Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu het zomer is gebruik ik deze zeep (niet de creme) behoorlijk vaak. Wat me meteen opvalt is dat ik veel meer zeepaanslag op m'n kwasten heb vergeleken met andere zepen. Hebben jullie dat ook?

Posted
Nu het zomer is gebruik ik deze zeep (niet de creme) behoorlijk vaak. Wat me meteen opvalt is dat ik veel meer zeepaanslag op m'n kwasten heb vergeleken met andere zepen. Hebben jullie dat ook?

Ja proraso geeft een hoop zeepaanslag op zowel de kwasten, scheermes als de wasbak enz.

Gelukkig is het heel makkelijk te verwijderen en verdwijnt meestal bij de eerstvolgende keer weer een andere zeep die gebruikt word, anders kan een beetje shampoo voor de kwast en afwasmiddel voor de rest ook wonderen doen.

Maar inderdaad, proraso geeft meer aanslag dan ik ooit van enige andere zeep gezien heb.

• 3 weeks later...
Posted

Ligt het aan mij of aan Proraso, bij mij schuimt dat spul voor geen meter!

Ik heb dat potje van de 3e foto.

London dingus werkt super bij me, zelfs schuim uit 't busje van Appie Heijn werkt beter.

Posted

Heb de zelfde zeep schuimt bij mij goed.

Laat eerst mij kwast weken in warm water ongeveer 5 minuten schut dan dekwast een paar keer zodat het overtollige water er uit is vervolgens ga je met de kwast over de zeep tot dat de haar punten bij elkaar kleven van de zeep dan maak ik me gezicht beetje nat en ga met de kwast opschuimen kannatuurlijk ook in een kom , het is ook een beetje uitvogelen wat de juiste zeep water verhouding is.

Posted

Rode pot is er alleen, ken geen roodbruin :P En ja, is lekker spul, ruikt op zich ook niet verkeerd :) Ik geloof dat i kde mijne echt pas een keer of 3 gebruikt heb...

Posted

De rode vind ik prima spul; een lekkere geur voor in de koudere maanden en prima prestaties. Ik vind het echter geen hoogvlieger, gewoon een prima middenmoter.

Posted
De rode vind ik prima spul; een lekkere geur voor in de koudere maanden en prima prestaties. Ik vind het echter geen hoogvlieger, gewoon een prima middenmoter.

Klopt. Makkelijk te kloppen, maar niet uitzonderlijk. Echt een zeep voor in de winter en als je haast hebt.

Posted

Ik heb de rode pas een keer gebruikt.

Maar vind die nou niet echt goed ruiken. Weinig geur eigenlijk.

Waar de groene echt die mentol geur heeft moet je echt goed ruiken aan de rode om iets te ruiken.

En de witte vind ik ook vrijwel geurloos.

Posted

Zo zie je maar hoezeer mensen en hun neuzen van elkaar verschillen; ik vind de rode een stuk sterker ruiken dan de groene. De groene komt bij mij pas los tijdens het scheren.

Witte Proraso heb ik nog nooit gebruikt.

Posted

Vandaag nog maar eens geprobeerd, maar wellicht ligt het aan de dassenhaar kwast (zacht) maar ik krijg geen schuim, wat ik ook doe!

Heb nu Palmolive gebruikt (zie ander topic) en de Proraso is in kliKO.

Posted

Met een kwast van dassenhaar moet dat geen enkel probleem zijn, tenzij de kwast zo floppy als een natte krant is. Dan zal hij grote moeite hebben om überhaupt zeep op te nemen.

Posted

Ik ben nu in Italië maar ik vind het nog lastig om de Proraso producten te vinden hoor!

Ik heb inmiddels de groene scheerzeep en aftershave en de witte aftershave in een grote supermarkt gevonden. Ben met name nog erg benieuwd naar de preshave, maar kan deze tot nu toe nog niet vinden.

Ik ben al bij verschillende supermarkten en apotheken naar binnen gelopen zonder resultaat. Iemand tips waar je moet zijn?

Posted

Ik heb ze afgelopen zomer gewoon in de supermarkt gekocht. Maar het aanbod is inderdaad mager.

Heb vandaag de blauwe tube scheercreme weer eens gebruikt, maar ben er niet stuk van. Het ruikt raar, de verzorging is matig (erg droge huid) en overall comfort is maar zo zo.

Dat was meteen de laatste tube van Proraso, de potjes blijven wel favoriet!

Posted

In de grotere supermarkten (ipermercato) zijn de groene spullen toch gewoon te vinden, ook de preshave. Als je geluk hebt, dan is er ook de witte zeep. De rode heb ik er nog nooit gezien. In de grote(re) steden moet je daarvoor in de parfumerie (profumeria) zijn.

Posted

Na eerst een paar keer de groene gebruikt te hebben heb ik bij mijn laatste bestelling de rode mee laten komen.

De groene geeft idd een heerlijke verkoeling en voelde goed aan.

Vandaag voor de vierde keer de rode gebruikt .........

Nee dit gaat hem niet worden

Ik kan niet aan de lucht wennen. Verder zal er met de zeep niets mis zijn, maar ik heb hem er vandaag voor de derde keer na het face latheren van mijn gezicht gespoeld.

Zal hem te ruil aanbieden in vraag en aanbod.

• 1 month later...
Posted

Ook ik heb de Groene, de Rode en de Witte Proraso incl de Pre shave groen en wit.

Tja wat moet ik zeggen...de Menthol groen is wel lekker fris voor in de zomer icm de groene pre shave wel lekker maar wel erg menthol achtig en een licht branderig gevoel zoals de meeste menthol producten. De witte is heeft en aparte frisse geur en is voor de gevoelige huid.

De Rode was ik gauw klaar mee Sandelwood en ik vond hem niet echt lekker ruiken. Dus aan een collega weg gedaan. Nadeel van Proraso vind ik dat je mes er snel wit van uitslaat met erg veel zeep aanslag op je DE mes. Voor de rest doet het wel gewoon goed zijn werk. De Pre shave is lekker maar naar mijn mening een overbodige handeling die niets extra toevoegd op een gladder eind resultaat.

• 4 months later...
Posted

Ik schop dit topic even omhoog omdat dit over de Proraso zepen gaat.

Ik heb een pot rode en witte Proraso staan waarbij ik wel mee overweg kan. Alleen de rode Proraso staat mij door de geur tegen en zou door moeten gaan voor Sandelwood. Heb een keer een sample asb van Muhle gekregen met de geur sandelwood wat ik wel lekker vond.

Wil eigenlijk daarom de TOBS sandelwood scheerzeep kopen maar als deze zeep ruikt zoals de Proraso heb ik mijn buik er al van vol.

Wat ik wil zeggen. Sandelwood ruikt toch niet zo muf en chemisch als de rode Proraso?

Posted

Ken de Proraso Sandelwood niet, maar de TOBS zeep en crème vind ik erg lekker en zeker niet chemisch . De crème ruikt krachtiger, maar heb meer met zeep.

Posted

Ik heb ook de rode Proraso tube en bij mij gaat hij ook niet worden. Droogt gauw op en scheert gewoon niet fijn en de geur tja ook niet lekker. Dus exit!

Posted

Hmm, ik best wel te spreken over de rode Proraso zeep, de creme ken ik niet. Ik gebruik hem niet superveel, maar vooral met koude dagen vind ik hem wel lekker. Muf vind ik hem allerminst. Duidelijk gevalletje UEKAZ :D

Posted

De TOBS ruikt anders dan de Proraso en de Muhle. Ze hebben allemaal een andere geur. Vraag het anders aan Iwan, die heeft de meeste sandalwood zepen wel geprobeerd.