Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo mede natscheerders. Momenteel heb ik een puck scheerzeep van Mühle (Sandalwood uiteraard ;-) in gebruik. De geur Sandalwood vind ik erg lekker. Nu vind ik de geur van dit zeepje vlak. Het is prima scheerzeep, maar de geur is naar mijn beleving niet krachtig genoeg. Wanneer deze puck op is, wil ik een ander merk zeep gebruiken.

Door het grote aanbod zie ik door de zeepjes het schuim niet meer (weer eens wat anders dan door de bomen het bos niet meer kunnen zien:-) en ik wil mij een teleurstelling besparen. Ik ben op zoek naar een goede zeep (kwaliteit als TFS) die een krachtige Sandalwoodgeur heeft. De geur moet nog wel een natuurlijke geur hebben en niet zo'n chemisch geurtje zoals de luchtverfrisser voor in de auto.

Welke zeep raden jullie mij aan voor een volgende aankoop?

NB. Ik ben nadrukkelijk op zoek naar een zeep niet naar een crème.

Posted

TOBS Sandalwood ruikt vrij sterk vind ik :) Is ook een goede zeep(iig hier doet hij het erg goed)

Je kunt hem kopen als creme of als zeep.

2bd81b6e56f2a7fad62747eb3b206865.jpg

Posted

Ik heb zelf de sandalwood van Mühle en EJ als sample gehad en vind ze, in vergelijking met de TOBS, veel vlakker. De TOBS vind ik echt een volle, rijke geur. Schuimt erg goed en makkelijk (tenminste als crème, de zeep heb ik geen ervaring mee) en geeft zoals eerder gezegd een heerlijke volle geur.

Mocht je overigens in de buurt wonen ben je van harte welkom om te komen ruiken en proberen :D

Posted

Hoi,

Ik sluit me volledig bij mijn twee voorgangers aan. ToObs Sandalwood ruikt erg lekker en behoorlijk sterk en is ook nog eens een uitstekende crème. Voorlopig is dit veruit mijn favo.

Posted

De sandalwood van Proraso vind ik minder lekker ruiken. Daarentegen heb ik al verschillende refills van TOBS weg geschoren. In combinatie met de sandelwood ASB van hetzelfde merk een absolute aanrader. (En dat vind mijn vrouw ook en dan is het ook zo) :)

Posted

Kijk eens aan bedankt voor de tips heren:-) TOBS heb ik al positieve ervaringen mee. Ik heb alleen de Sandalwood nog niet geprobeerd; deze noteer ik alvast op mijn verlanglijstje!

Posted

Idd de TOBS, maar wel de creme nemen. Niet de harde zeep, die is echt matig kwa geur.

de creme is ook mijn favo!

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb de avocado en Jermyn street al als creme gehad.Beviel zo goed dat ik besloot om ook de Sandelwood te nemen.Vandaag binnen gekregen.Ik vind het een unieke geur in positieve zin :D

Posted

Al een paar Sandelwoods geprobeerd (TOBS, Muhle, Proraso)

Van de genoemde drie is TOBS mijn alltime favo. Geweldige creme (zoals alle TOBS) met een heerlijke subtiele Sandelwood geur.

Posted (edited)

De Taylor of Old Bond Street Sandalwood Herbal Shaving Soap, dat is naar mijn mening de lekkerst ruikende Sandalwood zeep die ik ken. Perfect gewoon.

De crème van Taylor of Old Bond Street komt op een goede tweede plaats.

Binnenkort wil ik de crème van Geo F. Trumper uitproberen

Edited by Guest
Posted
Van de genoemde drie is TOBS mijn alltime favo. Geweldige creme (zoals alle TOBS) met een heerlijke subtiele Sandelwood geur.

Sorry, maar de crème van Taylor of Old Bond Street is alles, behalve subtiel. ;)

• Agreed 1
Posted

Sorry, maar de crème van Taylor of Old Bond Street is alles, behalve subtiel. ;)

In de pot niet, er buiten wel...... ;)

Anders is het UEKAZ

Posted

Ik zit wel is naar die foto's cremes van GFT te kijken en dan schrik ik wel is van die hoge prijzen.

Ik vraag me dan wel is af of die creme echt veel beter is betreft op geur en structuur.

Posted

Ik zit wel is naar die foto's cremes van GFT te kijken en dan schrik ik wel is van die hoge prijzen.

Ik vraag me dan wel is af of die creme echt veel beter is betreft op geur en structuur.

Over de crèmes doe ik geen uitspraak (want; nooit gebruikt) maar de zepen van GFT ruiken wel lekker maar zijn qua eigenschappen niet meer dan op z'n best middelmatig. Komen niet in de buurt van TOBS (of Palmolive bv.), laat staan DRH, en maken noch hun naam, noch hun prijs waar.

Posted

Laatst kon ik snuffelen aan de Truefitt & Hill Sandalwood.

Deze ruikt beduidend een stuk minder sterk dan de TOBS uit de pot. En uitgesmeerd over de hand ook. Maar wel heel erg subtiel!

Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik totaal geen flauw idee heb waar echte sandalwood naar ruikt. En mijn eerste aanraking was met die van TOBS. En die vind ik eigenlijk heerlijk!

Posted
Laatst kon ik snuffelen aan de Truefitt & Hill Sandalwood.

Deze ruikt beduidend een stuk minder sterk dan de TOBS uit de pot. En uitgesmeerd over de hand ook. Maar wel heel erg subtiel!

Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik totaal geen flauw idee heb waar echte sandalwood naar ruikt. En mijn eerste aanraking was met die van TOBS. En die vind ik eigenlijk heerlijk!

Maar heb je ook met die Truefitt & Hill geschoren ? en was die ook beter dan TOOBS ?

Posted

Over de crèmes doe ik geen uitspraak (want; nooit gebruikt) maar de zepen van GFT ruiken wel lekker maar zijn qua eigenschappen niet meer dan op z'n best middelmatig. Komen niet in de buurt van TOBS (of Palmolive bv.), laat staan DRH, en maken noch hun naam, noch hun prijs waar.

Dan laat ik die GFT zeep maar liks liggen :D

Posted

Maar heb je ook met die Truefitt & Hill geschoren ? en was die ook beter dan TOOBS ?

Nee, niet mee geschoren.

Heb alleen de Truefitt & Hill 1805 scheercreme thuis staan en deze vind ik van dezelfde klasse als TOBS scheercreme.

• 1 year later...
Posted

Deze week is Sandalwood test week.

Bepalend voor de waardering is voor mij onder andere de prijs van het product. De goedkoopste is niet de beste, maar als de prijs hoog is en de bevrediging lager, moet er ergens een evenwicht zijn. Derhalve heb ik ook de prijs bij de zeep vermeld, die ik er voor heb betaald. De Haslinger Sandelholz en EJ classic Sandalwood zijn al in de kwast geweest. Morgen gaat de Proraso Rood in de kwast en dan de Tobs Sandalwood en tenslotte de TFS Crazy Sandalwood. Door de geur gedreven heb ik de volgorde gekozen. De test wordt gedaan met de SOC Varken Kersenhout. Ze worden alle eerst opgeklopt in een kom.

1. Zaterdag en zondag heb ik de Haslinger (€6,95 voor 60 gr.) geprobeerd. Die laat duidelijk een paar uur blijvende geur achter. De verzorgende eigenschappen van de Haslinger zijn naar mijn gevoel goed en beter dan de EJ. Laat een iets vettere huid over na 3 rondjes. Prettig naar mijn mening. Het laden van de zeep in de kwast vraagt wel wat aandacht, maar dat kan ook nieuwigheid van de kwast zijn. De zeep vraagt ook even wat aandacht bij het opkloppen, maar dan krijg je ook een goed schuim, vooropgezet dat je de juiste water zeep verhouding hebt gevonden.

2. De EJ (€10,35 voor 65 gr.) is de minst uitgesproken geurende zeep van de 5 zo met de neus aan de doosjes geroken. Deze blijft ook het minst hangen heb ik de indruk. Eenmaal de kwast geladen, de zeep is behoorlijk hard, dus wel even wat rondjes door het doosje, gaat het opkloppen redelijk vlot en krijg ik een mooi schuim. Hoef niet veel water na te druppelen. want de SOC houdt goed vocht vast, wat zich prima mengt met de zeep.

3. Proraso Rood (€3,99 voor 150 gr Portugees prijsje)

4. Tobs Sandalwood (12,95 voor 100 gr.)

5. TFS Crazy Sandalwood (€15,95 voor 150 ml.)

Voor de prijsvergelijking nog even omgerekend naar 100 gr. Gezien de verschillende hardheden etc. gaat dit natuurlijk niet helemaal op, want ik kan nu niet voorspellen hoeveel beurten per 100 gr. ik ga doen met de zepen. Dan moet je nog heel lang wachten op een resultaat. Op volgorde gezet op basis van mijn evenwicht prijs bevrediging van laag naar hoog kom ik dan op:

5. EJ classic Sandalwood €15,92

4. Haslinger Sandelholz €11,58

Proraso Rood €2,66

Tobs Sandalwood €12,95

TFS Crazy Sandalwood €10,63

Posted

Ik mis de TFS Barba Blu in je lijstje. :)