Jump to content

Weer een Belg :-)

Tracer

Recommended Posts

Hallo natscheerders,

Ik lees nu al enkele dagen mee, het feit dat ik deze week niet moet werken heeft ervoor gezorgd dat ik bijna heel het forum heb kunnen lezen. Ik was ook lid van coticule.be en artisanshaving dus ik heb hier al wat bekende namen zien passeren.

Mijn gebruiksernaam is Tracer, maar in het echte leven noemen ze me Erwin, 45 jaar, samenwonend in het Belgische Waasland en scheer al bijna heel mijn leven (te rekenen vanaf start baardgroei) nat.

Begonnen toen ik rond mijn18de verjaardag ooit eens een Gillette Sensor Excel promopakket in de brievenbus kreeg en de laatste 5 jaar ook met open scheermes (voornamelijk in het weekend met Glen Miller op de achtergrond). Als het snel moet gaan dan komt de DE in beeld (voornamelijk Gillette Slim, Superspeed, Twist, Fatboy,)

De open scheermessen zijn wat verder gegroeid uit een andere interesse, ik verzamel al jaren vaste bushcraftmessen, deels fabrieksmessen maar de laatste 10 jaar voornamelijk customs. Ook een aantal folders, maar de interesse ligt toch in vaste messen.

Ik heb wel wat scheermessen, een paar Revisors, een Ralf Aust, en nog een stuk of 15 andere maar denk niet dat dit zoals de bushcraftmessen een uitgebreide verzameling zal worden. Alhoewel, tijdens het lezen op het forum toch maar 2 Revisors bijbesteld :-)

Ik heb een paar coticules waarvan ik het geluk had ze eens in een oud winkeltje te vinden, heb wat stroppen en een SRD paddle strop en nog wat van alles ;-)

Verder verzamel ik nog oude petroleumstellen of de zgn vergassers, dat verzamelvirus zit er toch wel in.

Vroeger heel actief geweest in het restaureren van oldtimers, nu nog 2 Mercedes bussen met werk aan en een oude tractor omdat het toch bleef kriebelen en daarnaast nog een drukke job als inkoper, dus "tijd" is iets dat ik ook zou moeten verzamelen.

Ik hou zowiezo wat van de manieren waarop het vroeger gebeurde, koken op petroleumstel (met de wonderpan), auto's waar jezelf aan kan sleutelen, scheren met open mes, verlichting met Aladdin, lampen of druklampen, enzv.

Maar het hectische van de dagelijkse job afwisselen met het relaxte van het scheren met open scheermes (in de juiste gemoedstoestand) biedt een mooi tegengewicht. Ik zeg altijd: je denkt niet aan het werk als er een open scheermes op je keel staat.

Voila, iets langere intro dan bedoeld maar dan weten jullie gelijk iets meer van die nieuwe Belg op het forum :-)

Ook al ben je Belg, toch van harte welkom ;)

ah tracer het valt allemaal nogal mee met die nederlanders, heb zelf een vrouwelijk exemplaar in huis dus ik weet waar ik over spreek. De mannelijke versies zijn iets moelijker, die durven nogal eens dreigen met een ontmoeting achter de fietsenstalling maar tot op heden nog niemand zien opdagen :lol:

Ik heb een West-Vlaams exemplaar, daar sol je niet mee :-)

En voor he twerk ben ik op maandag in Roosendaal, op donderdag in Brielle (Zwartewaal) en op vrijdag meestal in Terneuzen, dus ik ken ze al een beetje ;-)

Ook al ben je Belg, toch van harte welkom ;)

ah tracer het valt allemaal nogal mee met die nederlanders, heb zelf een vrouwelijk exemplaar in huis dus ik weet waar ik over spreek. De mannelijke versies zijn iets moelijker, die durven nogal eens dreigen met een ontmoeting achter de fietsenstalling maar tot op heden nog niemand zien opdagen :lol:

Dan heb je denk ik in de verkeerde fietsenstalling gestaan. Maar ach, 't is de leeftijd zullen we maar zeggen :lol: