SakasakaHeyhey Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Hallo allemaal, In dit leuke forum zie ik verschillende leden met een (leuke) avatar en dacht dat ga ik ook doen. Nu blijkt dit niet zo makkelijk en ben eerlijk gezegd de hoop aan het verliezen dat het mij nog gaat lukken Ik heb een afbeelding vele malen verkleind en geprobeerd up te loaden, maar het formaat blijft te groot. Is er iemand hier handig in en zou diegene de afbeelding voor mij willen aanpassen zodat ik deze kan uploaden? De afbeelding kan ik dan via een PB-tje versturen. Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de te nemen moeite. Groeten, Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 http://www.picresize.com kan je het makkelijk zelf doen. 80 x 80 pixels werkt goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 ik heb 60x80 geprobeerd, kom ik maar op 16 Kb uit maar je mag maar 6 hebben, wat best wel weinig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Het is mij ook nog nooit gelukt dus ik houd me warm aanbevolen voor een oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Als het echt niet lukt mag je mij wel een afbeelding sturen. Ik zal dan kijken of ik hem aan kan passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Ik wil ook eventueel wel kijken. Ik zie dat meer mensen het niet lukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Kan het ook aan de kleuren liggen, dat daar de vele Kb's in zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 (edited) Kan het ook aan de kleuren liggen, dat daar de vele Kb's in zitten? Alleen als het veel verloop is, gekleurde vlakken zouden toch makkelijk in weinig kb's te vatten moeten zijn? Valt me nu pas op, dat ik hier nog geen avatar ingesteld heb. Eens kijken wat ik ervoor kan maken Edited June 6, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Ja hoor, een 80x80 plaatje moet zonder problemen kleiner kunnen dan 6kb. Foto's kun je in het algemeen beter als jpeg opslaan, grafische afbeeldingen met homogene kleurvlakken het beste als gif of png. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted June 6, 2014 Author Share Posted June 6, 2014 Zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem. Voel mij nu een iets mindere dumbass:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem. Voel mij nu een iets mindere dumbass:-) Je mag hem naar mij mailen. Kan ik kijken wat ik kan doen yournick[at]gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Ik zelf heb http://mypictr.com/?size=100x100 gebruikt. Hier moet je dan snijden en een keuze maken ivm de pixels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Dit is wat ik op een ander forum mag hebben: Note: The maximum size of your custom image is 150 by 150 pixels or 512.0 KB (whichever is smaller). Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Hoi mensen. Reuze bedankt voor alle hulp. Mesmer heeft mij geholpen met mijn Avatar en ik ben er heel blij mee. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Misschien wil hij dit delen hier voor de andere forumleden die nog geen Avatar hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 @SakasakaHeyhey: graag gedaan. De originele afbeelding die SakasakaHeyhey me stuurde was rechthoekig, langer dan breed. Onder het plaatje dat hij nu als avatar heeft stond oorspronkelijk nog tekst. Een avatar hier kan max 90x90 zijn met een maximaal bestandsformaat van 6kB. Ik heb de de lengte van de originele afbeelding, de langste zijde, in een grafisch programma aangepast naar 90 en de breedte automatisch mee laten veranderen. Dan heb je dus een afbeelding waarvan de lengte 90 is en de breedte minder. Vervolgens opgeslagen en bij het opslaan de kwaliteit van de afbeelding iets omlaag gebracht (2 of 3 procent) om zo het bestandsformaat precies op 6kB te krijgen. Dat was afbeelding 1. Vervolgens heb ik de originele afbeelding weer gepakt en de breedte, de kortste zijde, verkleint naar 90. Toen een nieuwe lege afbeelding gemaakt van 90x90. De aangepaste afbeelding heb daar toen weer als nieuwe laag in geplakt waar ik aan heb gegeven dat het canvas even groot moest blijven 90x90 dus. Er valt dan dus een stuk buiten beeld (de tekst onder de afbeelding) Even schuiven tot het precies goed staat, lagen samenvoegen, opslaan en weer de kwaliteit met een paar procent verlagen zodat het formaat precies 6kB is en klaar. dit is de huidige avatar van SakasakaHeyhey geworden. Lijkt veel maar dit heeft me denk ik niet meer dan een minuut gekost. Mijn aanbod om een afbeelding aan te passen blijft ook voor anderen open staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Hulde Mesmer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Dit is wat ik op een ander forum mag hebben: Note: The maximum size of your custom image is 150 by 150 pixels or 512.0 KB (whichever is smaller). 512 KB lijkt me wel heel erg groot voor een avatar. Als je dan 30 berichten per pagina (ik heb er zelf 50 per pagina) hebt is dat al 15 MB aan avatars. Dat is erg veel, en gigantisch voor de mobiele gebruikers. Misschien is het een idee op een topic te maken waar gebruikers hun avatar kunnen plaatsen zodat iemand anders daar kan helpen er een vierkantje of rekhoekje van te maken dat bruikbaar is als avatar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Dat is zeker een goed idee marzman. Er zullen naar mijn mening genoeg mensen zijn die het zullen waarderen:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Is dat topic voor die avatar al ergens? Ik wil er ook wel eens 1 maar lukt me niet om hem klein genoeg te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Via tapatalk wordt elke foto meteen op formaat gemaakt, hoef je zelf niet meer te knippen en te comprimeren. Volgens mij is er ook een optie op imageshack om foto's te comprimeren voor diverse doeleinden, zoals voor op een forum of in dit geval, een avatar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Shrink Pictures Online image resizer Ik wil je ook wel helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Ik ben ook altijd bereid om te helpen met een avatar. Stuur maar een pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Ik ben ook altijd bereid om te helpen met een avatar. Stuur maar een pm. Hoi, Hier idem, geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Nou vooruit, hier ook! Dus je hebt het voor het kiezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Longschade heeft het al gefixt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts