cutthroat Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Voor vandaag dezelfde setup als gisteren, voor mij lekker zomers en zwoel - Kropp 5/8 - Jerusalem silvertip - Proraso groen preshave - TFS bergamotto neroli - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte ASB Terwijl de Proraso stond in te weken een lekker schuimpje van de TFS geklopt. Dit is echt mijn favoriete zeep, vandaar dat ik teveel had geladen en genoeg schuim had voor twee beurten . Preshave afgespoeld (heb ik een keer niet gedaan en toen sloeg mijn schuim dood) en lekker ingezeept. Daarna het gebruikelijke ritueel: een WTG, een XTG en een ATG pass, en voor de hals een WTG en twee maal een ATG pass. Dit keer geen bloedpuntjes en weer een DFS resultaat. De aluin gaf hier en daar wat prik, en de Floid deed dit vandaag nog eens dunnetjes over. De TFS voelde weer heerlijk verzorgend aan. Iets wat je in eerste instantie niet zou verwachten aangezien deze balsem wat dun is. Klaar voor weer een heerlijke, luie, zonnige dag. Geniet van het weer iedereen!
Robert79 Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Fatip Grande Gillette 7 o clock sharp edge Muhle Silvertip fiber Pre shave Proraso sensitive Proraso groen Proraso ASB groen Vandaag dit mesje met de Fatip geprobeerd maar had een aantal bloedpunten. Ik weet daarom niet zo goed wat ik met deze krabber aan moet.Mn huid is geirriteerder terwijl ik niet eens gladder ben als met een Weishi of Lord.Weten jullie in welke hoek ik m moet houden, want een duidelijke saftybar heeft deze krabber ook niet.
Lampuhkap Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Zoo, kleine SOTD van gisteren. Gisteren door tijdgebrek eigenlijk niet de post gemaakt, dus dan nu maar even snel Iets lekker fris voor de dag getoverd, iets wat lekker bij het zonnige dagje paste. Setup: Merkur 34C HD met Supermax Stainless (3) Semogue 1305 TFS Bergamotto Neroli pre-shave TFS Bergamotto Neroli scheerzeep TFS Bergamotto Neroli aftershave balm En in het haar: JS Sloane Heavyweight Brilliantine Fijne 3 pass BBS. De Supermax is wel redelijk op zijn eind, begint een beetje licht te trekken. Volgende keer dus gewoon weer wat nieuws erin Ook de JS Sloane maar weer eens gepakt. Ging weer erg lekker ermee, spul houd zich ook met dit warme weer uitstekend! Fijna avond allemaal
Mesmer Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Ralf Aust 6/8" met Spaanse punt Edwin Jagger best badger Proraso groen zeep Proraso groen after shave Proraso balm verkoelend In drie keer super glad. Alleen onder mijn neus niet helemaal, net boven mijn mondhoeken. Ik moet nog uitvogelen hoe ik dat gedeelte goed met een straight kan scheren. Mijn vriendin stond te kijken en dus nog meer blij dat ik me niet gesneden heb haha
michigalex Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Shave van uurtje geleden Dovo Bismarck 6/8 Simpson Colonel X2L Best TFS Tabacco verde forte Nivea ASB sensitive Lekker glad en in chillmode voor tv
highlander78 Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 sotd: - semogue 1305 - proraso pre-shave - gilette rocket - feather (3) - haslinger sandelholz - vergulde hand aluin - weleda asb Fijne zeep, de haslinger. Altijd dikke lather die huid verzorgt tijdens het scheren. Drie passes gedaan. Geen bbs, maar close.
Marcel Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Na een paar dagen kamperen zonder enig scheergerei, was het vanavond hoog tijd. Gezien het weer gekozen voor menthol, veel menthol. Proraso groen preshave Semogue 2011 LE Finest badger 1 Proraso groen Pearl OC TTO krabber Voskhod Osage Rub en 444 balm
Robert79 Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Edwin Jagger DE8911bl Gillette 7 O clock sharp edge Omega Trekpleister Proraso Pre shave Sensitive Proraso scheercreme groen Proraso ASB Blauw Aluin Vandaag maar de EJ sinds lange tijd maar weer gedaan.Na een wtg,xtg,atg een DFS
cutthroat Posted June 10, 2014 Author Posted June 10, 2014 - Kropp 5/8 - HJM das - BdF classico - Aluin - Florida water - Arko maximum comfort ASB Lekker een extra dagje vrij, dus alle tijd in de badkamer. Lekker de BdF classico erbij, want de BdF zepen blijven ook gewoon geweldig. Vandaag voor het gezicht weer een WTG, een XTG en een ATG pass en voor de hals een WTG en twee maal een ATG pass. Resultaat is een goede DFS. De aluin gaf hier en daar wat prik, maar dit mes moet ook weer eens over de steen gehaald worden. Ik zag zojuist dat de verwachtte nagura met drie dagen leverbaar is, dus met wat geluk kan ik komend weekend aan de slag. De Florida water gaf nog wat meer prik, maar ik had van een cologne ook niet anders verwacht. De Arko is eigenlijk wat aan de vettige kant voor dit weer, maar ik had zin om deze weer eens te gebruiken.
cutthroat Posted June 11, 2014 Author Posted June 11, 2014 - Kropp 5/8 - Jerusalem silvertip - TOBS Mr. Taylor's cream - Aluin - Florida water - Kruidvat ASB Ook vandaag weer drie passes (WTG, XTG en ATG) voor het gezicht en een WTG en twee maal een ATG pass voor de hals. Niks nieuws onder de zon dus. Aluin gaf hier en daar wat prik, de Florida water deed dit nog eens dunnetjes over. Geblust met de Kruidvat ASB.
marco Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Mühle silvertip fibre Monsavon Lord s625 / EJ de89l Rainbow (4*)/ Polsilver(8*) Aluin Nivea asb Bvlgari Aqva Amara EdT Halverwege de eerste pass begon die Rainbow ineens onwijs te trekken, dus lekker mn vertrouwde combi er snel bij gepakt. Geweldig resultaat weer uiteraard. En godsamme wat ruikt deze Bvlgari toch verukkelijk lekker!
Robert79 Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Merkur Progress Gillette 7 o clock sharp edge Muhle Silvertip fibre Proraso pre sensitive Proraso scheercreme groen Aluin Gewoon na een ATG, XTG en ATG een mooie gladde DFS !
Mesmer Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Ralf Aust 6/8" Scheerkwast Semogue 620 Proraso zeep groen Speick after shave Proraso balm verkoelend Ik merk dat ik er steeds beter in word
LongShave Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 EJ DE89L Personna Blue GF Trumper Shaving Cream Coconut Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Proraso Aloe and Vitamin E ASB
RazorEdge Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Vanmorgen mijn nieuwe bestelling van scheerwinkel.nl binnen en meteen even uitgeprobeerd uiteraard - Een lekker warme douche - Nomad zeep - Muhle R41 (2013 met Merkur installed), Muhle Stylo Silvertip Fibre - Aluin uiteraard (en deed lekker zeer door de R41 ) - Nomad after shave - Nomad EDT WTG ATG = BBS!! Haartjes in de wax en ready to go! Over de geur van Nomad ben ik nog niet te spreken maar misschien moet ik er aan wennen.
moxie66 Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Gillette Tech (Canada) Astra SP (3) Semogue 620 Petal Pusher Fancies - Oakmos & Sage Witch Hazel en Nivea asb 3 dagen baardgroei in 3 passes geheel weg...
cutthroat Posted June 12, 2014 Author Posted June 12, 2014 - EJ DE89L - Supermax stainless - Mühle 81M520 - TDB Herbal Grinded Lemon - Aluin - La Toja manantiales ASB Vandaag de lemon scheerzeep van Paul Kox weer gepakt, maar ik vrees dat deze naar achterin het kastje gaat verhuizen. Het is niet mijn zeep, en dat is jammer want de geur vind ik wel lekker. De Supermax voelt matig scherp en is niet bepaald smooth te noemen, hoewel dit ook aan de zeep kan liggen. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en wat touch-ups heb ik net aan een DFS. Aluin geeft nauwelijks prik en afgemaakt met de lekkere La Toja.
Marcel Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Proraso groen preshave Semogue The Big Shave LE 2013 Proraso groen zeep Gillette Aristocrat Junior Voskhod Proraso groen splash
Lampuhkap Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Zo, mijn SOTD van gisteren. Gisteren niet de tijd genomen om het te posten, dus hier issie dan maar. Vanwege het warme weer maar mooi iets met menthol uit de kast getrokken. Was daar best aan toe! Setup: Muhle R41 (2011) met Pearl handle in Pearl stand met Voskhod (vers) Semogue SOC 2 Band Badger Proraso "Green" Pre-shave Proraso "Green" Shaving Soap Proraso "Green" Aftershave Balm Layrite Super Hold in het haar! Easy 3 pass shave gehad. BBS resultaat. Erg tevreden over de nieuwe balm, ben zeer blij dat deze eindelijk weer bij Proraso te krijgen is Lekker beetje menthol in je balm, dat geurtje dat lekker bij de zeep matcht en ook nog eens superzacht op je huid HEERLIJK! Fijne dag heren! Morgen komt die van morgen gewoon weer.
Robert79 Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Weishi TTO Gillette Silver Blue (dank aan Reza) Muhle Silvertip fiber Proraso Pre sensitive BDF Classico Proraso ASB blauw Aluin Na mn gezicht een facelather gegeven een WTG, XTG,ATG en de nodige touch ups een DFS resultaat.Ik vond wel dat het mesje rauw aanvoelde en had ook een aantal bloedpunten.Toch vreemd, want dit mesje staat als GOED bekend.
efsk Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Nou fotografeer je jezelf zo dat we het resultaat niet kunnen bewonderen
Mesmer Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Normaal scheer ik me om de dag maar... kon het niet laten. Dus Ralf Aust 6/8" Scheerkwast Semogue 620 Scheerzeep Savon du Barbier Speick after shave Proraso balm verkoelend De tweede keer dat ik deze zeep gebruik. De eerste keer kreeg ik de boel niet op gang. Nu eerst even een laagje water op de zeep laten staan. Dat werkte! Enorm veel goed schuim Ik was wat aan het experimenteren want ik krijg het onder mijn neus niet naar wens en ik was aan het uitvogelen welke hand wanneer het beste werkt. Daarbij een klein sneetje opgelopen die ik na wat koud water in mijn gezicht al niet meer kon zien. Morgen maar weer.
cutthroat Posted June 13, 2014 Author Posted June 13, 2014 Voor mij vanochtend een krabber, want met je ogen half dicht vanwege een volle vier uur slaap is een open mes misschien niet het handigste gereedschap. - EJ DE89L - Croma diamant - Mühle 81M520 - BdF mistero - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Naar aanleiding van de positieve berichten van Harkos over het Croma mesje, deze ook maar eens geprobeerd (had er eentje als sample liggen). Na deze eerste beurt kan ik me nog niet in deze ervaring vinden. Het mesje voelt ietwat trekkerig, dus verre van scherp en smooth. Ik wijt dit vooralsnog aan het mogelijk moeten inlopen. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een touch-up onder de kin is het resultaat net aan een DFS. Aluin doet niks, maar de Pinaud haalt deze schade met gemak in. Gelukkig is de Kruidvat ASB binnen handbereik om verlichting te bieden.
Recommended Posts