cutthroat Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 - EJ DE89L - Rapira - Jerusalem silvertip - TOBS Jermyn Street cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB De laatste keer dacht ik al wat trekkerigheid op de XTG pass te bespeuren bij dit mesje, maar vandaag was dit overduidelijk aanwezig. Voor de rest voelde het mesje nog wel redelijk scherp en smooth. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en wat touch-ups op de hals was het resultaat toch een goede DFS. Toch was dit de laatste beurt voor dit mesje, en het zal zeker geen favoriet worden. Drie scheerbeurten uit een mesje vind ik niet erg wereldschokkend. Aluin gaf flink prik, en de Pinaud deed daar nog een schepje bovenop. Gelukkig was de Kruidvat ASB voorhanden om de boel te blussen. Fijne week iedereen!
Marcel Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Semogue TSN LE2012 TFS Summer Merkur Progress Polsilver (vers) Pinaud Citrus Musk en 444 balm 2 pass en DFS, heel fijn!
Johan Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Hotelkamershave, dus mijn vaste producten: - Feather Popular (reis)krabber - Personna Platinum Chrome mesje - Omega Trekpleister kwast - Palmolive Classic scheercreme - HEGA Rakbalsam aftershave - Davidoff Cool Water EdT Ontbijten en de deur uit!
Robert79 Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Merkur Progress Polsilver stainless 1* Muhle Silvertip Fibre TFS Razo zero Proraso groen Proraso ASB groen Vandaag voor de tweede keer dit mesje gebruikt maar dan met de Merkur progressen had het gevoel dat het mesje trok. Met 2 passes een toch een DFS Resultaat, maar ga morgen een andre krabber met een ander mesje proberen.
Marcel Posted June 2, 2014 Posted June 2, 2014 Ik had vanochtend dezelfde combinatie van krabber en mesje, maar dat liep vlekkeloos bij mij. Typisch geval UEKAZ
cutthroat Posted June 3, 2014 Author Posted June 3, 2014 - EJ DE89L - Supermax stainless - Jerusalem silvertip - BdF raffinato - Aluin - La Toja manantiales ASB Vandaag maar eens een Supermax om te proberen, maar ik voel gelijk al dat ik geen vrienden ga worden met dit mesje. Het mesje voelt maar matig scherp en smooth. De gebruikelijke drie passes (WTG, XTG en ATG) en twee flinke touch-ups op de hals leveren een DFS op. De aluin geeft nauwelijks prik en de La Toja voelt en ruikt zoals altijd heerlijk.
Harkos Posted June 3, 2014 Posted June 3, 2014 Mühle Silvertip 3 band Klar Kabinett Gillette Fatboy Croma Diamant Stainless 7e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS De Croma blijft verrassen. In de Fatboy op 5 doet hij het zonder haperen voor de 7e keer met een perfect resultaat. Wordt voor mij een van de betere mesjes als het zo blijft. Klar weer pure verwennerij.
Robert79 Posted June 3, 2014 Posted June 3, 2014 Lord L6 Lord 'super stainless' (dank aan Reza) Muhle Silvertip Fibre TFS Razo Zero Pre-shave Proraso groen Proraso groen ASB Voor het eerst deze combi uitgevoerd zonder problemen, maar moest wel werken om in een 2passes tot een DFS te komen.Ben vergeleken met gisteren weer eens tevreden.
moxie66 Posted June 3, 2014 Posted June 3, 2014 Met nieuwe scuttle, een verjaardag cadeau speciaal voor mij gemaakt! fab, erg blij mee.
cutthroat Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 - EJ DE89L - Supermax stainless - Jerusalem silvertip - TOBS Mr. Taylor's cream - Aluin - Florida water - Kruidvat ASB De tweede beurt met deze Supermax voelde wat beter als de vorige, het mesje voelt nu redelijk scherp en smooth. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een touch-up onder de kin is het resultaat BBS. De aluin gaf geen kik, maar de Florida water deed het dubbel. Deze sinds een tijdje weer gebruikt. Ik vind 'm best lekker, en als de kruidnagel niet zo overduidelijk aanwezig zou zijn, zou deze cologne best tot één van mijn favorieten kunnen horen. Lekker afgemaakt met de Kruidvat ASB.
Marcel Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Semogue TSN LE 2012 Haslinger Schafmilch Pearl TTO Open Comb Polsilver stainless TFS Bergamotto Neroli ASB De Pearl heb ik vanochtend voor het eerst geprobeerd, een heerlijk efficiënte krabber! Ik had geen moeite om de juiste hoek te vinden, dat ging vanzelf. Een DFS in 2 passes.
Harkos Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger Le Père Lucièn - le Savon du Barbier Merkur 38c Barberpole Croma Diamant Stainless 8e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS Vanmorgen weer een goede beurt met de Croma, nummer 8. Te merken is, dat het mesje is gebruikt, maar voelt nog steeds lekker scheerbaar. Voor het eerst in de 38c gebruikt, maar dat blijkt ook weer een goede combi. Wordt een topscorertje bij mij! @Marcel die Pearl OC is die vergelijkbaar met een Fatip kwa prestaties. Heb een Fatip en overweeg ook een Pearl OC, maar twijfel nog.
marco Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Software: The Bluebeards Revenge - shavingcream - aftershave cologne - postshave balm Hardware: Omega 10019 EJ de89l Polsilver (4*) Weer prima geschoren, toch blij dat ik nog niet alle Polsilver verkocht heb, maar mis toch ook een beetje de Personna super blue. Met deze crème merk ik toch echt wel het verschil in prestatie tussen deze kwast en de Mühle silvertip fibre. Veel minder schuim met dezelfde hoeveelheid crème.
Lampuhkap Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Woensdag, week doormidden. Tijd voor een shave! Setup: Merkur 34C HD Supermax Stainless Simpson Wee Scot How To Grow A Moustache Cavendish Captain's Choice Cat O' Nine Tails Bay Rum Aftershave Vandaag in het haar: Layrite Super Hold Tis weer even geleden dat de Cavendish aan de beurt geweest is. Dus die mag vandaag weer aan het werk. Die heerlijke hele zoete lucht van pijptabak best gemist. Ook de Wee Scot heb ik al enorm lang niet meer gebruikt, dus ook die weer aan het werk gezet. Normaal komt dat ding alleen in actie rond de vakantie, als ie mee op reis gaat. Maar nu mag ie vandaag ook weer aan de slag Vandaag de boel eens gefacelathered, waar de Wee Scot wel het beste mee tot zn recht komt. Inzepen ging allemaal moeiteloos. Zoveel zeep in het kwastje dat makkelijk 4 passes gehaald konden worden (mocht dat nodig zijn geweest) Mooi 3 passes gehaald met mooi BBS resultaatje. De Supermax mesjes presteren prima. Lekker smooth en redelijk gemiddeld scherp. Shave beëindigd met een hele flinke splash Captain's Choice. Begint met een lichte prik als je hem opdoet, maar daarna toch wel een flinke lange warme gloed op het gezicht, dat een paar minuten aanhoud. Erg lekker! Flink kruidig geurtje ook, dat lang blijft hangen. De Layrite doet t ook weer prima vandaag. Waarschijnlijk de laatste dag van deze week dat ik m in doe. De Reuzel's zijn binnen, dus die gaan nu als eerste op de testbank (2 van de waterbased blikken zijn voor mezelf) Fijne dag verder!
Robert79 Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Lord L6 Personna super blue Muhle Silvertip fiber Proraso pre shave wit Proraso groen Proraso asb balm groen Mijn eerste mesje uit mn bulk voor het eerst gebruikt en had 3passes en wat touch ups een DFS resultaat.
michigalex Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Vandaag weer een shave met de straight. Was weekendje weg en had krabber meegenomen. Weer lekker glad en met de geur van bergamotto neroli forte helemaal compleet.
Harkos Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Vero Black Fibre Harkos® TFS Neroli Strong Pearl TTO Croma Diamant Stainless 9e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS Volhoudertje die Croma! In de Pearl gewoon weer no-nonsense resultaat.
Robert79 Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Lord L6 Personna super Blue 1* Muhle Silvertip Fiber Proraso Pre shave wit Klar Kabinett Proraso ASB wit Vandaag voor de 2e keer met dit mesje geschoren.Ik had een DFS in twee passes en ben tevreden
sashimi Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Thursday P90X3 prep Hot water prep Jeness Dragon Slayer razor - Scrupleworks Swedish Bridle strop - Custom silvertip badger brush - Acca Kappa 1869 cream - cold water splash - Thayer's witch hazel - Acca Kappa 1869 balm - hot shower - Acca Kappa 1869 AdC Lekker rustige sheef. Bijna weekend. Gelukkig. [align=center][/align]
Wulf Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 De Reuzel's zijn binnen, dus die gaan nu als eerste op de testbank (2 van de waterbased blikken zijn voor mezelf) Fijne dag verder! Ik gebruik de reuzel nu 2 maanden (heb ze bij Schorem zelf gekocht aangezien ik daar toch altijd kom voor een knipbeurt) en deze pomade bevalt mij prima. Combineer de rode met de groene (dus eerst de rode waterbased pomade in het haar en dan een lik van de groene oilbased pomade). Geeft mij een uitstekende hold in het haar deze combinatie. Mijn SOTD: Mühle R89 Twist Derby Extra DE mes HJM dassenhaar scheerkwast Dr K's shaving oil Cyril R Salter lime shaving cream (heerlijke limoen geur vind ik) Suavecito menthol vanishing creme Bluebeard's Revenge aftershave
cutthroat Posted June 6, 2014 Author Posted June 6, 2014 - EJ DE89L - Supermax stainless - Jerusalem silvertip - TOBS Jermyn Street cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Het mesje voelt nog redelijk scherp en smooth. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een touch-up onder de kin is het resultaat een DFS. Wel is de plek onder m'n kin niet glad, wat normaal met andere mesjes wel zo is. Het begin van het einde, of toch onoplettendheid? Aluin geeft nauwelijks prik, de Pinaud ietsje meer. Weer geblust met de Kruidvat ASB. Klaar voor de laatste werkdag.
Harkos Posted June 6, 2014 Posted June 6, 2014 Omega Trekpleister EJ classic soap Sandelwood Fatip Grande Croma Diamant Stainless 10e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > DFS Vandaag in de Fatip liet de Croma het na 10 keer afweten. Nog wel een DFS, maar mesje begon te trekken, dus spaarpot.
Lampuhkap Posted June 6, 2014 Posted June 6, 2014 Goedemorgen dames en heren! Vandaag is het weer vrijdag, start van het weekend! En wat is het vandaag? Juist, een scheerdag! Setup: Merkur 34C HD met Supermax Stainless (2) Muhle Silvertip Fibre GFT Coral Skin Food Pre-Shave Klar Kabinett DR Harris Aftershave Milk Pink En in het haar vandaag, voor de 2e keer: Reuzel Waterbased! Ik had weer eens zin in de geur van roosjes. Dus deze setup weer van de plank gehaald. Eerst maar lekker even de boel ingesmeerd met de GFT Skin Food, lekker vast de boel preppen voor scheren. Daarna maar eens een mooi schuimpje gemaakt van de Klar Kabinett. Is met de Muhle geen probleem, al merk ik wel dat ik af en toe wat meer water toe moet voegen omdat ie anders te dik aanvoelt Scheren ging zoals gewoonlijk weer uitstekend. Nette 3 passes met near BBS resultaat. Afgerond met de DR Harris, die echt heerlijk ruikt en uitstekend zijn werk doet, MAAR wel ontzettend dun is, dus ik moet de volgende keer wel wat beter opletten hoeveel dat ik eruit wil hebben....had nu dus weer veel te veel :') Goed, wat de Reuzel betreft: Ruikt heerlijk! Kan het niet helemaal goed thuisbrengen, maar het heeft iets weg van sinaasappel/mandarijn/grapefruit, iets in die richting. Doet me een beetje denken aan de BonaFide Superior Hold die ik eerder heb geprobeerd. Qua hold zit het maar net boven de Suavicito Firme Hold en net onder de Layrite Super Hold. Grijpt echt prachtig aan, kamt makkelijk door en binnen no time zit de boel zoals je het wilt hebben. Word niet echt hard, maar blijft gewoon wel lekker flexibel. Herkammen kan redelijk makkelijk. Drupje water op je handen uitwrijven en even door je haar heen halen. Kam erdoorheen en het zit weer! Prima spul dit! Valt me niet tegen, zeker voor de prijs niet (€14,-) Ben er alleen wel weer pijnlijk achter gekomen dat ik voor een hele mooie volle pompadour gewoon VEEEL langer haar nodig ga hebben.... Dus dat word nog even opsparen Prettig weekend allemaal!
Marcel Posted June 6, 2014 Posted June 6, 2014 Semogue SOC 2 band TFS LE Di'Vino Pearl TTO Open comb Polsilver Stainless Osage Rub Een heerlijke zeep weer van TFS! Schuimt makkelijk op, ruikt erg goed maar de geur blijft beschaafd qua intensiteit. En het belangrijkste: het scheert uitstekend!
Johan Posted June 7, 2014 Posted June 7, 2014 Ik ben weer thuis, dus lang leve de variatie! Feather Popular krabber Personna Platinum Chrome mesje Omega Pro 102 kwast Mijn eigen Palmolive Lavendel mix creme Aluinblokje + REWE ASB Cella Classica cologne Het wordt eens tijd voor een goed lavendelwatertje erbij ... Engels misschien?
Recommended Posts