Jump to content

Wie kan mij helpen met mijn Avatar?

SakasakaHeyhey

Recommended Posts

Hallo allemaal,

In dit leuke forum zie ik verschillende leden met een (leuke) avatar en dacht dat ga ik ook doen. Nu blijkt dit niet zo makkelijk en ben eerlijk gezegd de hoop aan het verliezen dat het mij nog gaat lukken :( Ik heb een afbeelding vele malen verkleind en geprobeerd up te loaden, maar het formaat blijft te groot.

Is er iemand hier handig in en zou diegene de afbeelding voor mij willen aanpassen zodat ik deze kan uploaden? De afbeelding kan ik dan via een PB-tje versturen.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Groeten,

Remco

Kan het ook aan de kleuren liggen, dat daar de vele Kb's in zitten?

Alleen als het veel verloop is, gekleurde vlakken zouden toch makkelijk in weinig kb's te vatten moeten zijn?

Valt me nu pas op, dat ik hier nog geen avatar ingesteld heb. Eens kijken wat ik ervoor kan maken ;)

Edited by Guest

Ja hoor, een 80x80 plaatje moet zonder problemen kleiner kunnen dan 6kb. Foto's kun je in het algemeen beter als jpeg opslaan, grafische afbeeldingen met homogene kleurvlakken het beste als gif of png.

Hoi mensen. Reuze bedankt voor alle hulp. Mesmer heeft mij geholpen met mijn Avatar en ik ben er heel blij mee. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Misschien wil hij dit delen hier voor de andere forumleden die nog geen Avatar hebben.

@SakasakaHeyhey: graag gedaan.

De originele afbeelding die SakasakaHeyhey me stuurde was rechthoekig, langer dan breed. Onder het plaatje dat hij nu als avatar heeft stond oorspronkelijk nog tekst.

Een avatar hier kan max 90x90 zijn met een maximaal bestandsformaat van 6kB.

Ik heb de de lengte van de originele afbeelding, de langste zijde, in een grafisch programma aangepast naar 90 en de breedte automatisch mee laten veranderen. Dan heb je dus een afbeelding waarvan de lengte 90 is en de breedte minder.

Vervolgens opgeslagen en bij het opslaan de kwaliteit van de afbeelding iets omlaag gebracht (2 of 3 procent) om zo het bestandsformaat precies op 6kB te krijgen.

Dat was afbeelding 1.

Vervolgens heb ik de originele afbeelding weer gepakt en de breedte, de kortste zijde, verkleint naar 90. Toen een nieuwe lege afbeelding gemaakt van 90x90. De aangepaste afbeelding heb daar toen weer als nieuwe laag in geplakt waar ik aan heb gegeven dat het canvas even groot moest blijven 90x90 dus. Er valt dan dus een stuk buiten beeld (de tekst onder de afbeelding) Even schuiven tot het precies goed staat, lagen samenvoegen, opslaan en weer de kwaliteit met een paar procent verlagen zodat het formaat precies 6kB is en klaar. dit is de huidige avatar van SakasakaHeyhey geworden.

Lijkt veel maar dit heeft me denk ik niet meer dan een minuut gekost. Mijn aanbod om een afbeelding aan te passen blijft ook voor anderen open staan.

Dit is wat ik op een ander forum mag hebben:

Note: The maximum size of your custom image is 150 by 150 pixels or 512.0 KB (whichever is smaller).

512 KB lijkt me wel heel erg groot voor een avatar. Als je dan 30 berichten per pagina (ik heb er zelf 50 per pagina) hebt is dat al 15 MB aan avatars. Dat is erg veel, en gigantisch voor de mobiele gebruikers.

Misschien is het een idee op een topic te maken waar gebruikers hun avatar kunnen plaatsen zodat iemand anders daar kan helpen er een vierkantje of rekhoekje van te maken dat bruikbaar is als avatar.

• 2 months later...

Via tapatalk wordt elke foto meteen op formaat gemaakt, hoef je zelf niet meer te knippen en te comprimeren.

Volgens mij is er ook een optie op imageshack om foto's te comprimeren voor diverse doeleinden, zoals voor op een forum of in dit geval, een avatar.