Jump to content

Mijn restauratie project verknald!!

Noxa

Recommended Posts

Gloeiende GVD, en meer van zulke taal!!

De afgelopen weken ben ik bezig geweest een scheermes te restaureren. De scales waren niet meer te redden dus daar had ik nieuwe voor gemaakt uit peren-hout. Het mes was behoorlijk aangetast en heb ik al flink wat uren op staan schuren. Al met al flink wat werk maar het eind resultaat was eigenlijk wel erg mooi aan het worden. Laat ik het zo zeggen, ik zou mezelf best een schouderklopje willen geven, want ik was best trots op het naderende eind resultaat.

Maar dan.... Tijdens de pas sessie van de scales en het mes laat ik het mes uit mijn handen vallen op de werkbank met dit als gevolg...

IMG_2821.jpg

En zo had hij er ongeveer uit moeten gaan zien:

IMG_2822.jpg

Dat is jammer. Je was zo te zien goed onderweg. Nu een keer diep zuchten, een ander mes scoren, en die in de scales frutselen. En niet weer laten vallen.

Pindakaas! Komende weken zal ik kijken of ik het mes in kan korten en er passende scales bij kan maken. Vandaag ben ik gestart met het schuren van een wedge waar ook scales voor gemaakt moeten worden. Op naar de volgende!!

Pindakaas! Komende weken zal ik kijken of ik het mes in kan korten en er passende scales bij kan maken. Vandaag ben ik gestart met het schuren van een wedge waar ook scales voor gemaakt moeten worden. Op naar de volgende!!

That's the spirit.

Ik ben ook zo onhandig, liet maandag mijn nieuwe Muhle R89 Twist op de grond vallen, lanceerde op 1 of andere vage manier richting mijn novilon vloer buiten mijn badkamer, geen schade, gisteren viel het weer uit mijn handen nu op mijn tegels van de badkamer, afdruk in het chroom van van de draaiknop aan de steel.

Volgens mij heeft de hele straat mij kunnen horen vloeken....

Ik weet hoe je je op dat moment heb gevoeld.

Oeps dat is echt zuur! Echt zonde.

Maar inkorten is goede optie. Ga je voor de ronde of rechte punt?

Edited by Guest

:twisted: Jeuuhtje man das inderdaad balen als een stekker.

Zo dichtbij de eindstreep en dan zoiets, dan moet je maar weer alle moed bij elkaar schrapen om weer verder te gaan das echt ....................... :x:x

Kan je alleen veel succes met het verdere voortgang wensen.