CeesT Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 (edited) Beste Medeforummers, Beetje vreemde titel maar het is wel zo, ben er inderdaad helemaal klaar mee. Ik zal mezelf eerst eens even voorstellen, de naam is Cees, Brabander in hart en nieren getrouwd, vader van drie kinderen en opa van ondertussen 5 kleinkinderen. Ook behoor ik tot het animatie- en verzorgings team van twee schatten van Beagles, onze Beaglebroertjes Guus & Tobi. Al ruim 30 jaar scheer ik nat met de jullie ongetwijfeld welbekende dure mesjes met twee, drie, en zelfs vier bladen zonder eigenlijk echt tevreden over te zijn over het bereikte resultaat om over de kosten van dat alles nog maar te zwijgen. Begrijp me goed, ben niet krenterig hoor maar als ik ergens geld aan uitgeef dan moet het wel werken. Ook heb ik voor de haastklussen een Philps Coolskin scheerapparaat wat ik eigenlijk al helemaal nooit gebruik. Ooit in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht en het ligt nagenoeg nieuw in de kast, gebruik het zo nu en dan om met de tondeuze mijn snor een beetje te fatsoeneren. Zo was ik dus inderdaad al jaren niet helemaal tevreden over de genoemde mesjes en bij mijn jongste zoon had ik al wel eens gezien dat hij een "krabbertje"gebruikte en hij vertelde regelmatig dat dat allemaal prima werkte en bla, bla, bla, je kent dat bij die yuppen . Maar ja, als vader laat je jezelf toch niet even door zo'n snotneus vertellen hoe te scheren. Maar hij bleef bezig en zo werd mijn nieuwsgierigheid toch wel gewekt. Ik had van hem, voor mijn verjaardag, al wel eens een geweldige dassenharen scheerkwast gekregen van E-J en een mooie scheerkom van hetzelfde merk en ook had hij al wel eens een bowl scheercreme voor me meegebracht van ToOBS en ik vond dat allemaal toch wel prima werken en zeg nou zelf een scheercreme van een goed gerenommerd merk met de geur van Sandalwood ruikt, smeert en scheert toch wel ff wat anders dan het busje scheerkledder van Mijnheer G*ll*e**e. Vorige week had mijn laatste dure scheermesje zijn beste tijd gehad en was mijn vrouw vergeten nieuwe aan te schaffen bij de wekelijkse boodschappen en zodoende moest ik er zelf op uit. Eenmaal in de winkel aangekomen verbaasde ik me wederom over de prijs van die mesjes en had ik zo iets van, "dit is gekkenwerk, ik ben er klaar mee", ik ben omgedraaid en onverrichter zaken de winkel uitgestapt. Thuisgekomen heb ik meteen via Internet een Edwin Jagger DE 89LBL besteld en twee proefpakketten DE scheermesjes met, uiteraard, varierende inhoud. Een goede creme en scheerkwast had ik, zoals gezegd, al. De dag erna was het hele spul binnen en kon ik aan de slag. Toegegeven, ik vond het machtig spannend en was tegelijk ook wel een beetje benauwd voor het scheren met een krabber. Met de krabbertjes die ik voorheen gebruikte had ik mezelf echt nog nooit raak geschoren, een blok aluin stond al meer dan 25 jaar onaangeroerd in de kast maar ik vreesde die de komende tijd hard nodig te hebben... 's Avonds toog ik naar de badkamer, mijn vrouw was naar haar werk, dus ik kon voor mijn eerste scheerbeurt met de safety razor eens even rustig de tijd nemen. De Beagles gingen ook mee naar de badkamer voor de mentale ondersteuning (alsof je daar wat aan hebt ). Ik besloot om voor de eerste scheerbeurt te kiezen voor een gematigd scherp mesje van Derby en niet meteen voor een "koppensneller" van Feather. Zoals je ziet, ik had me al redelijk ingelezen in de materie en niet in de laatste plaats via dit leuke forum. Eerst maar even douchen om de baardharen zo zacht mogelijk te maken en vervolgens goed schuim gemaakt mezelf ingezeept en geschoren. Het ging meteen goed, het voelde prima aan en het leek meteen of ik nooit iets anders gedaan had. Geweldig, en een resultaat, verbluffend zo voor de eerste keer. Ik was verkocht. Na die eerste scheerbeurt heb ik alle oude meuk in de vuilnisbak gegooid en gezworen me nooit anders meer te scheren dan met de Safety Razor of misschien in een later stadium zelfs nog wel met een open mes. Ook het hele sfeertje er omheen, het verdiepen in de materie het lezen op internet, het bekijken van filmpjes op Youtube en het delen van informatie via fora ik vind het geweldig. Mijn zoon geniet ook van mijn enthousiasme en we wisselen nu al regelmatig informatie en links uit en hij heeft zelfs al een paar mesjes voor me meegebracht om ook eens te proberen. Ik heb er een interessante en vooral leuke hobby bij. Mijn vrouw vindt het allemaal prima en ook zij zegt te merken dat ik veel gladder geschoren ben de afgelopen dagen. Ik ben er van overtuigd dat dat de komende maanden zelfs nog veel beter zal worden. Al met al een heel verhaal, maar nu weten jullie wat meer over de persoon Cees en mijn beweegredenen om te klassiek te gaan scheren. Ik hoop hier op dit forum van jullie veel over de materie te leren en vooral veel nuttige tips te krijgen als ik vragen heb over deze leuke manier van scheren. Edited May 30, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom en dank voor de heel leuke introductie Het komt best nog goed met de jeugd als ze hun vaders zover kunnen krijgen dat ze alsnog hun verstand leren gebruiken en overstappen op het traditioneel scheren! Ik durf erom te wedden dat je na je eerste scheerbeurt gedurende de dag wel vaker over je gezicht hebt gewreven om de gladheid te voelen, goede keuze van eerste krabber trouwens. Een hoop scheer links kan je trouwens vinden op mijn wet shaving web site (kijk onder mijn profiel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom Cees! Goed om te lezen dat je zoon je hierin heeft meegesleept. En wat vergeten boodschappen al niet teweeg kunnen brengen Je zoon is hier uiteraard ook meer dan welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Mooi verhaal. Welkom hier op het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tracer Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom Kees, leuke intro geschreven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Prima voorstelverhaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom op het forum, veel plezier!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Weer een bekeerling. Welkom in de society. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Mooi verhaal Cees. Ook heel duidelijk herkenbaar. Van harte welkom en veel plezier bij het scheren met de DE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom buurman, en veel scheerplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Heel goede verhaal en welkom op het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 (edited) Welkom en veel lees- en scheerplezier! Van dat eerste heb je mij in ieder geval weer een portie gegeven Edited May 30, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW-Baur Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Hoi Cees, Welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Hoi Cees. Van harte welkom bij deze club gekken (we zouden eigenlijk subsidie moeten krijgen). Leuke intro, zo zie je maar: je bent nooit te oud.... Overigens kan ik je dat open mes van harte aanbevelen. Ik ben zelf nu zo'n anderhalve maand op die toer, en ik vind het fantastisch! Dat maakt scheren helemaal een belevenis! En nu ik vandaag mijn "Meatchopper" van een volle inch van Koraat binnen heb gekregen begint voor mij weer een nieuw avontuur Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterT Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Welkom Cees, Inderdaad een leuk verhaal, veel lees schrijf en scheerplezier hier op het forum. Groet Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Welkom ! Zo te zien meteen een mooie EJ gekocht ! Zeker eentje met zo'n Lange steel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 Hoi iedereen, Dank jullie allemaal wel voor het plezierige en vooral hartelijke welkom. Ik heb sinds gisteren heel wat afgelezen hier en ik vind het onvoorstelbaar hoeveel informatie hier te vinden is om over de expertise van sommigen onder ons nog maar te zwijgen. Het is werkelijk verbluffend, leuk om te lezen trouwens. Ook de handigheid met het restaureren van messen is werkelijk geweldig. Mooi hoor. Ik durf erom te wedden dat je na je eerste scheerbeurt gedurende de dag wel vaker over je gezicht hebt gewreven om de gladheid te voelen, goede keuze van eerste krabber trouwen Klopt helemaal, maar ook nu nog, na een paar dagen betrap ik me erop dat ik steeds ff voel hoe glad ik geschoren ben. Je zoon is hier uiteraard ook meer dan welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik zal het hem zeggen, ik weet niet of hij er tijd voor heeft. Welkom buurman, en veel scheerplezier. Hee andere buurman, dank je wel, groetjes terug. Hoi Cees. Van harte welkom bij deze club gekken (we zouden eigenlijk subsidie moeten krijgen). Leuke intro, zo zie je maar: je bent nooit te oud.... Gek zou best kunnen, maar wel een leuke afwijking. Ik vind het iig niet erg om ook besmet te raken met die gekkigheid. Ennuhh, inderdaad je bent nooit te oud om te leren maar ook "hoe ouder hoe gekker". Mijn vrouw heeft de grootste lol, het is net of je net begint met scheren zegt ze. Ik heb ook al een plankje geclaimd in de badkamer . Welkom ! Zo te zien meteen een mooie EJ gekocht ! Zeker eentje met zo'n Lange steel ? Mooi is hij inderdaad wel. Fantastisch mooi chroomwerk hebben de krabbers van Edwin Jagger. De lengte van de steel valt volgens mij wel mee. ik heb net gemeten vanaf de onderzijde van de kop tot het eind van de steel is 8,5 cm. dus dat valt denk ik echt wel mee. De ribbels in de lengterichting van de steel zorgen er wel voor dat hij langer lijkt dan hij werkelijk is volgens mij. Die ribbels bieden trouwens, geheel tegen de verwachting in, een erg goede grip ook met natte handen. Ik heb me zojuist weer geschoren en ook het blok aluin gebruikt zoals beschreven hier op het forum als standaard na het scheren. Bevalt me prima. Ik kan haast niet wachten tot ik me morgen weer kan scheren... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 En let op mijn woorden; dat ene plankje in de badkamer is binnenkort niet groot genoeg meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 En let op mijn woorden; dat ene plankje in de badkamer is binnenkort niet groot genoeg meer. Hoi, Daar zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen want al lezende hier heb ik toch al wel het een en ander besteld... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Haha, goed bezig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Welkom Cees. Idd een mooi verhaal zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts