Jump to content

The Dutch Barbershop Herbal Grinded Lemon

cutthroat

Recommended Posts

Zoals in mijn vorige topic aangegeven heb ik bij Paul Kox twee van zijn "huiszepen" aangeschaft. Hier de bevindingen van de testlathers met de Grinded Lemon. Zogauw ik ermee geschoren heb, voeg ik die bevindingen hier toe.

Net als de Herbal Coconut zit ook de Grinded Lemon in een mooi metalen blikje met schroefdeksel en zwarte sticker en witte belettering. Ik vind dit een mooie ouderwetse uitstraling hebben. Gewicht is 65 gram voor €6,25. Dus de zeep zal eerder op zijn, wat de kans biedt om de andere varianten te proberen ;) . Ook hier is het blikje later te gebruiken voor andere zepen.

Wanneer dit blikje opengaat komt de frisse citroengeur je tegemoet. Niks kunstmatigs, gewoon een volle citroengeur die ook wat zoetig is. Vaak heb je met citroengeur dat dit erg nep is, maar dat is in dit geval gelukkig absoluut niet zo. Dan de test.

Ook hier heb ik mijn HJM das gebruikt. Gezien de ervaring met de kokos variant heb ik bij de eerste test de kwast wat natter gehouden. Een keer of 15 over de puck gedraaid en kloppen maar. Al gauw ontdek ik dat ik beter de kwast wat droger had kunnen laten. Toch lukt het met wat langer kloppen een dik, romig schuim te krijgen.

Test 2.

Kwast iets droger gelaten, 15 keer over de puck draaien en kloppen. Dat gaat beter. Paar druppels water toevoegen en verder kloppen. Nog een paar druppels water erbij en verder kloppen. Resultaat is een bak en kwast vol dik, romig schuim dat goed slick aanvoelt. Schuim genoeg voor zeker 4 of 5 passes. Ook hier is de geur goed geopend en is een "boom, in your face" citroengeur. Ik vind het wel een heerlijke zomerse geur. Ik vind 'm heerlijk, maar kan me voorstellen dat sommigen hem tè citroen vinden.

Ook voor deze zeep geld dat als het net zo goed scheert als de eerste indruk is, ik erg gelukkig ga worden :mrgreen:

20140527_194551.jpg

20140527_195101.jpg

• I like it 1

• 1 month later...

Leuk om te lezen! Ik heb de Lavandel variant en vind die erg lekker ruiken.

Ik heb hem nog niet zo schuimig gekregen als op jouw foto. Meer water is dus de oplossing.

• I like it 1

Ja, meer water helpt absoluut. Maar deze zeep vormt vrij grote belletjes in vergelijking met andere zepen (kijk maar eens van dichtbij). Gevolg is dat het schuim vrij snel doodslaat. Volgens Paul is dit op te lossen door iets meer water te gebruiken en iets lager in te zepen. Volgens hem klopt het dat het schuim erg luchtig en transparant is, maar dat het schuim desondanks uitstekende scheereigenschappen heeft.

Mijn conclusie moest helaas zijn dat deze zeep, afgezien van de geur, "not my cup of tea" is. Maar UEKAZ natuurlijk!

• I like it 1