Froop Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Enige tijd geleden heb ik deze zeep in huis gehaald. De kom ziet er natuurlijk ook goed uit, maar dit zou mijn eerste harde zeep zijn. De zeep heeft een zachte geur, maar heeft bij mij soms een 'bijtend' effect. Wel moet ik het schuim een complimentje geven, beter schuim heb ik nog niet gemaakt.
Froop Posted July 3, 2013 Author Posted July 3, 2013 Waar heb je die besteld? Volgens mij had ik deze bij scheersalon.nl vandaan.
Marcel Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Hoe omschrijf je dat bijtende? Prikkend? Het zou kunnen dat er stoffen in zitten waar je overgevoelig voor bent.
marzman Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Ik denk dat bijtend prikkend is, ik heb dat ook een keer gehad (met een veel goedkopere creme overigens). Lijkt me iritanter als je het bij zo'n duurdere zeep hebt Ingredienten zijn: Sodium Palmate, Potassium Palmate, Aqua, Sodium Cocoate, Potassium Palm Kernelate, Glycerin, Sodium Palm Kernelate, Parfum (Fragrance), Palm Kernel Fatty Acid, Sodium Chloride, Tetrasodium Etidronate, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium EDTA, Linalool, Coumarin, Geraniol, Limonene, Cinnamal, Citronellol, CI 77891 (Titanium Dioxide).
Guest Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Kan ook zijn dat het niet voor je huidtype geschikt is en er ingrediënten in zitten waar je gevoelig voor bent wat Marcel eigenlijk al zei.
Froop Posted July 4, 2013 Author Posted July 4, 2013 Ik denk dat bijtend prikkend is, ik heb dat ook een keer gehad (met een veel goedkopere creme overigens). Lijkt me iritanter als je het bij zo'n duurdere zeep hebt Ingredienten zijn: Sodium Palmate, Potassium Palmate, Aqua, Sodium Cocoate, Potassium Palm Kernelate, Glycerin, Sodium Palm Kernelate, Parfum (Fragrance), Palm Kernel Fatty Acid, Sodium Chloride, Tetrasodium Etidronate, Pentasodium Pentetate, Tetrasodium EDTA, Linalool, Coumarin, Geraniol, Limonene, Cinnamal, Citronellol, CI 77891 (Titanium Dioxide). Ja, maar probeer er maar eens achter te komen welk ingrediënt de oorzaak is. Verder is het een lekker schuimende zeep, daar niet van.
talibeard Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Ja, maar probeer er maar eens achter te komen welk ingrediënt de oorzaak is. Verder is het een lekker schuimende zeep, daar niet van. Meestal parfum, soms stoffen als lanoline en amandelolie (die hier niet in zitten) en een enkele keer een conserveringsmiddel. Wel handig om het ingrediëntenlijstje te bewaren om te vergelijken met een volgend product dat ook (of juist niet) irriteert. Ongetwijfeld kun je uiteindelijk gevoelig zijn voor elk ingrediënt behalve aqua (water).
SlaadjeBla Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 Ongetwijfeld kun je uiteindelijk gevoelig zijn voor elk ingrediënt behalve aqua (water). Toch wel: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/83847-allergisch-voor-water.html Gelukkig zeldzaam en als je er allergisch voor was, had je het inmiddels wel geweten
Snuff Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Had bij deze zeep ook probleem met de huid, TOBS is blijkbaar niet compatibel met mij.
marzman Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Ongetwijfeld kun je uiteindelijk gevoelig zijn voor elk ingrediënt behalve aqua (water). Toch wel: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/83847-allergisch-voor-water.html Gelukkig zeldzaam en als je er allergisch voor was, had je het inmiddels wel geweten Dat is talibeard zijn tekst die je quote, niet die van mij
Johan Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Had bij deze zeep ook probleem met de huid, TOBS is blijkbaar niet compatibel met mij. Ik kreeg ook een soort uitslag van de TOBS creme (Shaggy had me een beetje opgestuurd om te proberen). De supermarkt-cremes (b.v. Palmolive) lijken voor mij toch het beste te werken.
Shaggy Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Geef mij maar weer de schuld Johan haha Ja, op zich wel vreemd. TOBS heeft toch wel aardige huidvriendelijke zepen in de collectie. Maar zo blijkt weer, wat voor de ene perfect werkt, kan voor de ander juist voor irritatie zorgen. Als je kan herleiden welk ingrediënt het zou kunnen zijn is dat alleen maar goed, maar een lastige zoektocht ben ik bang.
Recommended Posts