Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een ASB die niet of nauwelijks ruikt (zodat ik er een cologne over heen kan gooien) en ik heb een hekel aan plakkerige dikke ASB's dus bij voorkeur moet hij ook nog lekker weg smeren.

Als klap op de vuurpijl zou het helemaal mooi zijn als deze ASB ook nog eens lekker verkoelend werkte, ik ben gek op de menthol kick :).

Posted

Sanex Sensitive voldoet aan veel van je eisen. De REWE ASB is nog beter, maar die ligt helaas niet meer in de schappen volgens mij.

Posted

Zelf maken. Heb bijna mijn voorraad op en ga dan afmeten hoe ik dat in elkaar klop en dat op het forum publiceren. Dat is een basis, die je met allerlei toevoegingen op geur en gevoel kan brengen.

Posted

Ik heb, nu in de reclame bij het Kruitvat, Nivea Sensitive Aftershave Balsem gekocht, ik ben daarover erg tevreden. Alleen geen menthol...

Posted

Thnx ik zal van de week even shoppen met deze tips.

Overigens verkoop BdF een ASB die Freschezza Polare heet, is dat wat ik er van verwacht? Een verkoelende ASB, of interpreteer ik de titel verkeerd?

Posted

Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Maar ik wil misschien ook wel iets wat helemaal niet kan.

Posted
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Maar ik wil misschien ook wel iets wat helemaal niet kan.

Als ik jou was zou ik voor die Nivea ASB gaan uit de supermarkt. Die is niet supervet en volgens mij zon beetje geurloos.

Posted

Overigens verkoop BdF een ASB die Freschezza Polare heet, is dat wat ik er van verwacht? Een verkoelende ASB, of interpreteer ik de titel verkeerd?

Hoi Noxa,

Is niet zo verkoelend als je zou verwachten vanwege de naam. Weet ook niet of we die nog hebben, want is van de serie die er uit gaat. TFS heeft niet een heel frisse geur in het assortiment op dit moment.

Posted

Als ik jou was zou ik voor die Nivea ASB gaan uit de supermarkt. Die is niet supervet en volgens mij zon beetje geurloos.

Ik vind hem helemaal niet geurloos, en ik vind de geur ook niet erg prettig. Uekaz natuurlijk!

Posted

Ik vind hem helemaal niet geurloos, en ik vind de geur ook niet erg prettig. Uekaz natuurlijk!

Ik ben op het moment te verkouden/verstopt om te kunnen kijken of dit nou aan mij ligt.

Maar als jij zegt dat hij wel ruikt geloof ik je hoor :)

Ik heb het overigens (even nagekeken) over de Sensitive variant. Als hij ruikt laat mijn geheugen me in de steek maar ik vind hem iig niet sterk ruiken of iets dergelijks. Uekaz in inderdaad!

Posted

Hoi Noxa,

Is niet zo verkoelend als je zou verwachten vanwege de naam. Weet ook niet of we die nog hebben, want is van de serie die er uit gaat. TFS heeft niet een heel frisse geur in het assortiment op dit moment.

Ok thnx.

• 2 weeks later...
Posted

:lol::lol::lol::lol::lol::arrow::lol::o8-)

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een ASB die niet of nauwelijks ruikt (zodat ik er een cologne over heen kan gooien) en ik heb een hekel aan plakkerige dikke ASB's dus bij voorkeur moet hij ook nog lekker weg smeren.

Als klap op de vuurpijl zou het helemaal mooi zijn als deze ASB ook nog eens lekker verkoelend werkte, ik ben gek op de menthol kick :).

Hi Noxa,

Ik heb van Kruidvat eigen merk de aftershavebalm sensitive. Die smeert goed uit en ruikt niet sterk. Die balm van Nivea sensitive ruikt volgens mij ook niet heel sterk van wat ik mij kan herinneren (heb 'm zelf nu niet meer staan). Voor het verkoelende effect voeg ik in de palm van mijn hand waar de balm al in zit een paar druppels pepermuntolie toe en gebruik dat voor na het scheren. Eucalyptusolie werkt denk ik ook wel.

Groeten Remco

Posted
AOS heeft een balsem genaamd unscent.verkrijgbaar bij WOWHD

wie of wat is wowhd?

Posted

Ja, dit klopt, ik heb daar wel is de scheercreme en de pre shave oil van AOS besteld.

En beide de unscent versie.

Posted

Heb inmiddels een flesje ASB van Clinique gekocht. Niet vet, werkt goed maar helaas geen verkoeling. Ga binnenkort de ASB van Proraso eens proberen.

Posted

Die heb ik inmiddels een paar keer gebruikt, zowel na het scheren als ter verkoeling van wat muggebulten. Prima spul, verzorgend, wordt snel opgenomen en hij was voor mij niet vettig. De geur blijft maar kort aanwezig.

• 1 month later...
Posted (edited)

Zal in NL moeilijk te krijgen zijn maar ik kan je dit oeroude portugese product van harte aanbevelen en doet exact wat je wil. Is een nagenoeg geurloze aftershave gel met beetje menthol voor een fris gevoel en wordt vaak gemengd gebruikt met een ASL of eau de toilette, cologne die je zelf lekker vindt. Hersteld de huid, is niet vettig zoals vele ASB en gaat puistjes en razor burns tegen. Is piepkleine tube van 37 gr maar je moet ook slechts een druppel ter grote van een erwt gebruiken. B.v. beetje ASL of cologne samen met 444 in de handpalm en vervolgens uitsmeren op het gezicht. Tube kost hier tussen de 2,6 en 4 euro. Huid voelt fris, soepel, niet vet maar ook niet uitgedroogd en zacht aan. Op B&B zijn ook wat reviews te vinden. 444 is hier ook bekend om z'n aluinblok maar die heb ik niet. Ik vind de menthol trouwens wel meevallen, ruikt het slechts een beetje. Als je het op je huid smeert geeft het op de gevoelige plekken eventjes een lichtbrandend gevoel maar is niet akelig. Daarna geeft het een fris verzachtend gevoel. Echt heel apart spul en bevalt me zeer goed. :-) nu combineer ik het met een eau de toilette die ik toevallig nog had staan. Combinatie met Floid schijnt ook erg goed te zijn.

"Para depois de barbear" betekent letterlijk "voor na het scheren" en 444 is de product benaming.

Had 't al eerder bij een oude drogisterij zien liggen maar dacht da's vast een ouwemannetjes middel en deze week pas aangeschaft uit nieuwsgierigheid (en vanwege de goede recenties die ik las op B&B en het portugese forum BC) en werkt boven verwachting goed. :-)

Je kan het ook los gebruiken zonder te mengen maar ook dan slechts piepkleinbeetje op b.v. vochtige huid smeren ter grootte van een erwt. Sommigen maken de fout veel te veel te smeren alsof het een gewone gel is en dan loop je de hele dag met een plakkerige bagger op je smoel.:-)

14609743177_8a016967ae.jpg

P_20140731_200242 por João Carlos Soares, no Flickr

Edited by Guest