Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hoi heren en dames (het dames forum is nog leeg :P ) ik ben Rick en van 1986.

Ik ben hier, zoals velen, via GoT.

Vroeger toen ik nog alleen een vlassig snorretje moest scheren gebruikte ik een Gillette Mach3 met Gillette scheergel. Dat ging goed tot ik wat meer en dikkere baardgroei kreeg. Die mesjes zaten altijd na 1cm vol en ik kreeg er een geïrriteerde bultenkop van :( .

Op aanraden van een kennis ben ik toen met een Philishave gaan scheren wat al beter werkte. Glad werd het echter niet en het schoot niet op. Maarja je moet iets.

Na jaren op tweakers kwam ik het oude scheertopic tegen op GoT en ik wist meteen wat ik wilde hebben van de Sint ;) Ik heb een startsetje van Paul Kox gekregen en kon meteen aan de gang.

Hierin zaten:

• Lord L6
  • Personna Red mesjes
  • Bolzano mesjes
  • Gillette Bleue extra mesjes
  • Proraso zeep (groen)
  • nog een naar amandel ruikende zeep
  • Omega kwast
  • Tasje
  • Aluin blok

Het scheren ging me goed af en vond het nog leuk ook.

Sindsdien ga ik elke vakantie opzoek naar zepen kwasten mesjes enz...

Momenteel heb ik +/- 15 zepen/cremes (gehad), 15-20 verschillinde soorten mesjes getest, 5 kwasten, +/- 20 aftershave balsems, een Lord L6 & Muhle R41 (laatste aanwinst) en ik kijk altijd uit naar meer.

Het leuke van de hobby is dat de meeste spullen echt goedkoop zijn.

De gebruikte mesjes stop ik trouwens in een snoepblikje. Wat doen jullie daarmee?

Zoiets dus: mint_tin_1970_silver.jpg

Edited by Guest
Posted

Welkom Rick :)

De gebruikte mesjes stop ik trouwens in een snoepblikje. Wat doen jullie daarmee?

Zoiets dus: mint_tin_1970_silver.jpg

Ook zoiets, ik gebruik een smintblikje.

smint-mints-menta.gif

Posted

Zal even wat uitleg geven met wat er staat.

Op de bovenste plank staat: (van links naar rechts)

- SRL gelei (niet om te scheren)

- Paco rabane Ultra violet douchegel

- Paco rabane Ultra violet aftershave

- Givenchy Play eau de toilet

- Goedkoop kwastje

- Wilkinson kwast Pure Badger

- Rituals Ice Cool douche gel

- Blik met klein spul

- ORS

- The Simpsons aftershave gel (Admiranda, uit Italië)

- 2 kleine flesjes shampoo

- Rituals Scrubzout

Posted

Misschien een home made morningstar maken. :P

Morning_Star_Mace.jpg

Ik stop ze in een blikje omdat je ander je handen leip open kunt halen als je je vuilniszak weggooit (of de zal loopt helemaal leeg in je huis).

Posted

Hallo Rick,

Denk, dat de aanmeldingen elkaar hebben gekruist. Er zitten naar ik heb begrepen twee dames op dit mooie forum.

Je hebt al een mooie collectie opgebouwd. Oh ja, niet te hard slaan met die morgenster...veel plezier op het forum.

• 3 years later...
Posted

Ik ben al een hele tijd niet echt actief meer hier. en dat komt omdat ik ben gaan minderen met glad scheren. Ik ben van om de dag scheren, naar 1 keer in de 4 dagen naar scheren als ik zin had.

Ik liep dus met een flinke stoppelbaard rond en ik moest soms eerst met de tondeuse aan de gang om er met mijn Muhle R41 doorheen te komen. Dat was niet handig dus ik ben maar wat ritme gaan aanbrengen in mijn scheer cyclus, dat werd om de drie dagen scheren. Ik ik scheer nu ook weer vaker met mijn Lord L6, dat gaat wat makkelijker dan met de Muhle R41. Ik weet eigenlijk niet echt hoe dat komt, misschien omdat ik minder oefen?

Eigenlijk heeft het passen van mijn trouwpak een beetje de doorslag gegeven om mijn stoppelbaardje te laten staan. Ik ga ik Italië trouwen, en het Italiaanse pak icm mijn kapsel (zijscheiding) en stoppelbaard was een perfecte combi (volgens de verkoper, en m'n ma).

In het begin frummelde ik dat met mijn tondeuse met de kortste kam in elkaar. Maar heel toevallig mocht ik de Philips OneBlade testen (QP6520) via the insiders (gratis spullen testen vaak eten, driken en huishoudelijke artikelen www.theinsiders.eu )

Ik zal in de review sectie wel een review plaatsen, dan kan iedereen beoordelen od het wat is.