Jump to content

Plisson synthetische borstel nu in diverse uitvoeringen

Snuff

Recommended Posts

Zag net dat Plisson voortborduurt op het succes van de L'Occitan borstel en hetzelfde haar aanbied in vele variëteiten van handvaatjes waaronder enkele mooie (maar Plisson geprijsde) exemplaren. Dat terzijde vind ik de originele versie een supergoed borsteltje die vele badgers achter zich laat naar mijn bescheiden mening.

http://blaireauxplisson.com/en/39-shavingbrushes-fiber

• 4 months later...

Bij L'occitane.com, (www.loccitane.nl) zit door heel Nederland even via hun site net de Plisson fiber met ebbenhouten handvat besteld, kost elders 99 euro! :o nu tijdelijk daar in de aanbieding voor 29 euro :D ik heb m,n slag al geslagen en direct deze topkwast besteld. Handgemaakte kwast die je voor dit geld absoluut niet mag laten staan.

Sorry dat ik je boot laat zinken maar dat is geen ebbenhouten handvat hoor, is gewoon dezelfde borstel die voorheen 42 euro koste en nu gezakt is in prijs. Dat gezegd zijnde het is en blijft een topborsteltje!

Snuff, je zou toch zeggen dat hij exact hetzelfde is als op de site die jij aangeeft..blaireauxplisson.com het maakt verder niet uitvoor mij , welke verschillen zitten er dan wel tussen, jij als expert weet de verschillen neem ik aan? houtsoort? lengte? ik weet het niet. Hoor het wel.

Groet Henk

Diegene die jij bedoelt is echt ebbenhout

blaireau-facettes-loupe-de-noyer-blanc-europeen.jpg

Die van L'occitane is rozenhout. Het is zo verlopen: L'Occitane vroeg Plisson om voor hun shops een borstel te maken, door hun heel grote afname (10,000 op zijn minst) lukte dat maar Plisson heeft nooit vermoed dat het zo goed zou lopen en de vele lovende recensies op de forums zorgden ervoor dat ze nu zelf een lijn hebben opgestart met deze borstels maar met een keuze van andere handvaatjes wat betreft het materiaal. En gelijk de prijs omhoog gegooid natuurlijk.

Dus eenmaal de L'Occitane Plisson's zijn uitverkocht is het gedaan, ze kosten nu slechts €29 meer omdat L'Occitane de resterende stock wil kwijtraken. Buitenkansje als je het mij vraagt, wellicht ga ik er nog eentje halen.

Qua prestaties is het top, slechts enkele omwentelingen in je zeepdoos zijn voldoende voor een overvloed aan schuim. De borstel heeft echter weinig backbone zoals ze dat noemen, een synthetische borstel heeft dat ook niet nodig (Simpson heeft er eentje op de markt gebracht die wel veel backbone heeft maar ik vond dat een tegenvaller).

Het is echter wel zo makkelijk om bij het laden van de zeep je vingers halfweg de haren te plaatsen, dat laad de zeep een stuk makkelijker. Hoeft ook vooraf niet te weken, ik dompel de borstel heel even in water, schud één keer het overtollige eruit, laad de zeep en inschuimen op het gezicht. Dat gaat supersnel, je krijgt met wat voor zeep dan ook meteen een explosie van schuim.

Leuk om die extra uitleg te lezen, Snuff!

Deze kwast staat al een tijdje op mijn kooplijst. Gezien de prijsverlaging (en vooral de reden waarom), lijkt het mij best om mijn plannen te wijzigen en deze onmiddellijk aan te schaffen voordat het te laat is!

Toch weer knap, ik krijg het altijd voor elkaar iets te kopen net voordat het in de aanbieding is...

Het is een heerlijke kwast dus zeker niet laten liggen

ik zou een mailtje sturen, kijken wat ze zeggen ;)

Ik ben hem gaan halen in de fysieke winkel (in de City 2 in Brussel), heb er 3 ASB staaltjes van de Cade bij gekregen en de verkoopster stopte een doekje in mijn tas die ze bespoten had met de Cade EdT. Vond ik best lekker ruiken met de jeneverbes erin :)

Een korting wordt blijkbaar niet altijd doorgegeven aan verkoopsters. Op het prijskaartje in de winkel stond nog steeds 42 euro, maar toen ze de kwast ging scannen stond er een bedrag van 30 euro. Ze had direct het prijskaartje eraf gehaald om te vervangen! xD Bovendien is de communicatie tussen de verschillende verkooppunten niet zo super, want ook al heb ik in Antwerpen al 2 EdT's gekocht van L'Occitane, toch vond ze mij niet terug in hun klantensysteem ...

Maar goed, eerste scheerkwast is bij deze binnen! 8-)

In Den Haag (om de hoek bij 't Goude Hooft, naast Oger, geen klachten over de buurt vandaag ;-) ) stonden er bij mijn vertrek zoëven nog drie. Dertig euro/stuk, inclusief diverse samples waaronder een haarmasker. Wat dat ook wezen mag.

Zojuist voor het eerst geprobeerd. Zacht, maar zeker genoeg backbone. Maakt een lekker schuimpie met de tabac. Voelt goed aan in de hand, en kwast lekker op het gelaat.

De diverse varkens (onbekend, twee Semogues) hebben het niet kunnen winnen van de el-cheapo Balea Das. Dat zou deze kwast wel eens kunnen gaan lukken.

Ik vind de plisson van l'occitane ook echt een fijn kwastje.

Zijde zachte gevoel, schuimt als een jekko ondanks die minder backbone heeft als bijv. Semogue SOC dasser.

Pakt de harde als zacht zepen als een echte champion!

Gemakkelijk in onderhoud.

Ding blijft echt seksie in model en de haren/ tips/ kleur heeft ook wel wat moet ik zeggen.

Top kwassie!!

In 1e instantie denk ik een beetje floppie maar dat was allen met een test schuimpje in mijn hand. Dat ging trouwens verbazend snel. Het kwastje heeft ook een niet natuurlijk aanvoelende backbone maar ik denk dat dat een kwestie van wennen is.

Vanmiddag gekocht op de Heiligeweg in Amsterdam voor € 30,- waar ik nog zeker een hele doos zag liggen. Het zal aan mij liggen maar ik heb geen cadeautje gekregen.

Ik was ook in de verleiding maar heb mijn centjes op zak gehouden. Met dezelfde knot als de kwast van the Grooming Co. maar dan een mm of 5 langer is de Plisson het voor mij niet aangezien ik nog niet helemaal overtuigd ben van de backbone van de eerste.

Het kwam er eigenlijk vooral op neer dat ik voor minder dan 3 tientjes best een Plisson bij de verzameling zou willen maar dat-ie daar dan toch vooral mooi moest staan te wezen. En daar koop ik toch echt geen kwasten voor! ;)

Je kunt wel voor weinig eens een premium kunstdas proberen dus als ik die andere nog niet gehad had zou het ongetwijfeld deze ook zijn geworden.

@ thorical

Had je alleen kwast gehaald of ook nog iets anders?

Ben nou al twee keer langs l'occitane geweest en alle twee de keer een handje samples meegekregen en de laatste keer was het zelfs zo gek dat die vrouw me nog een geschenkkoffertje twv 20 euro gaf haha.

@talibeard

Ja, das voor mij net andersom. Ik had die Plisson kwast niet zo heel lang geleden aangeschaft en vind die kwast van TGC ook echt wel leuk. En als ik dat eerder had geweten dat die zou komen had ik die Plisson ook laten liggen.

Alleen al om de recensies vanwege meer backbone (alhoewel ik me helemaal niet stoor aan de slappe hap, zelfs eigenlijk wel aangenaam vind).

Zelfs zo, dat ik niet kan zeggen of ik de semogue soc dasser of de plisson synther fijner vind!