem wel een goedkoop krabbertje kunnen geven zodat hij het kan proberen (vaak zijn het vooroordelen dat mensen het niks vinden).
Timbo35 Posted June 12, 2014 Author Posted June 12, 2014 Dat begrijp ik, maar zijn motivatie om een scheerapparaat en een trimmer te gebruiken is dat het scheren hem tegen staat en met nat scheren kan ie er weer van genieten zoals het hoort, denk ik dan. Of niet? Stel dat hij nu plots steeds probeert om jouw te bekeren tot het gebruiken van een scheerapparaat in plaats van dat ouderwets gedoe, dan krijg je al snel een hekel aan hem. Ik zou het bij suggesties houden en eenmaal je dat aangehaald hebt en er totaal geen interesse is dan moet je daar vrede mee nemen naar mijn bescheiden mening. nou, je mening is niet bescheiden maar ik begrijp je wel, pushen kan idd irritant werken, daarom vraag ik ook meer om slinkse wegen
Snuff Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Ik vraag me af of het onderwerp ter sprake brengen als er vrouwen aanwezig zijn helpt. Mijn vriendin kan er alleen maar om lachen als ik geurtjes of zeepjes wil hebben. Het is niet echt dat ze het stoer vindt @marzman: Verkeerde vriendin? @timbo: stuur hem maar door, m'n vrouw scheert hem wel even met een straight Mocht je ooit in vrouwelijk gezelschap zijn samen met hem vraag dan (vooraf) de vrouwen hun medewerking, die zijn vast hiervoor in. Laat ze op zeker moment je gezicht aanraken en opmerken dat jij zo lekker glad geschoren bent en dat dit bij hun man/vriend niet het geval is. Laat ze dan als vergelijk vragen of ze bij hem ook eens mogen voelen en laat ze dan duidelijk merken dat ze het bij hem maar zo zo vinden. Daarop laten ze hem links liggen en blijven vooral jouw aandacht geven. Volgens mijn vrouw werkt dit gegarandeerd o ja, mogelijk moet je vrouwen vervangen door mannen, je weet maar nooit in deze tijd, nog een tip van m'n vrouw
marzman Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Ik vraag me af of het onderwerp ter sprake brengen als er vrouwen aanwezig zijn helpt. Mijn vriendin kan er alleen maar om lachen als ik geurtjes of zeepjes wil hebben. Het is niet echt dat ze het stoer vindt @marzman: Verkeerde vriendin? @timbo: stuur hem maar door, m'n vrouw scheert hem wel even met een straight Mocht je ooit in vrouwelijk gezelschap zijn samen met hem vraag dan (vooraf) de vrouwen hun medewerking, die zijn vast hiervoor in. Laat ze op zeker moment je gezicht aanraken en opmerken dat jij zo lekker glad geschoren bent en dat dit bij hun man/vriend niet het geval is. Laat ze dan als vergelijk vragen of ze bij hem ook eens mogen voelen en laat ze dan duidelijk merken dat ze het bij hem maar zo zo vinden. Daarop laten ze hem links liggen en blijven vooral jouw aandacht geven. Volgens mijn vrouw werkt dit gegarandeerd o ja, mogelijk moet je vrouwen vervangen door mannen, je weet maar nooit in deze tijd, nog een tip van m'n vrouw Dan heb je het meer over het resulataat, daar houd mijn vriendin ook wel van. Ik denk inderdaad meer als met een Philishave omdat je dan gewoon niet glad geschoren bent, echter een cardridge heeft denk ik hetzelfde 'smooty'-effect op vrouwen.
Timbo35 Posted July 1, 2014 Author Posted July 1, 2014 even een update: Gisteren heeft hij mij zien scheren en hij vond het wel mannelijk uitzien, zelf heeft hij altijd de ervaring dat hij met nat scheren zijn moedervlek op zijn kin altijd open haalt. Elke keer bloed lijkt mij dat ook niet leuk.
FairArie Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Moet hij minder hard drukken en het mes het werk laten doen. Ik heb zo'n schoonheidspukkel in het scheergebied schuin boven mijn mond. Als ik te snel wil gaan, snij ik me daar en bloed ik minstens 2 dagen. Maar geconcentreerd kan het mes er licht overheen zonder probleem. Andere tip; voordat hij gaat scheren, het schuim weghalen van de moedervlek. Kan hij er omheen scheren.
Timbo35 Posted July 1, 2014 Author Posted July 1, 2014 Moet hij minder hard drukken en het mes het werk laten doen. Ik heb zo'n schoonheidspukkel in het scheergebied schuin boven mijn mond. Als ik te snel wil gaan, snij ik me daar en bloed ik minstens 2 dagen. Maar geconcentreerd kan het mes er licht overheen zonder probleem. Andere tip; voordat hij gaat scheren, het schuim weghalen van de moedervlek. Kan hij er omheen scheren. Alleen heeft niemand de controle met de fushion, dus hij zal het eens moeten proberen als hij wilt.
marco Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Ook met een Fusion kan je de boel goed onder controle houden hoor.
FairArie Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Moet hij minder hard drukken en het mes het werk laten doen. Ik heb zo'n schoonheidspukkel in het scheergebied schuin boven mijn mond. Als ik te snel wil gaan, snij ik me daar en bloed ik minstens 2 dagen. Maar geconcentreerd kan het mes er licht overheen zonder probleem. Andere tip; voordat hij gaat scheren, het schuim weghalen van de moedervlek. Kan hij er omheen scheren. Alleen heeft niemand de controle met de fushion, dus hij zal het eens moeten proberen als hij wilt. Met cartridge (ik spreek uit ervaringen met Gilette en Wilkinson) heb ik genoeg controle, met een DE heb ik nog meer controle. Maar ik sluit me ook aan bij de andere bijdragen; niet teveel pushen in een poging tot ompraten. Dat kan averechts werken; ook hier geldt ... UEKAZ.
Recommended Posts