prta74 Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Naast de Edwin Jagger Best Badger heb ik enkele maanden geleden een Muhle Silvertip Fibre aangeschaft. Deze laatste kan ik echter slecht aan wennen. Persoonlijk vind ik 'm te slap/zacht. De Best Badger bevalt me qua stevigheid gewoon veel beter en vind ik zacht genoeg. Nu heb ik reeds veel lovende woorden gelezen over de Semogue OC dual band. Gelet op de prijs van € 65-70, zou ik graag eerst jullie advies willen hebben. Wellicht een lastige vraag, maar zou de Semogue OC naar jullie mening bij mijn 'wensen' aan kunnen sluiten? Of lijkt deze juist op de Silvertip Fibre?
Snuff Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Welkom op het forum. De Semogue SOC 2band badger is een van de allerbeste borstels voor z'n prijs naar mijn bescheiden mening. Is heel anders dan de silvertip fibre, veel meer backbone en ook minder zacht maar een genot om mee in te zepen. Geen enkel probleem zowel met zepen als cremes en of je nu rechtstreeks op je gezicht scheerschuim maakt of in een kom het gaat hem allemaal even goed af. Er zijn enorm veel reviews te vinden over deze borstel evenals vergelijkingen met andere borstels, even google inschakelen zou ik zeggen. http://shavenook.com/thread-review-semogue-owners-club-2-band-badger-cherry-wood-handle
wimbouman Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Different animal, inderdaad. De two band soc biedt heel veel waar voor zijn geld. Een prachtige, niet al te grote kwast met lekker veel backbone en stevig zoals elke twee bander. Dat is dus duidelijk minder zacht dan drieband of synthetische silvertips, die ik overigens ook prima vind. Zoals Snuff zegt, een all rounder met een uitstekende performance.
moxie66 Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 sluit me geheel aan bij Snuff en Wim. ik heb een Semogue Texuco, ook een 2 band, en is zeker mijn favoriete kwast. Hij is veel zachter dan mijn Simpsons Berkeley Best en heeft veel meer backbone dan de silvertip fibre. succes met de keuze.
Marcel Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Aan het bovenstaande heb ik weinig toe te voegen, een meer dan uitstekende kwast voor een mooie prijs.
prta74 Posted June 8, 2014 Author Posted June 8, 2014 Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb zo'n vermoeden dat de Semogue een mooi Vaderdag cadeau gaat worden
wimbouman Posted June 15, 2014 Posted June 15, 2014 Hartelijk dank voor de reacties.Ik heb zo'n vermoeden dat de Semogue een mooi Vaderdag cadeau gaat worden
Razor77 Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 Sinds mei in mijn bezit. Super kwast, mooie prijs ook. Aanrader!
Recommended Posts