Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor vandaag dezelfde setup als gisteren, voor mij lekker zomers en zwoel :D

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- Proraso groen preshave

- TFS bergamotto neroli

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte ASB

Terwijl de Proraso stond in te weken een lekker schuimpje van de TFS geklopt. Dit is echt mijn favoriete zeep, vandaar dat ik teveel had geladen en genoeg schuim had voor twee beurten :oops: . Preshave afgespoeld (heb ik een keer niet gedaan en toen sloeg mijn schuim dood) en lekker ingezeept. Daarna het gebruikelijke ritueel: een WTG, een XTG en een ATG pass, en voor de hals een WTG en twee maal een ATG pass. Dit keer geen bloedpuntjes en weer een DFS resultaat.

De aluin gaf hier en daar wat prik, en de Floid deed dit vandaag nog eens dunnetjes over. De TFS voelde weer heerlijk verzorgend aan. Iets wat je in eerste instantie niet zou verwachten aangezien deze balsem wat dun is. Klaar voor weer een heerlijke, luie, zonnige dag. Geniet van het weer iedereen!

Posted

Fatip Grande

Gillette 7 o clock sharp edge

Muhle Silvertip fiber

Pre shave Proraso sensitive

Proraso groen

Proraso ASB groen

Vandaag dit mesje met de Fatip geprobeerd maar had een aantal bloedpunten. Ik weet daarom niet zo goed wat ik met deze krabber aan moet.Mn huid is geirriteerder terwijl ik niet eens gladder ben als met een Weishi of Lord.Weten jullie in welke hoek ik m moet houden, want een duidelijke saftybar heeft deze krabber ook niet.

Posted

17ml2Qal.jpg

Zoo, kleine SOTD van gisteren.

Gisteren door tijdgebrek eigenlijk niet de post gemaakt, dus dan nu maar even snel :P

Iets lekker fris voor de dag getoverd, iets wat lekker bij het zonnige dagje paste.

Setup:

Merkur 34C HD met Supermax Stainless (3)

Semogue 1305

TFS Bergamotto Neroli pre-shave

TFS Bergamotto Neroli scheerzeep

TFS Bergamotto Neroli aftershave balm

En in het haar: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Fijne 3 pass BBS.

De Supermax is wel redelijk op zijn eind, begint een beetje licht te trekken.

Volgende keer dus gewoon weer wat nieuws erin :D

Ook de JS Sloane maar weer eens gepakt.

Ging weer erg lekker ermee, spul houd zich ook met dit warme weer uitstekend!

Fijna avond allemaal :)

Posted

• Ralf Aust 6/8" met Spaanse punt
  • Edwin Jagger best badger
  • Proraso groen zeep
  • Proraso groen after shave
  • Proraso balm verkoelend

In drie keer super glad. Alleen onder mijn neus niet helemaal, net boven mijn mondhoeken. Ik moet nog uitvogelen hoe ik dat gedeelte goed met een straight kan scheren.

Mijn vriendin stond te kijken en dus nog meer blij dat ik me niet gesneden heb haha

Posted

Shave van uurtje geleden ;)

Dovo Bismarck 6/8

Simpson Colonel X2L Best

TFS Tabacco verde forte

Nivea ASB sensitive

Lekker glad en in chillmode voor tv

Posted

sotd:

- semogue 1305

- proraso pre-shave

- gilette rocket

- feather (3)

- haslinger sandelholz

- vergulde hand aluin

- weleda asb

ga6eneba.jpg

Fijne zeep, de haslinger. Altijd dikke lather die huid verzorgt tijdens het scheren. Drie passes gedaan. Geen bbs, maar close.

Posted

Na een paar dagen kamperen zonder enig scheergerei, was het vanavond hoog tijd.

Gezien het weer gekozen voor menthol, veel menthol.

Proraso groen preshave

Semogue 2011 LE Finest badger 1

Proraso groen

Pearl OC TTO krabber

Voskhod

Osage Rub en 444 balm

Posted

Edwin Jagger DE8911bl

Gillette 7 O clock sharp edge

Omega Trekpleister

Proraso Pre shave Sensitive

Proraso scheercreme groen

Proraso ASB Blauw

Aluin

Vandaag maar de EJ sinds lange tijd maar weer gedaan.Na een wtg,xtg,atg een DFS

Posted

- Kropp 5/8

- HJM das

- BdF classico

- Aluin

- Florida water

- Arko maximum comfort ASB

Lekker een extra dagje vrij, dus alle tijd in de badkamer. Lekker de BdF classico erbij, want de BdF zepen blijven ook gewoon geweldig. Vandaag voor het gezicht weer een WTG, een XTG en een ATG pass en voor de hals een WTG en twee maal een ATG pass. Resultaat is een goede DFS.

De aluin gaf hier en daar wat prik, maar dit mes moet ook weer eens over de steen gehaald worden. Ik zag zojuist dat de verwachtte nagura met drie dagen leverbaar is, dus met wat geluk kan ik komend weekend aan de slag. De Florida water gaf nog wat meer prik, maar ik had van een cologne ook niet anders verwacht. De Arko is eigenlijk wat aan de vettige kant voor dit weer, maar ik had zin om deze weer eens te gebruiken.

Posted

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- TOBS Mr. Taylor's cream

- Aluin

- Florida water

- Kruidvat ASB

Ook vandaag weer drie passes (WTG, XTG en ATG) voor het gezicht en een WTG en twee maal een ATG pass voor de hals. Niks nieuws onder de zon dus.

Aluin gaf hier en daar wat prik, de Florida water deed dit nog eens dunnetjes over. Geblust met de Kruidvat ASB.

Posted

Mühle silvertip fibre

Monsavon

Lord s625 / EJ de89l

Rainbow (4*)/ Polsilver(8*)

Aluin

Nivea asb

Bvlgari Aqva Amara EdT

Halverwege de eerste pass begon die Rainbow ineens onwijs te trekken, dus lekker mn vertrouwde combi er snel bij gepakt.

Geweldig resultaat weer uiteraard. En godsamme wat ruikt deze Bvlgari toch verukkelijk lekker!

Posted

Merkur Progress

Gillette 7 o clock sharp edge

Muhle Silvertip fibre

Proraso pre sensitive

Proraso scheercreme groen

Aluin

WPkM7l7.jpg

Gewoon na een ATG, XTG en ATG een mooie gladde DFS !

Posted

• Ralf Aust 6/8"
  • Scheerkwast Semogue 620
  • Proraso zeep groen
  • Speick after shave

Ik merk dat ik er steeds beter in word :)

Posted

EJ DE89L

Personna Blue

GF Trumper Shaving Cream Coconut

Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood)

Aluin

Proraso Aloe and Vitamin E ASB

Posted

Vanmorgen mijn nieuwe bestelling van scheerwinkel.nl binnen en meteen even uitgeprobeerd uiteraard 8-)

- Een lekker warme douche

- Nomad zeep - Muhle R41 (2013 met Merkur installed), Muhle Stylo Silvertip Fibre

- Aluin uiteraard (en deed lekker zeer door de R41 :lol: )

- Nomad after shave

- Nomad EDT

WTG ATG = BBS!!

Haartjes in de wax en ready to go!

Over de geur van Nomad ben ik nog niet te spreken maar misschien moet ik er aan wennen. :D

Posted

Gillette Tech (Canada)

Astra SP (3)

Semogue 620

Petal Pusher Fancies - Oakmos & Sage

Witch Hazel en Nivea asb

3 dagen baardgroei in 3 passes geheel weg...

Posted

- EJ DE89L

- Supermax stainless

- Mühle 81M520

- TDB Herbal Grinded Lemon

- Aluin

- La Toja manantiales ASB

Vandaag de lemon scheerzeep van Paul Kox weer gepakt, maar ik vrees dat deze naar achterin het kastje gaat verhuizen. Het is niet mijn zeep, en dat is jammer want de geur vind ik wel lekker.

De Supermax voelt matig scherp en is niet bepaald smooth te noemen, hoewel dit ook aan de zeep kan liggen. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en wat touch-ups heb ik net aan een DFS.

Aluin geeft nauwelijks prik en afgemaakt met de lekkere La Toja.

Posted

Proraso groen preshave

Semogue The Big Shave LE 2013

Proraso groen zeep

Gillette Aristocrat Junior

Voskhod

Proraso groen splash

Posted

Zo, mijn SOTD van gisteren. Gisteren niet de tijd genomen om het te posten, dus hier issie dan maar.

M2LLcutl.jpg

Vanwege het warme weer maar mooi iets met menthol uit de kast getrokken. Was daar best aan toe! :D

Setup:

Muhle R41 (2011) met Pearl handle in Pearl stand met Voskhod (vers)

Semogue SOC 2 Band Badger

Proraso "Green" Pre-shave

Proraso "Green" Shaving Soap

Proraso "Green" Aftershave Balm

Layrite Super Hold in het haar!

Easy 3 pass shave gehad.

BBS resultaat.

Erg tevreden over de nieuwe balm, ben zeer blij dat deze eindelijk weer bij Proraso te krijgen is :D Lekker beetje menthol in je balm, dat geurtje dat lekker bij de zeep matcht en ook nog eens superzacht op je huid :D HEERLIJK!

Fijne dag heren! Morgen komt die van morgen gewoon weer.

Posted

Weishi TTO

Gillette Silver Blue (dank aan Reza)

Muhle Silvertip fiber

Proraso Pre sensitive

BDF Classico

Proraso ASB blauw

Aluin

nA0jpYu.jpg

Na mn gezicht een facelather gegeven een WTG, XTG,ATG en de nodige touch ups een DFS resultaat.Ik vond wel dat het mesje rauw aanvoelde en had ook een aantal bloedpunten.Toch vreemd, want dit mesje staat als GOED bekend.

Posted

Normaal scheer ik me om de dag maar... kon het niet laten.

Dus

• Ralf Aust 6/8"
  • Scheerkwast Semogue 620
  • Scheerzeep Savon du Barbier
  • Speick after shave

De tweede keer dat ik deze zeep gebruik. De eerste keer kreeg ik de boel niet op gang. Nu eerst even een laagje water op de zeep laten staan. Dat werkte! Enorm veel goed schuim :)

Ik was wat aan het experimenteren want ik krijg het onder mijn neus niet naar wens en ik was aan het uitvogelen welke hand wanneer het beste werkt. Daarbij een klein sneetje opgelopen die ik na wat koud water in mijn gezicht al niet meer kon zien.

Morgen maar weer.

Posted

Voor mij vanochtend een krabber, want met je ogen half dicht vanwege een volle vier uur slaap is een open mes misschien niet het handigste gereedschap.

- EJ DE89L

- Croma diamant

- Mühle 81M520

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat ASB

Naar aanleiding van de positieve berichten van Harkos over het Croma mesje, deze ook maar eens geprobeerd (had er eentje als sample liggen). Na deze eerste beurt kan ik me nog niet in deze ervaring vinden. Het mesje voelt ietwat trekkerig, dus verre van scherp en smooth. Ik wijt dit vooralsnog aan het mogelijk moeten inlopen.

Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een touch-up onder de kin is het resultaat net aan een DFS. Aluin doet niks, maar de Pinaud haalt deze schade met gemak in. Gelukkig is de Kruidvat ASB binnen handbereik om verlichting te bieden.