Frank Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Vandaag voor de negende maal gebruik gemaakt van een Personna mesje. Er is nogal wat naamsverwarring rond de verschillende Personna-mesjes begrijp ik. Het mesje dat ik gebruikte had de opdruk platinum-chrome. Ik denk dat deze ook bekend is als Personna Blue. Kan iemand dat bevestigen ? Waar worden ze trouwens gemaakt ? 9x Heb ik me nog nooit kunnen scheren met één enkel mesje. Deze komt zeker op mijn favorietenlijst te staan.
Johan Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 De naamgeving is verwarrend omdat de Amerikanen er een zootje van hebben gemaakt. De Israëlische Personna mesjes op het eerste plaatje hierboven worden in Amerika "red" genoemd. Volgens mij werden ze ingepakt door een fabriek in Mexico, waar ze werden voorzien van een rood papiertje? Inmiddels zit er ook in Amerika een wit papiertje om (zoals volgens mij in de rest van de wereld al jaren), en zijn ze daar ernstig in verwarring. De wereld houdt namelijk op bij de oceaan, dus de papiertjes die overal elders worden gebruikt moeten haast wel buitenaards zijn. De meest correcte naam, althans buiten de VS, is volgens mij "Personna Platinum Chrome" mesjes. Er komen trouwens meer soorten mesjes, en merken, uit Israel, en ook de mesjes bij bijvoorbeeld de HEMA, de Tesco, en verschillende Duitse supermarkten hebben de kenmerkende doosjes en papiertjes. Daarnaast zijn er ook Personna mesjes die in Amerika worden gemaakt, en daarvan zijn de "blue" mesjes een voorbeeld. Die staan op het tweede plaatje. De "blue" mesjes hebben dus niets te maken met de mesjes die uit de fabriek in Israël komen. Ook voordat ze door ASR (de eigenaar van het Personna merk) werden overgenomen, waren dat trouwens prima mesjes. De MIRO mesjes (kent iemand die nog?) kwamen bij mijn weten uit dezelfde fabriek.
Robert79 Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Ik heb een paar weken geleden nog deze gekocht en hebben inderdaad een wit papiertje. Maar de Amerikaanse platinum red juist niet en dat zijn deze en hebben wel de rode wikkel maar het mesje is identiek.Beetje raar.
LongShave Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Deze heb ik pas op Ebay aangeschaft. Om de verwarring groter te maken: Deze mesjes zitten verpakt in een wit papiertje terwijl mijn andere (hier in NL aangeschafte Personna Blues) in een blauw papiertje zitten. Beide blades met opschrift "made in the usa" en "super"
brord Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 Ik heb zojuist ook deze mesjes besteld via ebay. 100 stuks voor net geen €11,00 incl verzenden
Jan Zoethout Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Gaat 't hier over Personna's aangeschaft bij Salon Supply Store ? Die heb ik ook aangeschaft, en daar zit een blanco wit papiertje om. Bij navraag op TSR bleek dat Personna USA overgegaan was op die witte papiertjes. Die met de blauwe bedrukte papiertjes zijn kennelijk nog oude voorraad ... De Personna Platinum Chrome mesjes (waar dit draadje over gaat) zitten tegenwoordig ook in een wit papiertje....
LongShave Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Gaat 't hier over Personna's aangeschaft bij Salon Supply Store ?Die heb ik ook aangeschaft, en daar zit een blanco wit papiertje om. Bij navraag op TSR bleek dat Personna USA overgegaan was op die witte papiertjes. Die met de blauwe bedrukte papiertjes zijn kennelijk nog oude voorraad ... De Personna Platinum Chrome mesjes (waar dit draadje over gaat) zitten tegenwoordig ook in een wit papiertje.... Dat verklaart het verschil! Thanx Jan.
Robert79 Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 ok, maar nou heb ik ook twee verschillende blauwe doosjes gezien, de versie die ik en anderen hier op het forum hebben en een blauw doosje met de tekst "25 % sharper" erop gedrukt. Nou vraag ik me af wat die versie is die wij hebben.Een oude of een nieuwe ? Want als die doosjes van ons nu witte papiertjes heeft en dus meer actueel zijn, dan vraag ik me af wat die blauwe doosjes met de tekst "25% sharper" voor mesjes zijn. Wat is TSR eigenlijk ?
LongShave Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 ok, maar nou heb ik ook twee verschillende blauwe doosjes gezien, de versie die ik en anderen hier op het forum hebben en een blauw doosje met de tekst "25 % sharper" erop gedrukt. Nou vraag ik me af wat die versie is die wij hebben.Een oude of een nieuwe ? Want als die doosjes van ons nu witte papiertjes heeft en dus meer actueel zijn, dan vraag ik me af wat die blauwe doosjes met de tekst "25% sharper" voor mesjes zijn. Wat is TSR eigenlijk ? Met TSR zal Jan wel The Shaving Room bedoelen.
LongShave Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Die 25% sharper mesjes zijn volgens mij de Single edge mesjes: http://www.ebay.com/itm/PERSONNA-Hair-Shaper-Blades-Now-25-Sharper-1-free-blade-per-pack-60-pk-/281261349629 Personna
Robert79 Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 nee, want bij dat doosje ligd er een double edge mesje
Jan Zoethout Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik begrijp dat dit draadje oorspronkelijk ging over de Personna Platinum Chrome, deze dus: Worden door de Amerikanen ook wel "reds" genoemd, heb ik gelezen. Word ik toch nieuwsgierig naar deze mesjes - is er iemand die een paar van deze mesjes wil ruilen tegen b.v. een paar Personna Lab Blues, of Voskhods, of 7 O'Clock zwart, of Souplex, of ... ?
Jan Zoethout Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Heb al iets geregeld met Degraaffm, gaat helemaal goed komen ... Bedankt, Mattijs !
Robert79 Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Ik begrijp dat dit draadje oorspronkelijk ging over de Personna Platinum Chrome, deze dus: Worden door de Amerikanen ook wel "reds" genoemd, heb ik gelezen. Word ik toch nieuwsgierig naar deze mesjes - is er iemand die een paar van deze mesjes wil ruilen tegen b.v. een paar Personna Lab Blues, of Voskhods, of 7 O'Clock zwart, of Souplex, of ... ? Heb jij ook Lord ss,Lord Classic of Lord Platinum ?
Jan Zoethout Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Heb jij ook Lord ss,Lord Classic of Lord Platinum ? Heb nog wel een paar Lord Platinum Class - PB gestuurd.
Recommended Posts