Jump to content

Petit

efsk

Recommended Posts

Heren, dames ook,

Allemaal geweld hier de laatste dagen. Gepraat over echte mannen, Beesten, er wachten lui op 7/8 en hele inchen, hebben we soms wat te compenseren? Nou. Daar doen we hier niet aan.

DSC00289.JPG

Effe spitten in de verpakking, je zou het zo weggooien met de schuimpies, en dan heb je een paar botten (botjes) in de handen met daartussen een minimesje. Van meneer Schulze, die zn naam toch aan een ander modelletje gegeven heeft.

DSC00291.JPG

Het leuke is: alle bewegingen worden kleiner. De X bij het stroppen, de haaltjes over het gezicht, de tijd tussen twee keer het mes afstrijken, je pakt het zelfs voorzichtiger vast, als bang het te breken.

DSC00292.JPG

Naast meneer Rameau 13/16

DSC00294.JPG

1/4 hol (of near wedge?) en je hoort m lekker schrapen. Trekt een tikkie op de kin, maar dat kan aan mij iggen, sowieso mn probleemgebied. Buiten dat stukje is deze Wiener een alleszins aangename Schaber. Je zou ervan naar operette gaan luisteren. Misschien is dat een stap tever. In plaats daarvan lekker Sisi in de DVD.

Ontzettend goede sfeertekening Richard! Achtergond perfect. Het Schabertje van Schulze naast zijn grote zus had niet beter neergezet kunnen worden. En dat Schabertje is een schoonheid. Zijn de scales werkelijk van been? Dit is inderdaad een sneeuwwittig elfje in het boze zeven antidwergen 8/8ste land.

Ik ga straks toch nog maar eens bij Revisor kijken of dat 3/8ste vertedering oproepend mesje zonder scales nog steeds is te bekomen. Het is een uitdaging om daar een geslaagd jasje om heen te frommelen met de juiste Barbie ;) uitstraling.

J

Richard,

Het scale loze Schabertje staat niet meer op de site. Maar Revisor riep mij tot de orde.

Vide: http://www.revisor-solingen.de/html/messer_der_woche_375.html

J

PS Da's lang geleden dat ze een 8/8ste uit de kast hebben gehaald. Ik dacht dat ze er niet meer waren. Het is dat ik nog een paar afspraken heb lopen anders kocht ik hem nu.

Ha Joost

doel je wellicht op http://revisor-solingen.de/html/messer_der_woche_304.html ? Die 8/8 trekt ook. Maar ja. Net mn coticule betaald...

Verder dank voor je complimenten. De kleine werd wel geadverteerd als hebbende benen scales, maar ik moet nog even leren hoe ik dat goed kan herkennen. Ik zal straks eens een vergelijk trekken met een ander mes met benen scales, en een mes met celluloid. Kijken of ik daar wijs uit word.

Voor wat betreft de gebruikte achtergrond: de langspeelplaat "Carnegie Hall" van de legendarische Lenny Bruce.

Richard,

Voor Ja been nee been is er maar een zekere manier van expertise die ik niet heb uitgedacht maar vaak is beproefd.

De speld met een tangetje in de kaarsvlam tot rood heet verhitten. Dan een tevoren bepaald plekje opzoeken, bijvoorbeeld binnenkant scales stijf tegen de wedge aan. Stuit de gloeiende speld op acute weerstand dan heb je met been/hoorn te maken. Zakt de speld erin als ware de scale opgetrokken uit boter dan . . . . enfin, je begrijpt het wel.

J