Jump to content

Vraag over pins

Kogel

Recommended Posts

Gezocht en niet gevonden. Althans niet in de buurt. Gewoon betaalbaar pinmateriaal van 1.6 of 1.8 met ringetjes en ook ringen voor binnen de scales.

Ik kom de hele tijd in de states uit tijdens mijn zoektocht.

Ik heb de mijne bij Revisor besteld en gister binnengekregen. http://www.revisor-solingen.de/html/ersatzteile_2.html zijn de 18, http://www.revisor-solingen.de/html/ersatzteile_1.html 15. 1.6 hebben ze niet, en er zitten geen ringetjes voor binnen de scales bij. Maar goed, daar loop ik van de week de beter geoutilleerde ijzerwarenhandel voor binnen. Alle maten overigens 1.45 doorsnee.

Of het betaalbaar is valt over te twisten, ik heb voorlopig de 13mm nodig dat is 15,- per 50, maar het was niet onoverkomelijk en het eenvoudigst te doen. Kan ik het weekeinde eens lekker weer wat in elkaar zetten in plaats van alleen maar uit elkaar halen.

Tnx

Ik weet ik geef rechts teveel geld uit en links zeik ik. Maar 50 kleine k spijkertjes en dan nog zonder de binnenringen voor 20 euro zonder verzend. Dat is duur. En ik was ook een beetje op zoek naar gewoon een lange pin.

Mesmer Ik heb even bij de zilverwinkel gekeken. Maar daar zie ik geen zilver nickel pennen. Ik zie wel zilverdraad op rol. Maar dat is te zacht. Op ebay vind ik van die set's 1/16 inch silver nickel of brass staafjes (dat is 1,58mm). En het is toch gek dat ik die niet in europa vind? Wel in engeland maar die zijn dan weer 1,5 mm. En dat is best smal.

Zilverdraad bij de zilverwinke is 14,95 voor 50cm. Dat zijn 38 pins van 1.3cm, zonder ringetjes. Voor 15,- heb ik er 50 met ringetjes (alleen niet voor tussen de scales). Voor mij klopte de rekensom, en dat blijft ook kloppen met de 1.6cm en met 1.8cm.

Ik koop ze bij Maggard Razors via eBay en ze bevallen prima. Ik heb de nikkel diverse en brass en heb inmiddels meer dan 50 razors er mee gepinned.

Tony

Zilvernikkel wordt ook wel alpaca genoemd. Zilverwinkel heeft dit als draad in verschillende diktes. Hier vindt je de 1,5 mm versie.

Een andere optie zijn misschien aluminium klinknagels (vanaf 2mm) of de koperen variant (vanaf 1mm).

Deze zijn ook hier te vinden. Daar hebben ze nog meer leuks, dus struin maar eens wat door de shop.

Gisteren mn eerste scheermes een nieuwe pin gegeven. Ik bleef timmeren, om een scherp randje weg te krijgen. Dat was ontstaan door het knippen omdat de 1.3mm te lang was. Realiseerde me later dat ik dat ook had kunnen vijlen natuurlijk. Toen het mes vastzat sloot het netjes in het midden, toen ik extra mepte om het scherpe randje weg te krijgen sloot het iets scheeft. Wellicht dat ik het over doe. In ieder geval ben ik blij dat het lukte en het er enigszins toonbaar uitziet.