Kogel Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Vandaag mijn bestelling van Knivesandtools binnen. Een chosera 1000, een super 12000 en een grote vlaksteen. Meteen lekker aan de slag gegaan en mijn oude stenen gevlakt. Pfff wat waren die hol zeg. Leuk dat dat zo goed werkt. Daarna even twee messen van 1000 naar 2000, 5000 8000 en 12000 gebracht. Ben benieuwd of het gelukt is. Daarna op de mooie paddlestrop van Martin met rough en 1micron diamandpasta, als laatste de latigo black. Nu kan het echt niet meer aan de spullen liggen. En wat zijn die naniwa's een fantastisch formaat stenen zeg!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Ik heb vandaag de Naniwa ss 12k binnen gekregen en ik weet nu al dat dat er meer zullen volgen. Erg goede steen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Mooie stenen mannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Ik ben jaloers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Ik vind die plastic basis niet prettig en kocht ze in Duitsland zonder. Kan je ze ook nog aan twee kanten gebruiken. Let wel bij het vlakken dat je of altijd zelfde tijd in water legt ofwel besproeit, wissel je dit af dan zul je merken dat de stenen niet vlak zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Mooie verzameling! Ik heb de 8 en 12k ook binnen gekregen van de week. Kijken of ik er vandaag aan toe kom om een mes er over te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 En Cutthroat en ik maar wachten... Blij te horen dat ze bevallen, dat draagt bij aan de voorpret. Wel een goeie, die vlaksteen, die moet ik er eigenlijk ook bijhebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 En Cutthroat en ik maar wachten...Blij te horen dat ze bevallen, dat draagt bij aan de voorpret. Wel een goeie, die vlaksteen, die moet ik er eigenlijk ook bijhebben. Voor scheermessen wel een must have. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 En ik heb ook een grote genomen. Dat werkt heel erg makkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ik zag het op je foto inderdaad. Eens effe overpeinzen tot maandagochtend, welke ik doe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ik heb juist begrepen dat het vlakken van een steen ook prima op watervast schuurpapier op een glasplaat kan. Of heb ik dit verkeerd begrepen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Het makkelijkste vind ik het gaan met een diamant plaat, atoma maakt erg fijn spul daar voor. Schuurpapier werkt ook, als je veel moet vlakken is het wel een gedoe maar het kan zeker wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts