DoubleB Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Nooit echt een pak gehad, ik redde het altijd wel met een nette broek en colbertje. Echter komen er wat gelegenheden aan die toch wel vereisen dat ik een pak draag. Nu heb ik me er nooit zo mee bezig gehouden en daardoor is er toch wel een wereld voor me open gegaan...wat een keuze aan pakken. Het idee van een maatpak sprak me wel aan, maar daar betaal je ook voor. Na wat rond gezocht te hebben op internet kwam ik op Itailor. Op deze site kun je je pak samenstellen, je maten invoeren en 4 weken later ontvang je je handgemaakte pak. 130 euro, rechtstreeks uit Thailand. Ik was zeer sceptisch, maar ook zeer geinteresseerd en zoals dat met de scheerproducten ook gaat; gewoon uitproberen... Veel reviews gezocht (overwegend positief) en er gewoon eentje besteld. Ben erg benieuwd en verwacht er niet teveel van. Ben vooral ook benieuwd of er mensen zijn die graag veel in pak (moeten) lopen of er verstand van hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ik heb in mijn studententíjd veel in pak gelopen doordat ik altijd wel ergens een bestuursfunctie had. In mijn werkende leven heb ik zelden een volledig pak aan. Wel altijd een net jasje die meestal bij Setpoint vandaan komen. En dat dan over een goed dress shirt boven een mooie spijkerbroek. Hoor graag, en zie, wat het resultaat van je aankoop is. Jezelf opmeten is nog niet zo eenvoudig lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Het is persoonlijk maar voor dat geld zou ik het risico niet nemen en naar suit supply gaan. Met een waardebon kunnen ze daar best iets vermaken waarna het goed past Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Ik liet vorig jaar een pak maken in Japan, kreeg een uitgebreide vragenlijst met allerhande maten die ik moest nemen en hoe te werk te gaan. Moet zeggen dat voor de prijs die ik betaalde ik heel tevreden was, paste zoals het hoort. Hopelijk is dat van jouw ook een succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Leuke site! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Is inderdaad een leuke site. Ik loop al vele jaren in pak. Werk op het hoofdkantoor van een bank dus moet een strak pak zijn. Ik heb pakken van 200-700 euro. Verschil is de kwaliteit van de stof en hier en daar de afwerking. Pak van 700 blijft over het algemeen langer mooi. Vraag is of dat interessant is. De snit van pakken verandert namelijk. Dus de laatste jaren koop ik pakken in dr aanbieding. 2 voor 399 of 299. Gewoon in Nederland. Bevalt mij uitstekend . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Ik heb een pak in Vietnam laten maken toen ik daar was (kon zelf de stof, kleur kiezen enzo), maar om eerlijk te zijn vind ik de goedkope massapakken van hier er beter uitzien als dat pak. Ze hebben mijn maten opgemeten, maar om nou te zeggen dat het zo perfect op maat is. Voor de volgende gelegenheid neem ik toch van hier een niet-maatpak mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 De eerste en laatste keer dat ik mezelf publiekelijk in een pak vertoond heb, was toen ik trouwde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 De eerste en laatste keer dat ik mezelf publiekelijk in een pak vertoond heb, was toen ik trouwde en zelfs dat heb ik niet in een pak gedaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
decraew Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Persoonlijk hou ik enorm van italiaanse (stijl) maatpakken. Confectie is goed genoeg voor mij, ik vind meestal perfect mijn maat in die dingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Ik heb wel een tweetal pakken in Schotland laten maken. Een met smoking en zwarte gilet en een grijs tweed. Maar beide met kilt. Ga nu a.s. Donderdag me op laten meten voor een Schots tartan broek net gilet in speciale tartan can mijn orde " Keepers of the Quaich" . Die fa ik dragen met een smoking. Overhenden moet ik op maat laten maken als ik een stropdas of vlinderstrik wil dragen. Dit omdat ik een stierennek heb en kan geen overgemd vinden waar ik de bovenste knop dicht kan krijgen. Overhemden laat ik maken door Town and Country Store en bij Voorwinden in s'Gravendeel. Mijn kiltpakken worden door Kinloch Anderson in Leith gemaakt. Daarnaast twee nette pakken laten vermaken door suitsupply. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Dat ziet er geweldig uit Jock! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Ik heb wel een tweetal pakken in Schotland laten maken. Een met smoking en zwarte gilet en een grijs tweed. Maar beide met kilt. Ga nu a.s. Donderdag me op laten meten voor een Schots tartan broek net gilet in speciale tartan can mijn orde " Keepers of the Quaich" . Die fa ik dragen met een smoking. Overhenden moet ik op maat laten maken als ik een stropdas of vlinderstrik wil dragen. Dit omdat ik een stierennek heb en kan geen overgemd vinden waar ik de bovenste knop dicht kan krijgen. Overhemden laat ik maken door Town and Country Store en bij Voorwinden in s'Gravendeel. Mijn kiltpakken worden door Kinloch Anderson in Leith gemaakt. Daarnaast twee nette pakken laten vermaken door suitsupply. Haha, cool, netjes hoor. Hier paar tailored suits van suitsupply, prima prijs/kwaliteit verhouding en service, heb ook in het verleden pakken besteld bij itailor - prima prijs, en zag er prima uit voor een "maatpak", maar allebei doen ze teniet aan de complete bespoke pakken, oger in a'dam is prima (ligt eraan wat je prima noemt) te doen qua prijs voor bespoke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 4 weken verder en het pak, overhemd en stropdas zijn allen binnen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Echt heertje. Ziet er netjes uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Voor wat ik kan zien, ziet het er mooi gesneden uit. Maar, .... mijn mening, dus UMKAZ ....; stropdas draag je goed (bovenste knoopje overhemd dicht en goede knoop), of niet. Zeker als je een maatpak draagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Voor wat ik kan zien, ziet het er mooi gesneden uit. Maar, .... mijn mening, dus UMKAZ ....; stropdas draag je goed (bovenste knoopje overhemd dicht en goede knoop), of niet. Zeker als je een maatpak draagt. +1 (je draagt toch ook geen gymschoenen eronder?) Een goed(e) (dubbele Windsor geknoopte) stropdas maakt het af! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Hangt er maar net vanaf waar en met welk doel je je pak draagt. Voor een vrijdagmiddag uitstraling vind ik het prima kunnen. Als je een stevige onderhandeling in gaat dan zou ik de stropdas ook iets netter knopen en het shirt dicht. Zelf hou ik me ook niet altijd aan de dresscode. De mouwen van mijn shirts zijn eigenlijk net een cm te lang en ik knoop de boorden van de mouwen nooit dicht. Daarnaast draag ik bijna altijd zwarte boots. Ook onder een pak. Het belangrijkste is dat alles bij elkaar past en je een uniforme uitstraling hebt. Sluit je identiteit niet op in een maatpak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 is weer heel persoonlijk maar ik prefereer een gewone Windsor en het liefst een smallere stropdas (wol) en button down overhemd.. etc. Maar ziet er goed uit op de foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 TS vraagt: Ben vooral ook benieuwd of er mensen zijn die graag veel in pak (moeten) lopen of er verstand van hebben. Zelf altijd de volgende regel gehanteerd: beter te netjes dan te slordig! (Een stropdas kan makkelijk af als het net té is.) Heb ook in pak met t-shirt eronder gelopen, bij een wat minder formele gelegenheid. Maar als je een stropdas draagt als nette "verplichting" draag 'm dan goed. En de stropdas van de TS vind ik ehhh sorry; amateuristisch in verhouding met het pak Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Ik ben het met jullie eens hoor mannen. Reden dat het knoopje niet dicht was had ermee dat ik even snel een foto wilde maken van het pak. Normaal zou het knoopje dicht zijn. Overigens vind ik niet dat een dubbele windsor de enige manier is. Four in the hand kan ook prima. Ligt er maar aan wat de gelegenheid is. Zelfde met een pochet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Of een enkele windsor. Belangrijkste is denk ik de keuze. Ik loop altijd in pak en zie veel mensen met een net iets loshangende das. En dat kan niet. Dan is het geen keuze maar gewoon slonzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Ik laat geregeld jasjes op maat maken door Michel: http://www.tbedressed.nl/. Een heel pak heb ik nog niet bij hem besteld, maar zijn jasjes zijn echt heel goed. Je moet wel over alles een beslissing nemen, niet alleen over de stof. Ook over 1 of 2 split, 2 of 3 knopen, de vorm van de revers, kissing buttons of niet? De draad geput? De onderkant van de kraag. Welke soort knopen? Je ontwerpt eigenlijk zelf je eigen jasje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts