Johan Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Op dit forum komt er vast een antwoord op mijn vraag, lijkt me zo. Sinds kort heb ik een zakmes met een greep van "punthoorn", en met hoorn heb ik nog geen ervaring. Hout wrijf ik een of twee keer per jaar in met walnootolie, om het mooi te houden. Maar mag ik dit ook op hoorn gebruiken? Of beschadig ik daarmee het materiaal alleen maar? Waarmee zou ik het dan kunnen opwrijven? Of is het mes regelmatig in de hand nemen voldoende voor een beschermend laagje? Bedankt voor jullie advies! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 Op een ander forum lees ik dat een beetje minerale olie, of een plantaardige olie, goed zou moeten werken. Zolang het maar niet geparfumeerd is, of oplosmiddelen bevat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Heb al jaren een zelfde Laquignol. Het enige vet wat er aankomt is van de metworst etc. Het hoorn blijft in perfecte conditie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Dank je! Dan zal ik er niet mee gaan knoeien. Een kwestie van "minder is meer" dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Bovenste is 25 jaar en carbon. Onderste roestvrij. Nog steeds in prima conditie. Ben er niet zuinig op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts