Jump to content

Nieuwe (old fashion) scheerder

MisterT

Recommended Posts

Hallo heren,

Na al geruime tijd hier gelezen te hebben, toch eindelijk besloten om op de oude manier te gaan scheren.

Ik was die moderne rommel meer dan zat, te snel bot en veel te prijzig.

Dus maar eens neuzen op het internet en uiteraard helemaal geslaagd.

Het scheren gebeurd nu voortaan met een (nieuw) krabbertje, de Muhle twist R89, de borstel is een Bluebeards Revenge privateer van dashaar.

De mesjes zijn nu een proefpakket om uit te zoeken wat voor mijn huidje de beste mesjes zijn, dus dat duurt nog even voor ik daar achter ben.

Dit mesjes zijn o.a. Derby, Timor, Merkur, Personna, Feater en heb om te proberen de beruchte HEMA mesjes erbij gekocht, ik ben benieuwd wat het beste scheert voor mijn huid.

De zeep is DVG en het merk van de Kruidvat, dit is een zelfde zeep soort bakje als van de VGH deze heb ik gekocht om te leren zepen en om een goede schuim te maken om in te zepen, deze twee merken kosten geen vermogen.

Daarnaast heb ik uiteraard wel (hoop ik) een goede scheerzeep gekocht namelijk de Essence of Schotland Malt N Myrtle die ik later ga gebruiken of als ik ook nog lekker wil ruiken.

Daarnaast ben ik een Whiskey liefhebber, heb een MB W126 380se oldtimer dus het scheren past hier helemaal bij.

Ik ben van het weekend met stom toeval tegen een open scheermes J&R Dodge's Kings Razor aangelopen.

Schijnbaar een redelijk oud scheermes van +/- 1850 of zo, weet de exacte leeftijd niet maar zal een dezer dagen een foto plaatsen, wellicht dat jullie hier iets meer over kunnen vertellen maar ik kan er niet veel van vinden op het WWW.

Het mes is in redelijk goede conditie en ga het zeker opknappen of op laten knappen, ik lees hier dat hier hele handige mannen ;) zitten die dat goed kunnen :D:D

Tot zover,

Groet,

Theo

Edited by Guest

Welkom

J. & R DODGE c. 1848-present Located at 1833 N. Hayne, Sheffield England. They were bought by F. Newton 1n 1884. In 1953, George Butler & Company of Sheffield, was the owner of this trademark. This company manufactured "Bowie" type knives, among other types of cutlery.

The entry goes on to show the J & R.D. trademark from 1848, Juste Judicato 1848, and another version of J. & R. Dodge Sheffield.

Dank allen alvast voor de reacties.

Ik zal mijn profiel vanavond zoveel mogelijk aanvulen, de foto's van het J&R open scheermes plaats ik vanavond, euh om in scheertermen te blijven, de straight razor :lol: , evenals een foto van de auto.

[attachment=1]DSC04187.JPG[/attachment]

De old fashion scheerhouders die ik heb.

De drie rechter zijn van het wel bekende merk Gillette, aan de linkerzijde de onderste twee zijn van een onbekend merk wellicht dat hier iemand weet welk merk dat is .

En de linker bovenste is de welbekende Schick.

[attachment=0]DSC04188.JPG[/attachment]

En het JR Dodge's open scheermes.

Dag Theo. Hartelijk welkom en uit ervaring kan ik je melden dat je met een grote mate van waarschijnlijkheid meerdere scheerspullen gaat kopen.

Maar dat is wel leuk en voor de familie makkelijk bij het uitzoeken van cadeautjes. :mrgreen:

Dag Theo. Hartelijk welkom en uit ervaring kan ik je melden dat je met een grote mate van waarschijnlijkheid meerdere scheerspullen gaat kopen.

Maar dat is wel leuk en voor de familie makkelijk bij het uitzoeken van cadeautjes. :mrgreen:

YEPPPPP :mrgreen: laat maar komen die handel :lol:

Alleen duurt t nog ff voor ik jarig ben :roll:

Dank allemaal voor het hartelijke welkom op dit zeer interessante fora.

Ik heb hier al veel gelezen en al veel op gestoken.

Allemaal veel scheerplezier toegewenst.