Jump to content

Hallo allemaal

BMW-Baur

Recommended Posts

Na een weekje anoniem mee gelezen te hebben om mij te orienteren, vind ik het tijd om mij maar eens netjes voor te stellen.

Mijn naam is Roland en ik woon in Eijsden onder Maastricht. Mijn grote passie is oldtimers van het merk BMW. Misschien door het "vroeger was alles degelijker" gevoel ben ik geïnteresseerd geraakt in ouderwets scheren.

Na me een beetje ingelezen te hebben, heb ik mij een Mühle R89 gekocht. Scheerzeep heb ik van Proraso, en wel de groene. Samen met een Omega scheerkwast en Timor mesjes heb ik me nu pas voor de derde keer met mijn safety razor geschoren. Ik moet zeggen het bevalt me erg goed! Lekker een heel ritueel.

Groeten aan iedereen hier,

Roland

Misschien door het "vroeger was alles degelijker" gevoel ben ik geïnteresseerd geraakt in ouderwets scheren.

Hi Roland,

welkom op het forum, wellicht moet je toch eens de oudere Gillettes aan de tand voelen

Misschien door het "vroeger was alles degelijker" gevoel ben ik geïnteresseerd geraakt in ouderwets scheren.

Hi Roland,

welkom op het forum, wellicht moet je toch eens de oudere Gillettes aan de tand voelen

Begin er niet aan! Voor je het weet heb je er een verslaving bij en bezoek je allerlei forums over die klotedingen.

Oh, wacht :roll:

Hoe dan ook: welkom!

Van harte welkom hier! En er zijn nog meer oude dingen die beter zijn hoor: oude Gillettes, oude DE mesjes, oude open messen. Kijk maar uit, voor je het weet ben je verslaafd ;) (net als de meesten van ons hier :lol: )

Wat voor BMW rijd je trouwens?

Op mijn avatar zie je mijn Baur TC1, een 320 (2 liter 6 cilinder). Dit is een cabrio versie van de eerste BMW 3- serie (e21). BMW maakte toen zelf nog geen open versies, deze werden door de firma Baur gemaakt.

Verder nog een 520 (e12, eerste 5 serie), 2 liter 4 cilinder.

En als dagelijkse auto een 740i, 8 cilinder 4,4 liter.

In restauratie een 2,8 L (e3). Dit is de voorloper van de 7 serie, 2,8 liter 6 cilinder. De L staat voor "lang". Een verlengde versie, 10 centimeter langer dan de gewone.

En natuurlijk nog een lang verlanglijstje............

Mooi collectie!!

Ik had als eerste auto een BMW 318 e36 full option. Helaas opgeruimd omdat het vrouwtje veel km ging maken. Ingeruild voor vw. golf 5 TDI Rijd ook prima, maar ik zal toch altijd naar een BMW blijven verlangen!!