Jump to content

Lekker glad en vlak

Kogel

Recommended Posts

abytuzud.jpg

Vandaag mijn bestelling van Knivesandtools binnen. Een chosera 1000, een super 12000 en een grote vlaksteen. Meteen lekker aan de slag gegaan en mijn oude stenen gevlakt. Pfff wat waren die hol zeg. Leuk dat dat zo goed werkt. Daarna even twee messen van 1000 naar 2000, 5000 8000 en 12000 gebracht. Ben benieuwd of het gelukt is. Daarna op de mooie paddlestrop van Martin met rough en 1micron diamandpasta, als laatste de latigo black. Nu kan het echt niet meer aan de spullen liggen. En wat zijn die naniwa's een fantastisch formaat stenen zeg!!

Ik vind die plastic basis niet prettig en kocht ze in Duitsland zonder. Kan je ze ook nog aan twee kanten gebruiken. Let wel bij het vlakken dat je of altijd zelfde tijd in water legt ofwel besproeit, wissel je dit af dan zul je merken dat de stenen niet vlak zijn.

En Cutthroat en ik maar wachten...

Blij te horen dat ze bevallen, dat draagt bij aan de voorpret. Wel een goeie, die vlaksteen, die moet ik er eigenlijk ook bijhebben.

En Cutthroat en ik maar wachten...

Blij te horen dat ze bevallen, dat draagt bij aan de voorpret. Wel een goeie, die vlaksteen, die moet ik er eigenlijk ook bijhebben.

Voor scheermessen wel een must have.

Het makkelijkste vind ik het gaan met een diamant plaat, atoma maakt erg fijn spul daar voor.

Schuurpapier werkt ook, als je veel moet vlakken is het wel een gedoe maar het kan zeker wel.