Jump to content

Hermes Fur den starksten Bart

Kogel

Recommended Posts

vedumagu.jpg

Zag er niet uit maar na een flinke poetsbeurt en de polijstmachine van mijn wijlen grootvader een mooi resultaat. Wil het handvat er niet afhalen want het zit nog zo mooi in elkaar. Dus ik krijg hem niet helemaal mooi bij de tang. Mooi zilveren logo.

Edited by Guest

Vandaag over de 1000, 3000, 5000 en 8000 gehaald. Daarna paddlestrop met diamand en wat andere leders. Ben benieuwd, zal vrijdag worden. En ik moet ook nog even scheren met twee messen die Buffl voor mij gpheeft geslepen. Waarvoor heel veel dank!

Oef, vanmorgen hiermee geschoren. Leek goed te gaan. Alleen al snel een paar nicks. Later op de dag last van irritatie etc. Geen idee hoe dat komt. Moet iets mis hebben gedaan bij het slijpen. Maar ik weet niet wat. Ook al met mijn boker geschoren die buffel heeft geslepen. Geen centje pijn.

Vandaag over de 1000, 3000, 5000 en 8000 gehaald. Daarna paddlestrop met diamand en wat andere leders. Ben benieuwd, zal vrijdag worden. En ik moet ook nog even scheren met twee messen die Buffl voor mij gpheeft geslepen. Waarvoor heel veel dank!

Probeer het eens zonder de diamant.. Of niet meer dan een paar keer op en neer, dat kan net te veel zijn geweest.

Minder is beter met de sprays, blijven experimenteren :)

Oef, vanmorgen hiermee geschoren. Leek goed te gaan. Alleen al snel een paar nicks. Later op de dag last van irritatie etc. Geen idee hoe dat komt. Moet iets mis hebben gedaan bij het slijpen. Maar ik weet niet wat. Ook al met mijn boker geschoren die buffel heeft geslepen. Geen centje pijn.

Hi Kogel,

Dit is vrij herkenbaar, na het scheren met een mes dat vanaf de naniwas (in mijn geval was dat tot 12.000 gevolgd door crox of dovo's zwarte pasta op leer) komt had ik ook altijd wat huidirritatie. Ik denk dat het niet persé door de diamant spray komt maar het kan zijn dat de snede daardoor nog iets meer onvriendelijk wordt.

Je kan diamant spray op een ander medium proberen zoals vilt of crox op leer proberen. Dat schijnt ook wat vriendelijker te zijn. Ik denk dat direct scheren vanaf de 8000 gevolgd door schoon leer ook niet het gewenste resultaat gaat geven maar je kan het proberen.

Als je het allemaal uitgeprobeerd hebt en het bevalt niet, vergeet dan die synthetische stenen. Behoud de 1000 en koop er een goede coticule bij. Of behoud alle naniwas en koop er een Jnat bij voor na de 8000

Hmm, net een hele serie naniwas gekocht. Zou zoiets aan stene liggen of aan techniek. Iemand als lyn. Abrahams is erg te spreken over de ss van naniwa. Dus lijkt mij dat dat gewoon moet kunnen eigenlijk.